• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka har klockrelaterade paket på ingång?

Watchie

Patek
2-Faktor
E31B98E7-B9AB-4E15-BACC-EE6476BCC440.jpeg
Nr 1 kom imorse
 
  • Like
Reactions: Bas

zzaphod

Cartier
En Glycine Airman (kvarts, döda mig inte) och en Combat Sub Automat på g hem från Holland, ett par armband från watchgecko och en verktygssats samt ett bandverktyg från cousinsuk. Och vill det sig jäkligt väl så kanske det blir en Speedmaster inlämnad för frakt till min adress snart, hjulen är iaf i rullning :)

Tänkte airmanen kunde få bli en bra lite oömmare klocka vid skytte, golf o.s.v. Läste att automaterna inte var helt glada över sådan behandling..

Combat Suben skall få bli landskampsklocka när Sverige spelar då den är i blått, guld och stål ;) Den levereras på blått gummi så ett av armbanden är till den, guld och stål hela vägen runt lyser ju upp mer :)

Så, anmäler mig härmed till Anonyma Klockoholiker som en forumprofil så klokt benämnde detta intresse.
 
Senast ändrad:

OddD

Panerai
2-Faktor
Har lite olika bud ute på Tradera får se om det blir något mögligt, har ett par som jag hoppas på.
Men man vill ju inte avslöja här för då drar priset iväg. :)
Om det blir köp så lär det ju visas upp.
 

Man

Rolex
Den för 2018 nya mindre Oris Aquis date, dvs 39,5mm. Tänkte att jag med smal arm kunde prova annat än stora väggur o moraklockor... ;) Kan man ha en dykare så liten? Vad tycker ni? Med korta nedåtböjda bandhorn bärs den dessutom mindre än en medelklocka på 39-40mm. Kan tänka mig att den bärs mer som en normal 36mm-klocka. Med erfarenhet av den äldre 43mm-Aquisen med en länk som närmast liknas vid banden på en stridsvagn... kommer denna mindre version med ett både smalare och tunnare länk. Kommer nog sitta bekvämare, bara jag kan vänja mig vid det utan att sakna den förra kolossen som var rätt frän på sitt vis. :D Nedan en jämförelse av den nya (2017) stora och denna nya (2018) mindre. Vad tror/tycker ni?
7EE461E4-D77A-478F-A1AD-70056E23C9A1.jpeg

Edit: Bara fixat stavfel
 
Senast ändrad:

Andsan

Rolex
Inte så blodigt, typ 3,5k allt som allt då :) ska bli kul att se bilder på den sen. Inte sett att någon här på forumet har en heller
De reades innan nyåret vilket gjorde att de var så gott som slutsålda. En bekant i New York lyckades hitta en I Kalifornien. Med frakter och moms blev det 2.900 kr.Ett bra pris. Fick bild på paketet från tullverket att det anlänt men ännu inget i brevlådan . Den som väntar på något. ....
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
De reades innan nyåret vilket gjorde att de var så gott som slutsålda. En bekant i New York lyckades hitta en I Kalifornien. Med frakter och moms blev det 2.900 kr.Ett bra pris. Fick bild på paketet från tullverket att det anlänt men ännu inget i brevlådan . Den som väntar på något. ....
Absolut. Om du skulle ledsna på den senare så hojta till :)
 

melzen

Omega
Lagt en pre-order på en Neptun Gilt från Lorier. Senaste nytt var att de ska börja skickas ut i slutet av februari sen får vi se hur lång vägen blir innan den landar hos mig.

4CE8BD20-7D42-4B64-BFCB-C85560D2AB7D.jpeg
 
Topp