• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visst skall man kunna lita på sin Urmakare!

Sputniq

Panerai
Detta är precis anledningen till att tidigare omtalade trådar väljar att inte gå ut med namnet på AD'n i fråga.

Det är otroligt dåligt skött från J och P, och jag tror att alla skulle vilja höra även deras 'version'. Men nu när tråden har fått ansvaret att ta del av informationen vilken/vilka AD's det rör sig om, vilket det minst sagt har betts om tidigare, får man ändå försöka behärska sig och ha i alla fall en av fötterna på jorden.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Detta är precis anledningen till att tidigare omtalade trådar väljar att inte gå ut med namnet på AD'n i fråga.

….


Det finns en avgörande skillnad. Och det är att i det här fallet så är det transparent vilka/vilken AD/urmakare/näringsidkare/handlare som en medlem är missnöjd med och varför. Det betyder att tråden är relevant för alla på KS.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
...Men nu när tråden har fått ansvaret att ta del av informationen vilken/vilka AD's det rör sig om, vilket det minst sagt har betts om tidigare, får man ändå försöka behärska sig och ha i alla fall en av fötterna på jorden.
Jag har läst den här meningen några gånger nu och förstår faktiskt inte vad det är du försöker uttrycka. Tror du att du kan göra ett nytt försök? Det dunkelt skrivna är det dunkelt tänkta heter det som bekant.
 

Sputniq

Panerai
Jag har läst den här meningen några gånger nu och förstår faktiskt inte vad det är du försöker uttrycka. Tror du att du kan göra ett nytt försök? Det dunkelt skrivna är det dunkelt tänkta heter det som bekant.

Snabbversion: agera inte som om informationen handlade om vem Palmes mördare var.

Blir i min mening rätt löjligt att börja gå in och rösta om "årets butik" och tagga tråden så att J och P får så många negativa träffar som möjligt, fortfarande utan att ha hört deras versioner (även om det verkar vara otroligt dåligt skött).
 
  • Like
Reactions: jhm

alfgren

Rolex
2-Faktor
Det här är en av de mest informativa trådar som skapats på länge. Vad är det ni vill uppnå ängsliga låsningsförespråkare egentligen?

Nu vet jag exakt vilka AD jag inte ska handla av. Den tidigare tråden om AD-slarv gav mig ingen vettig info överhuvudtaget eftersom TS aldrig skrev vilken urmakare det handlade om.
FLER såna här trådar behövs på forumet. Inte färre.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
.. och tagga tråden så att J och P får så många negativa träffar som möjligt, fortfarande utan att ha hört deras versioner (även om det verkar vara otroligt dåligt skött).
Det var jag som gjorde det, står för det helt och hållet. Alla företag ska tåla kritik, både positiv som negativ.

Men att åtminstone den ena urmakaren har läst tråden och slutat tagga sina instagrambilder med #klocksnack tycker jag talar sitt tydliga språk. Sen är det ju inte direkt en okänd TS med fem inlägg som startat tråden och inte skriver vilken butik det häller, tycker det ger tråden mer tillförlitlighet och substans.
 

Sputniq

Panerai
Det var jag som gjorde det, står för det helt och hållet. Alla företag ska tåla kritik, både positiv som negativ.

Men att åtminstone den ena urmakaren har läst tråden och slutat tagga sina instagrambilder med #klocksnack tycker jag talar sitt tydliga språk. Sen är det ju inte direkt en okänd TS med fem inlägg som startat tråden och inte skriver vilken butik det häller, tycker det ger tråden mer tillförlitlighet och substans.

Jag förvarar inte någon av butikerna, men att i detta läge försöka dra ner butikerna så mycket det bara går anser jag fel.
 

Hugii

Audemars
Jag förvarar inte någon av butikerna, men att i detta läge försöka dra ner butikerna så mycket det bara går anser jag fel.

Dra ner? Säljer man sånt här i sin butik då har man nått botten :)

DG.jpg
 

PsiOmega

Breitling
Hej alla här på forumet,

Jag hittade det här forumet, och speciellt den här tråden. efter att jag efter att några år med klockintresset på mestadels lagt på is snokade runt lite på webben efter svenska forum om klockor.

Nu vill jag verkligen inte förminska någons upplevelse av att ha blivit dåligt behandlad men jag vill ändå säga detta:

När det gäller Pagoldhs i Skövde har jag relativt stor erfarenhet. Genom åren har jag köpt ett antal såväl nya som begagnade klockor av JK (innehavaren) och även anlitat honom för service och reparationer. Jag tycker inte den bild som en del försöker måla upp av JK som förslagen skojare stämmer.

Jodå, han har precis som jag själv och alla andra både sämre och bättre ögonblick, JK:s sociala smidighet är inte alltid den högsta och några gånger har våra möten slutat med smällande i dörrar, men inga fnurror på tråden har varit värre än att de gått att reda upp. JK har drivit verksamheten i egen regi i 25 år, har under hela denna tid hållit en hög profil vad avser märken och servicenivå och hade knappast överlevt så länge om han ägnat sig åt systematiskt fusk.

Att inte Pagoldhs eller JK själv kommenterar här i tråden har jag förståelse för. Sådana här incidenter vill man som företagare reda ut öga mot öga, avtalspart mot avtalspart, och inte på publika forum eller med tredjepartsaktörer. Likaså, om jag återigen tar på mig företagarhatten, så skulle jag inte uppskatta om en kund med klagomål springer till andra och kortsluter mina egna möjligheter att komma fram till en lösning som alla kan vara nöjda med.

Till sist vill jag återigen säga att jag mycket väl förstår den besvikelse om trådstartaren känner. Jag hade själv inte reagerat annorlunda men jag hade kanske a-g-e-r-a-t annorlunda för att lösa det.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Hej alla här på forumet,
JK:s sociala smidighet är inte alltid den högsta och några gånger har våra möten slutat med smällande i dörrar

Kan inte låta bli att kommentera detta då jag tycker det är så fantastiskt oprofessionellt. Jag skulle aldrig, aldrig, aldrig göra affär med en urmakare igen (eller någon annan för den delen heller) om affären slutat i smällande dörrar. Att gorma, skrika och smälla i dörrar kan man knappast förklara bort med att den sociala smidigheten inte alltid är den högsta, det vittnar snarare om grava aggressionsproblem... Förklarar varför telefonkontakten var som den var också. Lågvattenmärke.
 

PsiOmega

Breitling
....Att gorma, skrika och smälla i dörrar kan man knappast förklara bort med att den sociala smidigheten inte alltid är den högsta, det vittnar snarare om grava aggressionsproblem... Förklarar varför telefonkontakten var som den var också. Lågvattenmärke.

I en ideal värld uppstår förstås aldrig konflikter mellan kunder och näringsidkare, eller mellan köpare och säljare, men i den verkliga världen uppstår missförstånd som man får göra sitt bästa för att lösa. Att i det läget häva ur sig saker som "grava aggressionsproblem" är kanske inte det bästa sättet att göra det på.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
I en ideal värld uppstår förstås aldrig konflikter mellan kunder och näringsidkare, eller mellan köpare och säljare, men i den verkliga världen uppstår missförstånd som man får göra sitt bästa för att lösa. Att i det läget häva ur sig saker som "grava aggressionsproblem" är kanske inte det bästa sättet att göra det på.

Att göra sitt bästa för att lösa missförstånd är knappast att skrika och smälla igen dörren framför folk. Du bevisar ju bara med ditt inlägg att det som hände i affären tråden avser inte var en engångsföreteelse.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
I en ideal värld uppstår förstås aldrig konflikter mellan kunder och näringsidkare, eller mellan köpare och säljare, men i den verkliga världen uppstår missförstånd som man får göra sitt bästa för att lösa. Att i det läget häva ur sig saker som "grava aggressionsproblem" är kanske inte det bästa sättet att göra det på.

Du har inget.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Lite imponerande att det det finns butiksägare på en liten ort som fortfarande kan gå runt när man slänger på telefonen i örat och skriker åt sina kunder.

Att de också är Rolex AD är ett stort frågetecken, hur jävla mycket grå-klockor kan de slussa ut?
 

PsiOmega

Breitling
Det är väl just det han inte vill. :D

Enligt trådstartaren erbjöd sig Pagoldhs att titta på klockan en gång till när han fick reda på att kunden var missnöjd. Detta trots att Pagoldhs inte var avtalspart. Det tycker jag visar på god vilja. Att i det läget istället gå till någon annan och kräva kompensation är tveksamt om inte läget är helt låst. Vilket det uppenbarligen då inte var.

Ingen här vet heller vad som sades eller avtalades mellan Jälmers och Pagoldhs och hur dessa har fakturerat inbördes. Naturligtvis är det ett misslyckande att dessa två tillsammans inte lyckats leverera vad trådstartaren förväntade sig men de gavs heller inte chansen att rätta till eventuella misstag.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Enligt trådstartaren erbjöd sig Pagoldhs att titta på klockan en gång till när han fick reda på att kunden var missnöjd. Detta trots att Pagoldhs inte var avtalspart. Det tycker jag visar på god vilja. Att i det läget istället gå till någon annan och kräva kompensation är tveksamt om inte läget är helt låst. Vilket det uppenbarligen då inte var.

Ingen här vet heller vad som sades eller avtalades mellan Jälmers och Pagoldhs och hur dessa har fakturerat inbördes. Naturligtvis är det ett misslyckande att dessa två tillsammans inte lyckats leverera vad trådstartaren förväntade sig men de gavs heller inte chansen att rätta till eventuella misstag.


Det debiterades ett överpris för en service som inte gjorts. Hade inte tavlan bytts så hade det aldrig uppdagats och dem hade chansen att göra det rätt från början. Det känsliga i hela historien är att en AD har utfört en service och inte lämnar någon riktig garanti på utfört arbete osv. Det kan kosta Pagoldhs mer än någon utebliven kund härifrån, därav locket på.

Om du lämnar in din bil hos en verkstad och dem debiterar för en service på 8k. När du efter ett tag inser att någon service inte är utförd, har du då ett sådant förtroende för denna verkstad att du åter igen väljer att lämna in den där? Antagligen inte, du väljer nog att gå till någon annan och i bästa fall kräver du tillbaka pengarna från den första verkstaden. De båda urmakarna har förbrukat sitt förtroende och ditt inlägg om smällande dörrar påvisar vad som redan sagts i denna tråd. Besök t.ex. Rob Engström så kan jag lova dig att någon röst aldrig kommer att höjas eller några dörrar smällas.

/D
 

leicaphile

Panerai
Det debiterades ett överpris för en service som inte gjorts. Hade inte tavlan bytts så hade det aldrig uppdagats och dem hade chansen att göra det rätt från början. Det känsliga i hela historien är att en AD har utfört en service och inte lämnar någon riktig garanti på utfört arbete osv. Det kan kosta Pagoldhs mer än någon utebliven kund härifrån, därav locket på.

Om du lämnar in din bil hos en verkstad och dem debiterar för en service på 8k. När du efter ett tag inser att någon service inte är utförd, har du då ett sådant förtroende för denna verkstad att du åter igen väljer att lämna in den där? Antagligen inte, du väljer nog att gå till någon annan och i bästa fall kräver du tillbaka pengarna från den första verkstaden. De båda urmakarna har förbrukat sitt förtroende och ditt inlägg om smällande dörrar påvisar vad som redan sagts i denna tråd. Besök t.ex. Rob Engström så kan jag lova dig att någon röst aldrig kommer att höjas eller några dörrar smällas.

/D

Det är snarare som om du lämnar in din bil till en lokal verkstad för reparation+service, de kan inte hantera problemet här och skickar den till en märkesverkstad. Du får sedan tillbaks den och upptäcker efter ett tag att den aldrig var servad. Då du inte vet vad kommunikationen mellan verkstäderna var är det svårt att säga vems felet är. Det kan röra sig om felkommunikationen mellan dem vilket är sånt som kan ske utan någon illvilja.

Hur ärendet sedan hanterades är en helt annat sak och något som bör vara under all kritik.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är snarare som om du lämnar in din bil till en lokal verkstad för reparation+service, de kan inte hantera problemet här och skickar den till en märkesverkstad. Du får sedan tillbaks den och upptäcker efter ett tag att den aldrig var servad. Då du inte vet vad kommunikationen mellan verkstäderna var är det svårt att säga vems felet är. Det kan röra sig om felkommunikationen mellan dem vilket är sånt som kan ske utan någon illvilja.

Hur ärendet sedan hanterades är en helt annat sak och något som bör vara under all kritik.
Resultatet för kunden blir dock detsamma, nämligen att man betalat för en tjänst som inte utförts.
 

leicaphile

Panerai
Resultatet för kunden blir dock detsamma, nämligen att man betalat för en tjänst som inte utförts.

Precis, men det gör det lite mer komplicerat att reda ut vem som klantade till det. Vilket verkar vara vad folk försöker göra här.

Hade Jälmers bara sagt "Oj, det låter inte bra, skicka in klockan så ska vi ta en titt på det. Den ska ha servats av ADn men uppenbarligen är det inte fallet." eller nåt liknande så hade nog denna tråd aldrig funnits. Men då det inte var fallet och TS fick nysta i vem som utfört servicen så blev det en krånglig, otrevlig historia vars sanning vi nog aldrig kommer att få veta.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Precis, men det gör det lite mer komplicerat att reda ut vem som klantade till det. Vilket verkar vara vad folk försöker göra här.

Hade Jälmers bara sagt "Oj, det låter inte bra, skicka in klockan så ska vi ta en titt på det. Den ska ha servats av ADn men uppenbarligen är det inte fallet." eller nåt liknande så hade nog denna tråd aldrig funnits.


Antagligen, men man ringde till dem båda och då serviceandan inte föll på hos någon så slängde dem bensin på elden.

Pagoldhs svarade på sin facebook sida att den drabbade var välkommen att ringa och då den drabbade innan det inlägget faktiskt ringt men fått telfonen påslängd i örat så är väl chansen till en upprättelse från deras sida mer eller mindre förbrukad?!
 

leicaphile

Panerai
Pagoldhs svarade på sin facebook sida att den drabbade var välkommen att ringa och då den drabbade innan det inlägget faktiskt ringt men fått telfonen påslängd i örat så är väl chansen till en upprättelse från deras sida mer eller mindre förbrukad?!

Ja, det är ganska uppenbart. Ville bara påpeka att hela situationen kompliceras av att det var två urmakare inblandade, vilket gör att man inte rakt av kan peka ut vem som var "skyldig" till annat än skitdålig kundservice.
 
Topp