• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din graal?

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Håller med dig helt! Men min tanke är att min grail är en klocka som jag hade velat ha men kommer inte vara uppnålig under min livstid. Tror inte jag hade lagt 2 Mille på en klocka oavsett hur rik jag än hade blivit
Jag skulle aldrig köpa en klocka jag inte vågade bära, oavsett om det är rånrisken eller risken för att tappa/ha sönder den. Där är vi säkert alla lite olika, var smärtgränsen går.
 

Hmmmm

Omega
Hade inte varit helt fel att *vinna* en Daytona (förstår att 24h Daytona vore mer passande men föredrar Le Mans)
M116500LN-0002_1805rlx_001-1.jpg


I mer realistiska termer är väl en Patek mitt endgame:cigar:
Här är Alan McNish med Daytona han vunnit, en minut in i filmen:
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Sen tog kärleken slut och du började sukta efter annat? Hehe känner igen det där!
Efter lite sökande i själen och ifrågasättande av mig själv kom jag fram till att ”varför nöja sig med en klocka när man kan pröva flera?”
Jag gillade verkligen den klockan, på riktigt. Men det finns så mycket mer att pröva :)
 
Topp