• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage Swap Meet och sommarfest!

Till @Zacke s avsnitt uppgraderar jag till whisky, pralin och @Gummo s gamla bruna omega... :)
20210619_200131.jpg
Den kommer jag ihåg! Riktigt bra patina!

Den kommer jag ihåg! Riktigt bra patina!
Tack!
Patina är ju ett svårt ämne för mig. Gillar det bara ibland. Detta är sen sådan gång... :)

Lustigt det där med vilka som blir keepers. För mig är det faktiskt inte de som är nära nos även om jag primärt dras till dem... denna och Tissot WorldTimer lär nog aldrig lämna, och med den är en gravyr nästan det viktigaste för mig.

Klockdrogandet är konstigt.

Jag har ju börjar med tunga droger nu men har lovat mig själv att sluta med dem....
20210614_131526.jpg

Ursäkta om någon får ont i ögonen eller måste kräkas upp lördagsgroggen. Det är lite med meningen... :D

Haha när man ändå pratar om reaktioner från ens fruar!! Satt och kollade senaste avsnittet samtidigt som hon bläddrar i sin trädgårdstidning! Hon lägger den lite åt sidan, kollar två minuter, vänder sig mot mig och säger, vad gulligt nördiga ni är!🤣

Jag gjorde en liten research för några år sedan kring Omega Suverän, var då i kontakt med lite samlare och försökte ge mig på historian kring denna klocka! Hittade en för några år sedan i en antikaffär! 😉 betalde 2600kr

Ska se om jag kan länka in den här om en stund😉

Säsongsfinal!!!

Hur kul det än är att sitta framför datorn och glo på klockor och klippa långa samtal med klocknördar så tänker jag bada med ungarna, renovera, grilla, mura pizzaugn och sånt som vanliga människor gör.

Håll tillgodo så ses vi i höst!

Tillbaka
Topp