• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din graal?

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Graal och Graal, men den här är ju ändå en dröm ..
63f15ab5390a4a04f8c1db0aa9e27b8382002352.jpg
 
Senast ändrad:

Tvkd5

Cartier
2-Faktor
Hejsan! Lange & Söhne är det som jag suktar efter allra mest. Om ekonomin tillåter blir det en Saxoina Moonphase någon gång i framtiden men om pengar inte var ett hinder över huvudtaget hade denna suttit runt handleden. Provade olika Lange en gång i en butik och wow är allt jag kan säga!
När säljaren, som uppskattade min entusiasm, kollade på mig o frågade, "have you ever tried a Zeitwerk" så tog jag såklart chansen direkt. Ser fantastisk ut på armen och kvalitetskänslan är obeskrivlig. Det jag gillar med den är att den liknar ingen annan klocka så den sticker liksom ut, men på ett bra sätt.
Lange3.jpg

Bild stulen från nätet.
 

dempha

Rolex
2-Faktor
En Sky-Dweller i gulguld med champagnetavlan måste jag nog säga är min graal även om antalet värdiga utmanare är extremt många :D
71gn211b3zl._ul1500_.jpg
 
D

Deleted member 21289

Guest
Graal vet jag inte men:
Submariner
PAM 774
Speedmaster

Haft alla märken men sålt av
 

Maths

Breitling
Eftersom det inte gills när man väl fått klockan, så passar jag på att säga att jag beställt min Graal. Rolex Daytona 116500LN vit. Jag får den om någon månad och jag ser verkligen fram emot det (med lite tur kan jag få den redan nästa vecka..).


Rolex-Daytona-116500LN-in-steel-Cerachrom-ceramic-black-bezel-5.jpg

Bild är lånad.
 

Olaola

Panerai
Min graal har nu dykt upp på min radar... Patek Phillipe 5204/1R-001
Aldrig sett något vackrare. Dessutom på behörigt graal avstånd, Den dagen jag köper en klocka för ca 2,8-2,9mille ska jag bli politiker!
 
Topp