• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka utstrålar WIS?

Marckus

Panerai
Stoppade rolex dj och rolex submariner i ett och samma fack. Noterade inte bilden utan reagerade på tankarna kring dj
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Skx~ med orginalbandet utbytt är väl ingen högoddsare?

Tycker generellt "entusiaster" (töntar som de kallar oss) meckar mer med andra band än orginal. Statusköpare tenderar ju att skita i sådant då klockan är nog.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Skx~ med orginalbandet utbytt är väl ingen högoddsare?

Tycker generellt "entusiaster" (töntar som de kallar oss) meckar mer med andra band än orginal. Statusköpare tenderar ju att skita i sådant då klockan är nog.

Entusiaster kan flyga över Atlanten för att köpa originalband också :cigar:
image.jpg
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Ärligt så är Rolex det största märket bland klocksamlare worldwide. Självklart är det då också den största entusiastklockan. Innebär det då att den som bär en Rolex behöver vara entusiast? Nej, precis som alla andra klockor så bärs de av folk som råkade ha råd, fått den, ärvt den, hittat den eller köpt den på fyllan. Du kan inte se att någon är en entusiast genom att se en av dennes klockor. Du måste nog se personen vid flera tillfällen bärandes olika klockor för att kunna dra en slutsats.


+1 helt klart. Men som vän vet du nog om personen är en entusiast, men ministern har helt klart rätt här.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
SKX007? Känns som att alla som har intresse av klockor har en sån? Den borde iallafall ge en hint att personen som bär den har någon form av koll iallafall.

OBS, rena spekulationer haha! :happyhappy:
Säger snarare att personen känner någon som gillar klockor och har rekommenderat personen att köpa en skx. Jag har en polare med en skx. Han kan inte ett skit om klockor. Du kan ju gissa hur han fick tar på den. :D
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Att bära 2 klockor skulle kunna vara ett tecken :cool:
Så länge man inte är PG eller Che.
/j
 

Sond

Patek
Efter att läst hela tråden nu så kan jag nara konstatera att det går inte se på klockan vem som är entusiast..:D. Men när ,am ser någon ha en riktigt möglig sak kan det indikera entusiasm. Eller att man noterar att det byts mellan några speciella klockor. En gåd vän som har ett par fina nyare klockor dök upp med en klocka från 30-talet. Då visste jag...
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Inte när det gäller Helson, men ingen riktig WIS bär Steinhart.


Äh, jag erkänner helt utan omsvep och utan att skämmas det ringaste att jag har ägt ett par Steinhart. Som instegsklocka är det absolut inget fel på dessa, välbyggda för pengen. Sen är det inga keepers. så är det. Även om jag då och då lite ångrar att jag droppade Racetimern jag hade, den är en riktigt trevlig modell.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Efter att läst hela tråden nu så kan jag nara konstatera att det går inte se på klockan vem som är entusiast..:D. Men när ,am ser någon ha en riktigt möglig sak kan det indikera entusiasm. Eller att man noterar att det byts mellan några speciella klockor. En gåd vän som har ett par fina nyare klockor dök upp med en klocka från 30-talet. Då visste jag...

Aldrig sett dig stava så speciellt tidigare, är du på fest? :D
 

JAH42

Friends of KS
Ett säkert tecken på en entusiast är någon som ids byta länk/armband (gärna flera ggr /vecka) på sina klockor.
 
Topp