• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka kommer att uppdatera till Sony Playstation 5 när den kommer i november?!

Derix

Patek
2-Faktor
På lager.
1655453360448.png
 

strider

Panerai
Är det en stor skillnad man märker av? Jag kan nada om detta med hertz. Något annat speciellt man ska tänka på med köp av TV just till PS5?
Ju högre Hertz , ju mer flytande bild, men man märker inte super stor skillnad mellan 60 o 120, men 120 kommer kännas mer ”smooth ” om man har de sida vid sida.

Sen skulle jag säga qled >oled Om man ska använda tvn till spel, man kan få mycket mer ljusstyrka med qled. De kan säkert hjälpa dig mer i varuhuset om du frågar :)
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag har spelat ett enda PS5-spel hittills vilket var Elden ring. Det var cool, klarade första bossen och blev sedan sugen på bloodborne igen..
så jag rullade en ny gubbe och jobbade mig fram till Platinum trophy över semestern.
Typ världens bästa spel.. har klarat det minst 4 gånger nu. Men snart är det dags för Elden ring igen.. men kanske kommer Sekiro emellan :)
B3D6F0FE-3770-48D9-AF8E-298CD961B264.jpeg
 
Senast ändrad:

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Jag har spelat ett enda PS5-spel hittills vilket var Elden ring. Det var cool, klarade första bossen och blev sedan sugen på bloodborne igen..
så jag rullade en ny gubbe och jobbade mig fram till Platinum trophy över semestern.
Typ världens bästa spel.. har klarat det minst 4 gånger nu. Men snart är det dags för Elden ring igen.. men kanske kommer Sekiro emellan :)
Hatar dessa jävla spel 🤬🤬🤬 (hat/kärlek)
 

ScubaKing

Audemars
Jag har spelat ett enda PS5-spel hittills vilket var Elden ring. Det var cool, klarade första bossen och blev sedan sugen på bloodborne igen..
så jag rullade en ny gubbe och jobbade mig fram till Platinum trophy över semestern.
Typ världens bästa spel.. har klarat det minst 4 gånger nu. Men snart är det dags för Elden ring igen.. men kanske kommer Sekiro emellan :)

Av ren nyfikenhet, vad är det som du gillar med Bloodborne? Jag hajar ju att alla gillar olika, men jag såg aldrig det speciella med detta spel.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Av ren nyfikenhet, vad är det som du gillar med Bloodborne? Jag hajar ju att alla gillar olika, men jag såg aldrig det speciella med detta spel.
Bra fråga. Det är flera saker. Efter ett antal timmar in fattar man att det inte bara är ett slags modern castlevania utan något mörkare och mer komplext.
Vissa kanske fattar stridsmekaniken snabbare än jag, men nu när jag klarade spelet för 4:e gången så fattade jag hur förbannat balanserat spelet är och hur hårt man bestraffas för girighet ( bossfighterna när man försöker vinna för snabbt) eller passivitet (när man försöker ta det lugnt). Det är liksom non-stop action, en story som spårar ur mer och mer ju längre du spelar och nästan oändliga möjligheter att variera sin spelstil beroende på val av vapen eller skills.

Det var först när jag besegrade Watchdog of the old lords, pthumerian descendant och amygdala I defiled chalice som jag fattade hur man egentligen skall spela bloodborne. När ens hälsa reduceras till hälften och bossarna 1-shottar dig gång på gång så ger du antingen upp eller så lär du dig något om dig själv när du tvingas gå emot dina instinkter för att faktiskt vinna.
Därför älskar jag Bloodborne, och pga storyn.
 

ScubaKing

Audemars
Bra fråga. Det är flera saker. Efter ett antal timmar in fattar man att det inte bara är ett slags modern castlevania utan något mörkare och mer komplext.
Vissa kanske fattar stridsmekaniken snabbare än jag, men nu när jag klarade spelet för 4:e gången så fattade jag hur förbannat balanserat spelet är och hur hårt man bestraffas för girighet ( bossfighterna när man försöker vinna för snabbt) eller passivitet (när man försöker ta det lugnt). Det är liksom non-stop action, en story som spårar ur mer och mer ju längre du spelar och nästan oändliga möjligheter att variera sin spelstil beroende på val av vapen eller skills.

Det var först när jag besegrade Watchdog of the old lords, pthumerian descendant och amygdala I defiled chalice som jag fattade hur man egentligen skall spela bloodborne. När ens hälsa reduceras till hälften och bossarna 1-shottar dig gång på gång så ger du antingen upp eller så lär du dig något om dig själv när du tvingas gå emot dina instinkter för att faktiskt vinna.
Därför älskar jag Bloodborne, och pga storyn.

Tack för bra svar. Och lite roligt du tog upp Castlevania för det var precis det jag uppfattade det som. Jag tyckte spelets styrning var rapp och skön, snabb. Men grafiken var lite tidigt 2000-tal och jag saknade den finess som troligen har hittat. Jag gav upp rätt snabbt.
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Tack för bra svar. Och lite roligt du tog upp Castlevania för det var precis det jag uppfattade det som. Jag tyckte spelets styrning var rapp och skön, snabb. Men grafiken var lite tidigt 2000-tal och jag saknade den finess som troligen har hittat. Jag gav upp rätt snabbt.
Underbart jävla spel. Sitter cokså med Elden ring för tillfället och älskar det. Bloodborne och Elden Ring är de enda soulsborne som jag fastnat för.
Jag har redan planer på att spela NG+ på Elden Ring. Har så många builds och vapen som jag vill testa nämligen :)
Aldrig varit så roligt och skrämmande att gå vilse i ett spel som det är i Elden Ring för mig. Det finns saker att upptäcka överallt.

Har ni spelat Control? Spelar igenom det nu.
Ja! Också ett kvalitetspel tycker jag. Några delar är så grymt kreativa och intressanta id et spelet (vill inte spoila saker).
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Vad är det för fördelar är det med disc-version? Känns som det är onödigt nu för tiden. Eller blir man helt bunden till ps-store och får betala några slantar extra för spel?
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Vad är det för fördelar är det med disc-version? Känns som det är onödigt nu för tiden. Eller blir man helt bunden till ps-store och får betala några slantar extra för spel?
Det är just att du måste köpa digitala kopior som nästan alltid är ganska mycket dyrare. Ett exempel är Battlefield 2042 som kostade 850 digitalt men 489kr på Elgiganten runt release. Det är absolut inte lika stor skillnad alltid, men ofta.
Jag rekommenderar den med disk pga det och valfriheten.
 
Topp