• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka kommer att uppdatera till Sony Playstation 5 när den kommer i november?!

Någon som vet hur det funkar med samma ps-konto till flera olika enheter? Vi har ett ps4 idag och har nu beställt ett ps5.
Kommer ungarna att kunna spela t.ex Minecraft (som vi idag har) samtidigt på båda enheterna eller måste man köpa två kopior av spelet då?

Någon som vet hur det funkar med samma ps-konto till flera olika enheter? Vi har ett ps4 idag och har nu beställt ett ps5.
Kommer ungarna att kunna spela t.ex Minecraft (som vi idag har) samtidigt på båda enheterna eller måste man köpa två kopior av spelet då?

Igår funkade det för oss men idag har det strulat lite. Enligt vad jag kunde googla så ska det funka.

Packade in två sömniga barn i bilen och brände in till butiken och löste det i går kväll. Det jag slås över än så länge är hur sjukt mycket grejer som ska laddas ner innan man kan börja spela. Först ett par timmar nedladdning på CoD i går kväll och nu när jag tänkte testa campaign var jag tvungen att ladda ner även den. 20gb till...
Hur är installationstiderna (om någon av er nu använder fysiska spel) ? Jag minns att bl.a. Spider-Man och RDR2 fick en att kännas som att man hade rest 20 år bakåt i tiden. De tog nog säkert en timme eller två var att installera på PS4. 😬

Hur är installationstiderna (om någon av er nu använder fysiska spel) ? Jag minns att bl.a. Spider-Man och RDR2 fick en att kännas som att man hade rest 20 år bakåt i tiden. De tog nog säkert en timme eller två var att installera på PS4. 😬
Installationstiderna från skivorna är inte farlig men nedladdningarna på flera 20gb-paket tar lite tid åtminstone i mitt hus.

• Like
Reactions: HSK
Glada amatörer eller ett försök till att skapa en viral PR-kampanj? Har läst att detta ska ha förekommit både i Stockholm och Västerås. 🤔

FB_IMG_1605899632475.jpg

Skulle du upptäcka något mer som fungerar/ inte fungerar framöver får du mycket gärna skriva 🙂

Igår hade vi igång båda här hemma som sagt utan problem men idag så kom det upp felmeddelande när vi båda försökte spela. Kan ju vara något tillfälligt då det säkert är tryck på servrar osv. Det lilla jag hittat på nätet om det gör gällande att det ska funka då Sony anser det vara 2 helt olika enheter och då får man dela pskonto. Ska testa mer imorgon.

Liten är den ju icke 😂
Tur att det är sonens så jag slipper den i TV rummet.
Jag är mäkta stolt över tioåringens som har gjort sitt första dyrare inköp. Kan nog bli en bra klockköpare av honom också 😊

Bilagor

• 20201120_171003.jpg
    20201120_171003.jpg
    556.7 KB · Visningar: 20
  • 20201120_165746.jpg
    20201120_165746.jpg
    1 MB · Visningar: 21
Packade in två sömniga barn i bilen och brände in till butiken och löste det i går kväll. Det jag slås över än så länge är hur sjukt mycket grejer som ska laddas ner innan man kan börja spela. Först ett par timmar nedladdning på CoD i går kväll och nu när jag tänkte testa campaign var jag tvungen att ladda ner även den. 20gb till...
I sådana lägen brukar jag dra världens fulaste kabeldragning från router till Playstation, då går nedladdningen riktigt fort i alla fall :)

Tror ni det går att få tag på en PS5 före jul? Vart skulle ni beställa?

Enda sättet nu är nog att betala överpris på blocket, tradera eller ebay tyvärr. Såg det var någon på lifestyle som sålde för 7500 som ändå är billigare än vad tokarna på blocket och tradera vill ha.

Mitt tips? Vänta. Finns ändå inga "måste spela spel" till konsolen än.

Enda sättet nu är nog att betala överpris på blocket, tradera eller ebay tyvärr. Såg det var någon på lifestyle som sålde för 7500 som ändå är billigare än vad tokarna på blocket och tradera vill ha.

Mitt tips? Vänta. Finns ändå inga "måste spela spel" till konsolen än.

Får inte glömma att det var en cykel på köpet!

bra sätt att hålla hypen uppe!

undrar vad more inventory innebär.....
Det är svårt att veta när man inte har någon insyn men flera återförsäljare öppnade sin försäljning igen för att fylla decemberplatserna men det kan hända att det dyker upp en del ex ändå. Någon nämnde rykten om 7/12? Meanwhile, in the UK: :rolleyes:

De snabba laddningstiderna är klart det som känns nytt och fräscht med nya generationen, jäklar vad fort saker och ting laddar. Uppskattas verkligen i Demon's Souls, som ni nog känner till dör man ju rätt ofta i det spelet..

Tillbaka
Topp