• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Deki89

Breitling
Hej,
Är inne på att köpa en millgauss116400 black dial från 2008
Vad tycker ni ?
Har nån haft den eller äger en ?
Såg en annons på 72 000 är det överpris ?

Mvh
 

Moreno

Cartier
Kan inte bestämma mig bland dessa

Blancpain Aqualung LeMans big date
Blancpain fifty fathoms

Rolex gmt 126710BLRO
Rolex Sea Dweller 116600
Rolex yacht master 268655
Rolex smurf 116619LB
Rolex DAY DATE 228239

Stor spridning men den jag kollat mest på är nog smurfen. De enda klockorna man egentligen kan bära utan att bli rånad är nog blancpain modellerna. Nån av dessa blir det iaf tills sommaren, några tips?
 
Senast ändrad:

Alarik

Audemars
2-Faktor
Behöver nog verkligen hitta en Panerai sub av något slag. Ska man vara oldschool och gå på de klassiska 24:an eller ska man söka sig till de än mer moderna varianterna?
Får göra min hemläxa i helgen.
 

iko

Panerai
2-Faktor
Förhoppningsvis den nya Omega Speedmaster Professional 3861 Sapphire.
Säg till om någon vill sälja sin begagnade. 😇
 

Erkkn

Cartier
Sjöö Sandström Worldtimer Leet som är påväg på posten. Skulle dock haft tag i ett grönt canvas likt dettta:

Screenshot_20210418_230738.jpg
 

Marand

Cartier
2-Faktor
En Cartier Tank Américaine Large, WSTA0018 eller en Grand Seiko, SBGW231. Den som dyker upp först blir det..
 

klock

Omega
spanar in en av Certinas dykarklockor i 38mm, det som får mig att tveka är armbandet som är en aning bulkig och sticker ut. Om den hade funnits i storleken 36mm hade jag nog inte tvekat.
 

Fluve

Cartier
Jag har fallit för designen på Omegas Aqua Terra, den vita/silvriga med blå detaljer. Dock så tycker plånboken att det låter som en dum idé, tar gärna emot tips på liknande klockor! Har kollat in lite seiko presage modeller och en Christopher Ward klocka (C63 tror jag den kallas)
 

Daniel_st

Cartier
Jag har fallit för designen på Omegas Aqua Terra, den vita/silvriga med blå detaljer. Dock så tycker plånboken att det låter som en dum idé, tar gärna emot tips på liknande klockor! Har kollat in lite seiko presage modeller och en Christopher Ward klocka (C63 tror jag den kallas)
Varför e de en dum idé?
 

klock

Omega
Lite sugen på den nya uppdateringen av Tudor BB 36 med silvrig urtavla. Någon som har en sådan och är nöjd ?!🧐
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Håller med. En av få gula klockor jag kan tänka mig. Den är löjlig bra och lika löjligt dyr.

Denna är rätt trevlig också.



42540C8B-B2CC-4CDF-B671-61B6A3BFF26E.png
Exakt dessa två Daytonas har jag också varit sugen på ett tag. Samma här - innan den gröna tavlan skenade. Tyvärr var det för mkt pengar för min del även när de gick att hitta för halva priset mot idag. Pratade med en gråhandlare idag som precis skeppat iväg en med grön tavla för ”strax under” begärt pris på typ 650k.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Exakt dessa två Daytonas har jag också varit sugen på ett tag. Samma här - innan den gröna tavlan skenade. Tyvärr var det för mkt pengar för min del även när de gick att hitta för halva priset mot idag. Pratade med en gråhandlare idag som precis skeppat iväg en med grön tavla för ”strax under” begärt pris på typ 650k.
Ja riktigt så kul är de inte….
 
Topp