• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din graal?

Idag rockar jag en Omega Planet Ocean och älskar verkligen den klockan. Denna har varit ni gral och idag har jag haft den på armen i snart två år.
9A910091-820C-405C-A9D1-31D3BEBC549E.jpeg

Men gralen har numera blivit min klockas farfars far
Vintage Omega Seamaster 300 med datum
EB1C7666-0FE1-4D83-A2D0-804ED401CF91.jpeg

(Lånad bild)

Senast ändrad:
Lustigt nog har det inte förändrats sedan jag postade här för ett gäng år sedan.

Det är fortsatt denna RD.
Men jag är ändå inte inte säker på att jag någonsin kommer köpa den eftersom tanken på att ha en graal gissningsvis är mysigare än att få bära den.
FD1CA3B6-3F2C-406E-BF91-8F6E3AF329BC.jpeg

På min dator finns en klockmapp, med 454 bilder på klockor jag är väldigt nyfiken på. Självklart är flera bilder av samma klocka, så det är inte 454 olika modeller. EN av dessa är min graal. Klockan som väcker extra habegär varje gång jag ser en bild på den. För er som är obekanta med begreppet, så är graalen DEN klockan som man av någon anledning suktat efter en lång tid utan att köpa. Anledningen kan vara att man inte har råd, eller att den är väldigt svår att hitta. Den klassiska graalen i olika WIS-forum är COMEX Rolexen. Svår att hitta OCH dyr.

Min graal är Seiko mm300. Jag har aldrig kännt på den, men skulle gärna vilja. Jag har betraktat och suktat efter denna modell sedan tre år tillbaka. Anledningen till att jag inte köpt den är att jag inte tycker att det är motiverat att lägga så mycket på mitt klockintresse, eftersom andra intressen också kostar pengar, exempelvis min mc.

Här är en go bild på den.
IMG_5716_zps412b50e3.jpg

Men vilken är din graal? -Och framför allt, varför??? Äger du redan klockan, så är den i alla fall utifrån mitt perspektiv inte din graal.
Säkert nummer 1000 på bollen men det har runnit en del vatten under bron för dig sedan trådstarten. Eller hur @yonsson :)

Idag rockar jag en Omega Planet Ocean och älskar verkligen den klockan. Denna har varit ni gral och idag har jag haft den på armen i snart två år.
9A910091-820C-405C-A9D1-31D3BEBC549E.jpeg

Men gralen har numera blivit min klockas farfars far
Vintage Omega Seamaster 300 med datum
EB1C7666-0FE1-4D83-A2D0-804ED401CF91.jpeg

(Lånad bild)

Jag ber litegrann till omega-gudarna att det kommer en 12.5 mm tjock, keramisk re-release av den här utan fake patina. 13/10 skulle köpa. Omega behöver en keeper-klocka som inte heter Speedmaster Professional.

-Ja, min Graal måste vara Speedyn (005).

Priset är inget ouppnåeligt men jag rör mig inom min klockbudget.

Varje gång jag sparat till Speedyn så har jag fått upp ögonen för en Seiko som jag gått och köpt :banghead:

Nu är det så att Seiko har på gång ett nytt spännande gäng kronografer av Astron serien. SSH003 ser mycket schysst ut.:woot:

Slår jag till på en SSH003 så kommer Speedyn att förbli en graal för ett bra tag:oldman:

Eller så håller jag mig, flippar mina Seiko och slår till på Speedyn. Men då blir jag av med min graal:sorry:

Säkert flera med liknande dilemman som känner igen sig :grumpy::hilarious:

Senast ändrad:
-Ja, min Graal måste vara Speedyn (005).

Priset är inget ouppnåeligt men jag rör mig inom min klockbudget.

Varje gång jag sparat till Speedyn så har jag fått upp ögonen för en Seiko som jag gått och köpt :banghead:

Nu är det så att Seiko har på gång ett nytt spännande gäng kronografer av Astron serien. SSH003 ser mycket schysst ut.:woot:

Slår jag till på en SSH003 så kommer Speedyn att förbli en graal för ett bra tag:oldman:

Eller så håller jag mig, flippar mina Seiko och slår till på Speedyn. Men då blir jag av med min graal:sorry:

Säkert flera med liknande dilemman som känner igen sig :grumpy::hilarious:
1. Vafan?
2. Det är ingen graal

Tillbaka
Topp