De finns ju inte nya liksom.
Måste missat att det var enbart nyköp det gällde..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De finns ju inte nya liksom.
Han frågade ju om andrahandsvärde.Måste missat att det var enbart nyköp det gällde..
Tolkningsfråga som jag tolkade galet då. Bra tredjehandsvärde?Han frågade ju om andrahandsvärde.
Jag hade nästan kortet framme och skulle köpa en. Jag brukar inte resonera så, men kändes som väldigt mycket pengar för ett enkelt verk. Vet att den diskussionen har tragglats här att man betalar för form, historia, hantverk etc etc. Jag vet det, men på något sätt kändes den där dyr ändå så jag backade.Var och klämde på IWC Mark XVIII Le Petit Prince och blev positivt överraskad - kanske får bli en sån framöver...
Jag hade nästan kortet framme och skulle köpa en. Jag brukar inte resonera så, men kändes som väldigt mycket pengar för ett enkelt verk. Vet att den diskussionen har tragglats här att man betalar för form, historia, hantverk etc etc. Jag vet det, men på något sätt kändes den där dyr ändå så jag backade.
Har du missuppfattat vad en "beater" är?En enda troféklocka eller flera beaters?
Jag kan inte bestämma mig om jag skall lägga mina slantar på en klocka i 50'-klassen som jag verkligen gillar (i min värld IWC Ingy, R Milgauss, AT Gauss etc. - typ Jack Nicklaus i intervjun med Hodinkee nyligen som berättade att ha haft en enda klocka hela sitt liv - eller om jag skall satsa på fyra-fem beaters (à 10') som alla rullar på bra och ger omväxling. Till saken hör att jag redan fyra-fem klockor som jag cirkulerar, men ingen av dem över 5'.
Hur skall man resonera? Hur tänker ni?
Fast klockorna du listade som drömklockor är alla sportklockor som tål att slitas på. Jag förstod vad du menade men det är lite missvisande att kalla allt runt 5K för "beater".Hehe, kanske det. Möjligen var ordet fel valt. Poängen var att hitta en slags motsats till troféklockan; något man kan slita på till vardags. Har du förslag på annat ord?
Kolla BB41 IRL innan du bestämmer dig för någon, tycker den blir oproportionerlig med sina 41mm.Fyller 18 år om mindre än fem månader. Då ska jag köpa antingen en Tudor BB med nya MT5602, eller nya Tudor BB41...
Vet inte om man måste ha något ord på det?Hehe, kanske det. Möjligen var ordet fel valt. Poängen var att hitta en slags motsats till troféklockan; något man kan slita på till vardags. Har du förslag på annat ord?
Ursäkta en okunnig. Såg att ni diskuterade "beater", har sett ordet förekomma i många trådar. Skulle någon kunna förklara vad som menas?
Med vänlig hälsning,
Martin
Tack för hjälpen!
Har redan känt på båda klockorna irl. Men Tack för tipsetKolla BB41 IRL innan du bestämmer dig för någon, tycker den blir oproportionerlig med sina 41mm.
Samma här, slät bezel och blå tavla. Enda frågetecknet är Oyster eller Jubilée...Blir nog Datejust41 i ännu icke bestämt utförande. Ändrar mig två gånger om dagen om ring och tavla.
Oyster.Samma här, slät bezel och blå tavla. Enda frågetecknet är Oyster eller Jubilée...