• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Kratos

Omega
Kan verkligen inte bestämma mig ifall det är en GS snowflake eller en reverso two face som blir nästa.. hade varit roligt med nåt lite annorlunda i lådan men har verkligen ”snöat” in på snowflake
 

Gelmax

Cartier
Kan verkligen inte bestämma mig ifall det är en GS snowflake eller en reverso two face som blir nästa.. hade varit roligt med nåt lite annorlunda i lådan men har verkligen ”snöat” in på snowflake
Oh, onekligen två väldigt olika klockor, personligen hade jag lätt valt en reverso men det är jag det...
 

jpp

Breitling
Vill börja bygga upp min samling från grunden, och testa mig igenom en massa olika på vägen.

Just nu sitter jag med en Grand Seiko och en G-shock och ska väl börja fylla på där emellan.

Tankarna går just ju mellan lite sportigare klockor, någon rolig dykare eller mer åt field hållet.
Det står nog mellan
  • Hamilton Khaki Field Mechanical
  • Seiko 5 Sport SRPE53
  • Orient Kamasu / Vostok Amphibia

Och beror nog mest på om jag hittar ett bra pris på en begagnad Hamilton först eller inte kan vänta och slår till på någon av de andra😁
Sådär, då har det faktiskt blivit som förutspått tidigare i år.
Har nu fått hem en Hamilton Khaki Field Mechanical utöver Kamasun som kom i somras.
Det har blivit en del klockor åt det mer sport/dyk/beater hållet i år så nästa i sikte är tillbaka till det dressiga. Just nu är det nog en Junghans Max Bill som ligger närmast, men är också sugen på något blått och då tycker jag både Tissot Powermatic PRX och Seiko Baby Alpinist är väldigt intressanta om än inte så dressiga.
Men det har varit kul att skaffa lite blandade klockor i år och ser fram emot vad som händer i nästa!
 

Bilagor

  • IMG_20211229_083929.jpg
    IMG_20211229_083929.jpg
    355.1 KB · Visningar: 22
  • IMG_20211229_083411.jpg
    IMG_20211229_083411.jpg
    295.6 KB · Visningar: 19
  • IMG_20211229_083145.jpg
    IMG_20211229_083145.jpg
    259.4 KB · Visningar: 22

Punchout

Friends of KS
En Squale 1545 eller en Certina ds action diver 38 mm. Lite svårt att bestämma mig, men har en klocka att avyttra först så har lite betänketid! :)
 

olarsson

Cartier
2-Faktor
Med stor sannolikhet en Tudor BB36. Helst begagnad till bra pris. ; )
Eller om man snubblar på något kul vintage. Skulle gärna hitta något trevligt från 1972 att ge mig själv i födelsedagspresent nästa år.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Med stor sannolikhet en Tudor BB36. Helst begagnad till bra pris. ; )
Eller om man snubblar på något kul vintage. Skulle gärna hitta något trevligt från 1972 att ge mig själv i födelsedagspresent nästa år.
En bra klocka, denna kanske finns kvar
 

E-Rey

Breitling
Jag har inga klockor värda att nämna i dessa sammanhang än, och har därför börjat leta efter klockor som jag vill ha i framtiden. Jag tänkte därför påbörja en uppsättning klockor som passar för alla tillfällen. För mig (for now...) är planen att detta ska täckas av tre klockor. Det kommer troligen ta flera år innan jag hinner spara ihop till dem, men planen är iallafall att ha:

1. En pilot för everyday wear. Den ska funka att ha på jobbet (business casual) men se riktigt bad ass ut. Zenith Pilot eller IWC Big Pilot
2. En dress watch som ska funka till finare tillställningar. Cartier Tank eller JLC Reverso.
3. En dykare för sportigare tillfällen och vid semester. Panerai Submersible.
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Jag har inga klockor värda att nämna i dessa sammanhang än, och har därför börjat leta efter klockor som jag vill ha i framtiden. Jag tänkte därför påbörja en uppsättning klockor som passar för alla tillfällen. För mig (for now...) är planen att detta ska täckas av tre klockor. Det kommer troligen ta flera år innan jag hinner spara ihop till dem, men planen är iallafall att ha:

1. En pilot för everyday wear. Den ska funka att ha på jobbet (business casual) men se riktigt bad ass ut. Zenith Pilot eller IWC Big Pilot
2. En dress watch som ska funka till finare tillställningar. Cartier Tank eller JLC Reverso.
3. En dykare för sportigare tillfällen och vid semester. Panerai Submersible.
Du kommer hinna ändra dig väldigt många gånger 👻
 

Olpes

Cartier
Jag har inga klockor värda att nämna i dessa sammanhang än, och har därför börjat leta efter klockor som jag vill ha i framtiden. Jag tänkte därför påbörja en uppsättning klockor som passar för alla tillfällen. För mig (for now...) är planen att detta ska täckas av tre klockor. Det kommer troligen ta flera år innan jag hinner spara ihop till dem, men planen är iallafall att ha:

1. En pilot för everyday wear. Den ska funka att ha på jobbet (business casual) men se riktigt bad ass ut. Zenith Pilot eller IWC Big Pilot
2. En dress watch som ska funka till finare tillställningar. Cartier Tank eller JLC Reverso.
3. En dykare för sportigare tillfällen och vid semester. Panerai Submersible.
Du kommer hinna ändra dig väldigt många gånger 👻
Som Franco säger, kul tankeexperiment men sådana planer håller aldrig. Been there done that och nu är jag så långt ifrån den initiala planen man kan komma 😅
 

walcore

Omega
En Hublot Big Bang i diskret färg med ett färgstarkt band till har varit på önskelistan länge. Men är lite för kär i min PAM för att ersätta den innan sommaren. Får se vad hösten har att erbjuda...🍂
 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Jag tror att jag har bestämt mig nu...

Efter mycket velande mellan 114060, 16570 och Glashütte Sea-Q så har jag äntligen fattat ett beslut.
Det måste bli en 114060😃

Det låter kanske tråkigt men jag har alltid älskat den modellen. Hoppas det är en klocka som kan vara med mig resten av livet😊
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Jag tror att jag har bestämt mig nu...

Efter mycket velande mellan 114060, 16570 och Glashütte Sea-Q så har jag äntligen fattat ett beslut.
Det måste bli en 114060😃

Det låter kanske tråkigt men jag har alltid älskat den modellen. Hoppas det är en klocka som kan vara med mig resten av livet😊
Kör en lite mer slimmad vintage ;) 14060 16610 :D
 
Topp