• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka kommer att uppdatera till Sony Playstation 5 när den kommer i november?!

Den här känns ganska passande... 😁
7c687debe61f4b5aca1f1465811bbd05.jpg

Elgiganten.se släpper sin försäljning klockan 09.00 imorgon bitti och jag har en känsla av att siten kommer att gå på knäna. 😅 Jag vet inte hur många enheter det handlar om men om det nu är så att man har flyttat över den fysiska försäljningen till nätet så borde det handla om ett relativt stor antal. Dessa kommer att levereras i november/december men om man inte lyckas knipa en imorgon så kommer det fler tillfällen. Dels så kommer nog en del osålda spekulationsexemplar att så småningom lämnas tillbaka (gissningsvis i samband med att fakturan ska betalas dvs. 14 dagar) och därmed dyka upp till försäljning men de bekräftade även att man får in en ny leverans någon gång i januari och dessa enheter är inte heller uppbokade.

Jag hade egentligen tänkt vänta med att köpa till åtminstone sommaren eftersom det ändå inte finns några intressanta titlar än men jag börjar nästan bli lite sugen efter all hype och triggas av FOMO. 😁

Power.se öppnar för köp kl. 10, Netonnet öppnar också för köp någon gång under dagen och Amazon ska tydligen börja sälja PS5 kl. 12 svensk tid men jag vet inte om det gäller Amazon.se eller bara de större som co.uk, .de m.fl. Ändå ganska rimlig chans att kunna få tag i ett ex till butikspris med andra ord. ☺️
(Stort tack till skribent på annat forum som sammanställde denna info!)

Elgiganten.se släpper sin försäljning klockan 09.00 imorgon bitti och jag har en känsla av att siten kommer att gå på knäna. 😅 Jag vet inte hur många enheter det handlar om men om det nu är så att man har flyttat över den fysiska försäljningen till nätet så borde det handla om ett relativt stor antal. Dessa kommer att levereras i november/december men om man inte lyckas knipa en imorgon så kommer det fler tillfällen. Dels så kommer nog en del osålda spekulationsexemplar att så småningom lämnas tillbaka (gissningsvis i samband med att fakturan ska betalas dvs. 14 dagar) och därmed dyka upp till försäljning men de bekräftade även att man får in en ny leverans någon gång i januari och dessa enheter är inte heller uppbokade.

Jag hade egentligen tänkt vänta med att köpa till åtminstone sommaren eftersom det ändå inte finns några intressanta titlar än men jag börjar nästan bli lite sugen efter all hype och triggas av FOMO. 😁

Jag hade inte en aning om detta, tack så mycket för tipset!
Hann plocka in precis kl 09:00 :)

Jag hade inte en aning om detta, tack så mycket för tipset!
Hann plocka in precis kl 09:00 :)
Haha, jag satt också och väntade vid 09:00 men köpknappen dök inte upp förrän 09:02 trots idogt uppdaterande. Då hamnade jag i någon slags kassakö och när det stod att det var min tur kastades jag tillbaka till produktsidan med en tom varukorg. Köpknappen var fortfarande tillgänglig men det gick inte att trycka på den eftersom det stod att jag redan hade maximalt antal av denna vara i korgen. 😂 Verkar som att de tog slut mer eller mindre samma minut som siten öppnade.

Haha, jag satt också och väntade vid 09:00 men köpknappen dök inte upp förrän 09:02 trots idogt uppdaterande. Då hamnade jag i någon slags kassakö och när det stod att det var min tur kastades jag tillbaka till produktsidan med en tom varukorg. Köpknappen var fortfarande tillgänglig men det gick inte att trycka på den eftersom det stod att jag redan hade maximalt antal av denna vara i korgen. 😂 Verkar som att de tog slut mer eller mindre samma minut som siten öppnade.
Samma för mig haha

Fan vad tråkigt, jag fick en precis kl 09 och var inloggad valde klarna och lyckades trycka igenom den.
Kanske blir cancelerad, brukar aldrig ha sånt flyt.

Det verkar som att Netonnet eventuellt också har sålt sina konsoler? Igår stod det att de skulle komma in i lager 19/11 men nu på morgonen står det bara att leveranstiden ej är bekräftad.

Testade Elgiganten men var slutsålt redan efter några minuter. Hamnade i kö sedan utkastad så no luck där.

Knappen hann ens inte bli ”klickbar” för mig.. uppdaterade exakt 09.00 men det stod hela tiden ”ej köpbar”.. haha

finns de som påstår att om man inte förhandsbokat PS5 (förbokning stängd på alla sidor nu) får man vänta tills release i April 2021.

Stämmer detta, nån som vet?

finns de som påstår att om man inte förhandsbokat PS5 (förbokning stängd på alla sidor nu) får man vänta tills release i April 2021.

Stämmer detta, nån som vet?
Det ska komma en till leverans i december (som jag antar är det som många butiker säljer ut just nu) och sedan en i januari men om man missar dessa så beräknas bristen hålla i sig till framåt april/maj. Det gör egentligen inte så mycket då de flesta intressanta titlar som Deathloop m.m. ändå inte släpps förrän tidigast i vår och det befintliga utbudet är extremt begränsat. Det är väldigt dålig timing då flera extremt populära produkter ska tillverkas under en begränsad tid och alla kommer från samma tillverkare så någonstans måste man strypa tillverkningen för att kunna få ut övriga produkter och det i kombination med COVID-19 skapar tyvärr en väldigt begränsad tillverkning.

Jag har funderat på varför källor säger att det skulle vända i just april/maj men jag antar att det är för att man då räknar med att flera av dessa produkter ska ha tillgodosett efterfrågan och att man kan fokusera mer på t.ex. spelkonsoler.

Jag bokade min PS5 i Oktober 2019 på Webhallen, fick mail förra veckan om att jag får en konsol i december.
Känns som att det är lika bra att ta den då man kan lira 99% av alla PS4-spel på den

Efterfrågan är skyhög. Visst kan man prova men det är ett enormt tryck. Elgiganten sålde tusentals som skulle gått till butiker på två minuter. Över 10.000 som försökte på klockslaget. På power var de borta under minuten sen kraschade sidan kort. Lär ta ett tag att pressa ut tillräckligt många enheter.

Jag kom hela vägen till betalning hos elgiganten. När jag skulle välja frakt så försvann alla alternativ och det gick inte att checka ut. Samma för frugan. Så nära men så långt bort. 😁

Jag förstår ärligt talat inte varför så många är galna i PS5. Det hade så klart varit kul att testa men för 2-7k över butikspris när det bara finns tre exklusiva spel som dessutom är mediokra (enligt mig) och/eller nysläpp av gamla titlar? 🤷‍♂️ Alla andra exklusiva titlar släpps tidigast i vår i alla fall och då kommer man förmodligen att kunna köpa ett exemplar på dagen.

Jag förstår ärligt talat inte varför så många är galna i PS5. Det hade så klart varit kul att testa men för 2-7k över butikspris när det bara finns tre exklusiva spel som dessutom är mediokra (enligt mig) och/eller nysläpp av gamla titlar? 🤷‍♂️ Alla andra exklusiva titlar släpps tidigast i vår i alla fall och då kommer man förmodligen att kunna köpa ett exemplar på dagen.
Tror tyvärr att många inte ens vill ha sitt PS5 utan bara gå på resell direkt

Detta.

Själv köpte jag Xbox Series X och är mer än nöjd. Game pass räcker gott och väl även om mycket (allt) är från förra generationen.

Skulle det släppas intressanta exclusives för PS5 så skaffar jag det då. Inte nu. FOMO biter på inte på mig o_O

Det här scenariot var knappast det man såg framför sig. Visst var t ex PS3:an hajpad inför släppet också, men det gick att få tag i dem. Då som nu fanns inga intressanta titlar inledningsvis.

Bara gilla läget och vänta tills de finns fysiskt i butikerna.

Testade Elgiganten men var slutsålt redan efter några minuter. Hamnade i kö sedan utkastad så no luck där.

Samma här, fick in den i kundkorgen men kunde inte gå vidare 😭

Snart på ett Lifestyle Köp&Sälj nära dig för ockerpris. Men hey, det är ju marknaden som styr och varför skulle man dessutom slösa 40 spänn på att annonsera på Blocket när man kan göra det gratis här 💵💰 Som grädde på löjromen kan man ju dessutom bumpa i all evighet 🥳 🍾

Lifestyle borde införa samma regler som på Swec gällande ocker ;)

Screenshot_20201119-114904.png

Tillbaka
Topp