• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka kommer att uppdatera till Sony Playstation 5 när den kommer i november?!

Visst hade det varit kul att få tag i ett spel idag, då konsolen släpptes! Men IOM att jag bara spelar sportspel så kommer väl känslan inte vara så mycket bättre med ett PS5 kontra mitt PS4. Blir att vänta till den värsta vågen har lagt sig och köpa ett då istället!

Helt sjukt att dom flesta spelen som lades ut på BLOCKET redan verkar sålda trots ockerpriser på snikmodellen.

Tror tyvärr att många inte ens vill ha sitt PS5 utan bara gå på resell direkt
Visst är det så men jag tror nog även att den faktiska efterfrågan överstiger tillgången och det är många ledsna miner på olika forum och i Facebookgrupper.
Det här scenariot var knappast det man såg framför sig. Visst var t ex PS3:an hajpad inför släppet också, men det gick att få tag i dem. Då som nu fanns inga intressanta titlar inledningsvis.

Bara gilla läget och vänta tills de finns fysiskt i butikerna.
Nästan alla konsoler har haft ett ganska värdelöst utbud vid släpp men som du säger så har det oftast varit lättare att få tag i en konsol och då har åtminstone jag större förståelse än när någon är beredd att betala uppemot dubbla nypriset för att få tillgång till en konsol utan spel. Är man beredd att lägga 6k på en spelkonsol så har man troligtvis redan ett relativt stort intresse och äger säkerligen redan en konsol ur den befintliga generationen vilket innebär att allt utom ett fåtal titlar går att spela redan idag på förra generationens hårdvara.
Samma här, fick in den i kundkorgen men kunde inte gå vidare 😭

Lifestyle borde införa samma regler som på Swec gällande ocker ;)

Screenshot_20201119-114904.png
Visst är det tråkigt att fenomenet finns och det förkommer inom alla områden där efterfrågan är större än tillgången men grundproblemet är egentligen inte vidareförsäljningen i sig utan att det finns köpare som göder den osunda andrahandsmarknaden. Även om man skulle köpa en konsol p.g.a. ett genuint intresse men sedan ångra sig så hamnar man i en märklig situation när marknadspriset är betydligt högre än nypriset och om man säljer utan vinst eller kanske till och med lite förlust så är risken stor att köparen i sin tur gör ett påslag på 50% och kränger den vidare direkt.

Visst är det så men jag tror nog även att den faktiska efterfrågan överstiger tillgången och det är många ledsna miner på olika forum och i Facebookgrupper.

Nästan alla konsoler har haft ett ganska värdelöst utbud vid släpp men som du säger så har det oftast varit lättare att få tag i en konsol och då har åtminstone jag större förståelse än när någon är beredd att betala uppemot dubbla nypriset för att få tillgång till en konsol utan spel. Är man beredd att lägga 6k på en spelkonsol så har man troligtvis redan ett relativt stort intresse och äger säkerligen redan en konsol ur den befintliga generationen vilket innebär att allt utom ett fåtal titlar går att spela redan idag på förra generationens hårdvara.

Visst är det tråkigt att fenomenet finns och det förkommer inom alla områden där efterfrågan är större än tillgången men grundproblemet är egentligen inte vidareförsäljningen i sig utan att det finns köpare som göder den osunda andrahandsmarknaden. Även om man skulle köpa en konsol p.g.a. ett genuint intresse men sedan ångra sig så hamnar man i en märklig situation när marknadspriset är betydligt högre än nypriset och om man säljer utan vinst eller kanske till och med lite förlust så är risken stor att köparen i sin tur gör ett påslag på 50% och kränger den vidare direkt.

Ja du slår huvudet på spiken. Problemet är just dom som köper endast för att sälja vidare vilket tyvärr är vanligt när det gäller alla bristprodukter. Genuint intresserade personer som köper och sedan upptäcker att det inte var någon höjdare har jag inget emot men dessa är tyvärr för få i relation till ockrarna.

Håller med dig.

Ser inte heller logiken att hänga på låset om man är ute efter att använda den som spelkonsol eftersom det är en brist på utbud av spel.

Har för mig att jag köpte min PS3 vid introduktionen och om jag inte minns fel skulle Gran Turismo släppas rätt kort efteråt, men det blev istället kraftigt försenat. Fanns inte mycket annat intressant i titelväg. Använde PS3:an som blu ray spelare tills det började trilla in titlar.

Om man hade köpt en PS5 på introduktionen hade man väl fått använda PS5:an på samma sätt första halvåret minst.

Man kan kanske misstänka att många flippar sin tilldelade PS5 inför julen till någon desperat småbarnsförälder...
Sedan köper de en PS5:á när spelen börjar trilla in i vår, sommar eller nästa höst. Kanske har Sony släppt en facelift, mindre version eller t om en Pro för att hålla intresset uppe.

Vi har sett det här tidigare. Sony och andra tillverkare vet hur de ska bygga upp en hajp när det handlar om saker som är efterlängtade och det är ju nya PS5:an.

Om jag mot förmodan hade köpt en PS5 och ångrat mig hade jag låtit någon vän i bekantskapskretsen med småbarn köpa den för samma pris eller ett kompispris (lägre än list och lägre än nypris eftersom den är begagnad). Det är inte så att det spelar någon roll om man tappar någon tusenlapp på ett felköp. Det är patetiskt att vissa köper PS5 i spekulationssyfte att kränga vidare.

Håller med dig.

Ser inte heller logiken att hänga på låset om man är ute efter att använda den som spelkonsol eftersom det är en brist på utbud av spel.

Har för mig att jag köpte min PS3 vid introduktionen och om jag inte minns fel skulle Gran Turismo släppas rätt kort efteråt, men det blev istället kraftigt försenat. Fanns inte mycket annat intressant i titelväg. Använde PS3:an som blu ray spelare tills det började trilla in titlar.

Om man hade köpt en PS5 på introduktionen hade man väl fått använda PS5:an på samma sätt första halvåret minst.

Man kan kanske misstänka att många flippar sin tilldelade PS5 inför julen till någon desperat småbarnsförälder...
Sedan köper de en PS5:á när spelen börjar trilla in i vår, sommar eller nästa höst. Kanske har Sony släppt en facelift, mindre version eller t om en Pro för att hålla intresset uppe.

Vi har sett det här tidigare. Sony och andra tillverkare vet hur de ska bygga upp en hajp när det handlar om saker som är efterlängtade och det är ju nya PS5:an.

Om jag mot förmodan hade köpt en PS5 och ångrat mig hade jag låtit någon vän i bekantskapskretsen med småbarn köpa den för samma pris eller ett kompispris (lägre än list och lägre än nypris eftersom den är begagnad). Det är inte så att det spelar någon roll om man tappar någon tusenlapp på ett felköp. Det är patetiskt att vissa köper PS5 i spekulationssyfte att kränga vidare.

En anledning till att uppgradera kan vara att spela lite PS4-spel med högre FPS och snabbare laddtider. Jag vill t.ex. köra Ghost of Tsushima som verkar hålla 60fps stabilt på maskinen. I övrigt håller jag med.

Jag är en av dem som fick en på elgiganten idag.
Hade inte förbokat tidigare, såg inget behov att börboka när man skulle få den först till våren.
Dock kommer jag behålla min, fast samtidigt vad är skillnaden på en Xbox/PS5 att sälja över retail när folk plockar ut Tudor/Rolex och lägger på x antal tusenlappar för den är svår att få tag på hos AD ?

Håller med att det är smutsigt, men det förekommer även på detta forum när det gäller klockor.

Jag är en av dem som fick en på elgiganten idag.
Hade inte förbokat tidigare, såg inget behov att börboka när man skulle få den först till våren.
Dock kommer jag behålla min, fast samtidigt vad är skillnaden på en Xbox/PS5 att sälja över retail när folk plockar ut Tudor/Rolex och lägger på x antal tusenlappar för den är svår att få tag på hos AD ?

Håller med att det är smutsigt, men det förekommer även på detta forum när det gäller klockor.
Det är ingen skillnad, lika fult oavsett produkt

Kom hem med en digital edition istället för den riktiga som jag har bokat och betalat för. Negativ win. Webhallen: ”det kanske löser sig”...

Väntar till nästa år när de börjar finnas i butik. Det enda som lockar nu vid launch är Demon Souls remake.

Har ett PS4 med massvis med spel jag inte kört klart, visst är det bara föra över de till PS5? Eller åtminstone ladda ner från sitt PSN-konto? Finns det PS4-spel på PSN via PS5? Medveten om de som ingår via PS plus.

Snålt med 1TB (vilket blir mindre då det är en del saker förinstallerat) hårddisken. Jag har 500gb+1TB extern på PS4 och den är fullsmockad. Kommer dock köpa de flesta på skiva denna gång.

Tycker priset var helt ok. Bara 2 lax mer än ett PS4 pro som jag tänkt köpa ändå då jag inte hade 4K innan. Hade gissat på runt 10.000kr. Blir nog köp runt när Horizon släpps.

Jag förstår ärligt talat inte varför så många är galna i PS5. Det hade så klart varit kul att testa men för 2-7k över butikspris när det bara finns tre exklusiva spel som dessutom är mediokra (enligt mig) och/eller nysläpp av gamla titlar? 🤷‍♂️ Alla andra exklusiva titlar släpps tidigast i vår i alla fall och då kommer man förmodligen att kunna köpa ett exemplar på dagen.
Är ju alltid så att folk vill ha senaste grejen och prova på mm. Skryta på Instagram osv. Särskilt nu när den är svår att få tag på. Jag hade kunnat tänka mig att köpa en nu men tänker inte lägga en krona extra eller krångla till det för det.

Har kört runt idag - Blivit av med den jag fick extra som var oväntad och nu ska bara junisarna somna så ska jag börja leka 😎

Visst hade det varit kul att få tag i ett spel idag, då konsolen släpptes! Men IOM att jag bara spelar sportspel så kommer väl känslan inte vara så mycket bättre med ett PS5 kontra mitt PS4. Blir att vänta till den värsta vågen har lagt sig och köpa ett då istället!

Helt sjukt att dom flesta spelen som lades ut på BLOCKET redan verkar sålda trots ockerpriser på snikmodellen.

Säker på att dem är sålda och inte bortplockade?
Blocket plockar bort annonser på konsoler som inte finns tillgängliga direkt.
Dvs försöker du kränga en konsol du inte har hemma utan endast en orderbekräftelse på så godkänns inte annonsen

Säker på att dem är sålda och inte bortplockade?
Blocket plockar bort annonser på konsoler som inte finns tillgängliga direkt.
Dvs försöker du kränga en konsol du inte har hemma utan endast en orderbekräftelse på så godkänns inte annonsen

Så kan det naturligtvis vara! Men många annonser hade ju nytagna bilder och inte bara en produktbild...

Ska köpa ett Xbox i protest, Xbox one slog ändå mitt ps4 så jag sålde ps4:at tillslut. Vill man lira bilspel är det ändå Forza som gäller..

Kom hem med en digital edition istället för den riktiga som jag har bokat och betalat för. Negativ win. Webhallen: ”det kanske löser sig”...
Packade in två sömniga barn i bilen och brände in till butiken och löste det i går kväll. Det jag slås över än så länge är hur sjukt mycket grejer som ska laddas ner innan man kan börja spela. Först ett par timmar nedladdning på CoD i går kväll och nu när jag tänkte testa campaign var jag tvungen att ladda ner även den. 20gb till...

Tillbaka
Topp