• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka kommer att uppdatera till Sony Playstation 5 när den kommer i november?!

En fråga - Ni säger att Elgiganten och Netonnet har öppnat upp försäljningen igenom vid tillfälle efter första förhandsbokningarna, har detta hänt rakt upp och ned utan förvarning?

En vän var på Elgiganten och fick besked att man i princip kan vänta till maj på leverans.

Har ingen brådska för egen del att köpa en PS5:a. Även om man hade kunnat döda lite tid över den här Corona vintern.

Ouch - Verkar som NetOnNet gjorde bort sig i fredags...

Bästa kund,

Förhandsintresset för nya Sony PlayStation 5 har varit enormt, och det antal konsoler som vi på NetOnNet blev tilldelade för försäljning inför lanseringen från leverantören bokades upp rekordsnabbt i förhandsbokningen tidigare under hösten. Efterfrågan var långt mycket större än tillgången. Vi stängde förhandsbokningen omedelbart när alla konsoler var uppbokade. Alla som förhandsbokade fick också bekräftelse på sin bokning.

Under fredagen inträffade dessvärre ett tekniskt fel vilket gjorde att det för en kort stund gick att beställa en PlayStation 5, trots att det inte finns några konsoler att beställa eftersom alla redan är uppbokade. Ett fåtal kunder hann under den här korta stunden lägga en beställning, och jag är ledsen över att informera dig om att din beställning av PlayStation 5 av det här skälet tyvärr inte kommer att kunna levereras till releasedagen. Vi beklagar det som inträffat väldigt mycket och förstår att det är ett besked som skapar stor besvikelse. Vi är nu självfallet i full färd med att utreda hur det här felet kunde uppstå, för att säkerställa att det inte händer igen.

Vi vill erbjuda dig förtur inför vår nästa leverans av Playstation 5 som beräknas till mitten av december om du önskar ha kvar din order hos oss. Så snart vi har mer information kring exakt datum kommer vi att uppdatera produktsidan på netonnet.se och ber dig hålla utkik där. Återkom gärna till oss senast fredag 20/11 om du önskar ha kvar din order eller om du vill avboka den så hjälper vi dig vidare."

• Like
Reactions: HSK
074D3D9D-F9FE-46B5-B4B9-F5963FECBE08.jpeg

• Like
Reactions: HSK
Fuck you Webhallen, fullbokat sedan oktober 2019, alltså ca sju månader före konsolen presenterades. Eftersom man inte förstod vad Webhallen gjort och lade alla ägg i helt fel korg står jag nu helt utan konsol in i 2021 vad det verkar, det enda roliga att se fram emot i coronakarantänandet 😢

Fuck you Webhallen, fullbokat sedan oktober 2019, alltså ca sju månader före konsolen presenterades. Eftersom man inte förstod vad Webhallen gjort och lade alla ägg i helt fel korg står jag nu helt utan konsol in i 2021 vad det verkar, det enda roliga att se fram emot i coronakarantänandet 😢

Jag tror det kommer skita sig för många på torsdag.

Elgiganten kommer släppa några på releasedagen :)

Såg inläggen om att följa på Instagram.

Har inte ens ett konto där och avser inte skaffa ett heller. Absolut inte inte för en sådan här sak.

Även om man följer där lär det vara liten chans att få tag i ett. Kan man köra ut till en fysisk butik så fine. Annars är det inte intressant.

Tids nog får man tag i ett. Köpte t ex en PS3 på introduktionen och det fanns ändå inga riktigt intressanta titlar förrän långt senare. Använde den som blu ray spelare. Kommer använda PS5:an till det också.

Man hade kunnat döda några vinternätter med några spel. Framåt våren kan man lika gärna invänta nästa höst och köpa till ett bättre pris med intressanta titlar direkt maj kommer inte jag att köpa en PS5:a. Luckan när det är intressant att köpa en PS5:a stängs inte långt efter årsskiftet för min del.

Nån som vet var och när man kan köpa en ps5?

Orkade inte läsa igen hela tråden ovan så är det redan kommenterat ber jag om ursäkt.

Har bokning hos webbhallen och mediamarkt, verkar få tilldelning Q1 2021 vilket är helt okej, känner inget behov att ha ett på releasedagen

Nån som vet var och när man kan köpa en ps5?

Orkade inte läsa igen hela tråden ovan så är det redan kommenterat ber jag om ursäkt.
Webbhallen säger att de som bokade i oktober 2019 får tilldelning på releasedagen. Så du får vänta några månader eller betala över listpris på t.ex blocket ;)

alright, jag tvekade till att förboka då jag först ville se en spec över presentadan och vad som skilde mot ps4.an, Men så här i efterhand inser jag att man borde förbokat.
Sjukt att även elektronik du skall förses med väntelistor och premiumpriser...

Någon andrahandsförsäljare av begagnade konsoler (typ gråhandlare) som kan tros få in? Otaggad på att köpa via blocket

alright, jag tvekade till att förboka då jag först ville se en spec över presentadan och vad som skilde mot ps4.an, Men så här i efterhand inser jag att man borde förbokat.
Sjukt att även elektronik du skall förses med väntelistor och premiumpriser...
Fast det lär ju knappast vara flera år man får vänta, förstår inte hur folk kan vara så otåliga? lär ju dyka upp i början på nästa år..

Det är ju ett bra tag sedan man gick ut med att Ps5an skulle komma, så har man väntat sedan dess så kan man nog vänta någon månad till...Chilla lite och köp en billig PS4 på blocket tills PS5 kommer ut i butikerna :)

Nedan är urklipp från mail från webhallen. Bokade mitt 2/8-19 så vi får se hur det går... Ingen panik här heller.
44DF448C-7148-4105-B248-5221444A0D10.jpeg

Fast det lär ju knappast vara flera år man får vänta, förstår inte hur folk kan vara så otåliga? lär ju dyka upp i början på nästa år..

Det är ju ett bra tag sedan man gick ut med att Ps5an skulle komma, så har man väntat sedan dess så kan man nog vänta någon månad till...Chilla lite och köp en billig PS4 på blocket tills PS5 kommer ut i butikerna :)
Sure, har kört ps4 sedan dess release och är nöjd med den.

Elgiganten säger att de får in fler i lager 2a december. Men vad innebär det i praktiken?
Kommer alla kunna beställa vid det tillfället och först till kvarn gäller?
Eller kommer dessa enbart finnas i fysisk butik? Eller har de också en lista med förbokningar som måste hedras?

Jag vet att de inte skulle ha konsolerna i butik i samband med release. Men 2a dec är ju inte release tänker jag hehe.

Sorry om frågan redan avhandlats men jag såg inte/missade det när jag gick igenom tråden om det är så.

Senast ändrad:
Elgiganten säger att de får in fler i lager 2a december. Men vad innebär det i praktiken?
Kommer alla kunna beställa vid det tillfället och först till kvarn gäller?
Eller kommer dessa enbart finnas i fysisk butik? Eller har de också en lista med förbokningar som måste hedras?

Jag vet att de inte skulle ha konsolerna i butik i samband med release. Men 2a dec är ju inte release tänker jag hehe.

Sorry om frågan redan avhandlats men jag såg inte/missade det när jag gick igenom tråden om det är så.
Endast online och först till kvarn. De skulle gå ut med tid och datum på sin Instagram idag och sen gäller det att vara så in i helvete snabb att man hinner få ett ex. när de väl öppnar för försäljning och 100.000 scalpers sitter och gnuggar händerna och hoppas på en extra slant till jul. 😂

Tillbaka
Topp