• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din graal?

mhgard

Panerai
2-Faktor
nämen dåså, det här är nog min graal på riktigt.
https://www.hodinkee.com/articles/bulgari-octo-finissimo-minute-repeater-carbon-review

20016623.jpg
Sjukt cool :)
 

Bonumm

Panerai
Just nu så en Daytona 116500 med vit urtavla hoppas att jag får tag i en snart.
 
Senast ändrad:
En av de ovanligare 6139or som finns. Tillverkades endast 2-3 månader under 1972 har jag för mig. Denna och den gula sports5proof speedtimer samt speedtimer FORWARD är extremt ovanliga.

Denna kallas ”exotic” eller ”sunrise” och hittar man någon till salu (inte många som vill sälja dem) kostar de huggorm, såldes en på Filippinerna för inte så länge sedan för $4700, vilket iofs nog var all Time high, men 3-4000 usd ligger dem på i bra skick.

Just den på bilden var till salu för ett år sedan men var inte tillräckligt snabb.
Vad är det som gör skillnaden? Är det sunrise tavlorna? T
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Får bli en PP5711 eller en Lange 403.032 kronograf. Får man drömma något oerhört (vilket man väl får i en sån här tråd) vore Nautilus 5740 pricken över iet.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Har du så stor samling, där är väl rätt dyra... Kronografernas kronograf!
Får väl kanske bli att offra lite av veckopengen och nöja sig med en Moretime quartz till vardags? Jag har inte gjort kalkylen så noga, känns inte som det blir aktuellt i rappet, därav graal-beteckningen. :)
(Med galna Rolex/Daytona mm mått mätt så tror jag dock inte prisbilden är så vansinnigt hög, problemet ligger snarare att komma åt ett fint exemplar.)
 

Laplander

Rolex


Om "the sky is the limit" så Lange & Söhne Datograph Perpetual Tourbillon.
Kommer aldrig någonsin att ske, men kanske en begagnad Lange 1 kan ligga inom räckhåll så småningom...
 

Bilagor

  • LANGE-DATOGRAPH-PERPETUAL-TOURBILLON-410-036-Zoom-front.jpg
    LANGE-DATOGRAPH-PERPETUAL-TOURBILLON-410-036-Zoom-front.jpg
    46.1 KB · Visningar: 13
Senast ändrad:

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Min graal är Seiko mm300. Jag har aldrig känt på den, men skulle gärna vilja. Jag har betraktat och suktat efter denna modell sedan tre år tillbaka. Anledningen till att jag inte köpt den är att jag inte tycker att det är motiverat att lägga så mycket på mitt klockintresse, eftersom andra intressen också kostar pengar, exempelvis min mc.

Här är en go bild på den.
IMG_5716_zps412b50e3.jpg
Hur gick det @yonsson? Fick du din mm300 till slut?! :woot:

Kul att läsa hur det spårar till slut ändå :D
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
longines13znp73.jpg

Om en sådan i bra skick kom min väg säljer jag allt annat och behåller en sub eller SKX som vardagsklocka beroende på hur mycket pengar som blir över.
Longines 13ZN Oversize, "vattentät" stepcase, mushroom-pushers.
Otroligt vacker kronograf, det är idag svårt att tro att Longines en gång i tiden nästan var vad PP är idag inom schweizisk urmakarkonst
 
Topp