• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage Swap Meet och sommarfest!

Spretigt är mitt mellannamn. Skönt att se nån annan som inte heller har nån röd tråd i sin samling och befriande också med nån som vet bara "på ett ungefär" årtal, referensnummer och kalibrar 😀

Saknar verkligen vintage GTGn 💔
Haha ja jag går på magkänsla. Har försökt samla modeller osv, men jag tröttnar rätt snabbt. Vet inte hur många tissot-tripplar jag grejat med svart, vit och zontavla som jag sålt!

Imponeras av dom som kan fokusera något specifikt men har sedan länge insett att jag aldrig kommer komma dit.
Även min samling är mycket spretig och bygger bara på tillfälligheter och vad som lockar för stunden.
Så fram för samlingar utan fokus.

Skärmavbild 2021-06-13 kl. 10.32.31.png
Håller Aftonbladet på och spoilar nästa avsnitt redan?

Tycker vi firar Sveriges vinst med att korka upp och kolla på vintagenördar ( ping @StarMan s fru) som snackar gamla Omega!
Idag hettar det till när @eriksson850 och @Zacke far ut mot mig i försvar för moderna Omega.

Ja men vad skönt att höra. Två tummar upp från frugan och mig! 👍👍Jag hade redan laddat upp med blommor och champagne för att rädda stämningen ifall det inte skulle bli nått avsnitt.

Dessutom har jag köpt en Atlantic, priserna går upp som sagt! 😬

20210618_174030.jpg

EDB7377B-C997-46A2-85AB-CF6B80480034.jpeg

Woohoo!

Hade ni släppt lite tidigare så hade det ju inte varit värre än att man pausat matchen lite grann och stängt av Omni-notiser.

Men nu löste ni så klart allt för det bästa. ;)

Vet ju i alla fall att jag hellre tagit en öl med @Zacke än Emil Forsberg (det skriver jag iofs bara för att jag är rimligt säker på att den senare inte frekventerar forumet ;)).

Frugan satt också i hammocken då avsnittet började, men hon hade inte nödvändigtvis samma uthållighet som @StarMansFru. :(

EDB7377B-C997-46A2-85AB-CF6B80480034.jpeg

Woohoo!

Hade ni släppt lite tidigare så hade det ju inte varit värre än att man pausat matchen lite grann och stängt av Omni-notiser.

Men nu löste ni så klart allt för det bästa. ;)

Vet ju i alla fall att jag hellre tagit en öl med @Zacke än Emil Forsberg (det skriver jag iofs bara för att jag är rimligt säker på att den senare inte frekventerar forumet ;)).

Frugan satt också i hammocken då avsnittet började, men hon hade inte nödvändigtvis samma uthållighet som @StarMansFru. :(
Var det den där Candinon som låg på Tradera för någon månad sedan? Riktigt fin!

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp