• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watches and Wonders 2024 the tråd >>>>>

Pippis pappa

Rolex
2-Faktor
IMG_0930.jpeg
IMG_0894.jpeg

IMG_0906.jpeg

Litet axplock av bilder från dagens mässa! Men roligast av allt är nästan kolla på folks som går runt och deras klockor måste jag säga
Den där Streamlinern skojar man fan inte bort.. 😍
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Tycker inte riktigt färgen på insertsiffrorna, tavlan, index och visare inte skapar en så snygg helhet. Skarpare kontraster hade nog kunnat få fram det svarta och röda bättre
Håller med, i brist på ord tycker jag att GMT:n ser "billig" ut. Ser inte ut som en premiumprodukt. Tycker det också gäller övriga nya släpp från Tudor exkl. helguldaren då, av uppenbara anledningar (även om den snarare upplevs som en bronsare mer än en guldklocka).
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Skulle snarare säga att den mer känns som vintage bakelit-gmt än billig.
ROLEX_GMT_BAKELITE_WEB_1.jpg
Går ju inte att jämföra med en äkta vintageklocka! Största misstaget är oavsett GMT-visaren som är oanvändbar. Men gissar att det kanske blev för mycket färg hit och dit och rörigt om även den visaren hade haft färg.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Går ju inte att jämföra med en äkta vintageklocka! Största misstaget är oavsett GMT-visaren som är oanvändbar. Men gissar att det kanske blev för mycket färg hit och dit och rörigt om även den visaren hade haft färg.
Klart det går att jämföra, men inte likställa, speciellt om vi pratar om var inspirationen kom ifrån. Jag är rätt säker på att det är just bakelit-gmt de försökt efterlikna.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Går ju inte att jämföra med en äkta vintageklocka! Största misstaget är oavsett GMT-visaren som är oanvändbar. Men gissar att det kanske blev för mycket färg hit och dit och rörigt om även den visaren hade haft färg.
Är beredd att instämma med @Aurum men vad gäller läsaren på GMT visaren så blir det för plottrigt när den kommer i gilt också. Trist eftersom jag faktiskt gillar modellen i sig.
 

BankAnden

Panerai
Klart det går att jämföra, men inte likställa, speciellt om vi pratar om var inspirationen kom ifrån. Jag är rätt säker på att det är just bakelit-gmt de försökt efterlikna.
Nu pratade @Nicbex inte om vart inspiration kommit från, utan hade en åsikt om att den såg billig ut. Oavsett om den ska likna bakelit, så fråntar det inte hans åsikt (som jag delar) att den ser billig ut.

Eller är bakelit och billig två jämförbara motpoler? Du är så petnoga när du kommentarer andra, så nu blev det lite @Aurum stil mot @Aurum 🙂😉
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nu pratade @Nicbex inte om vart inspiration kommit från, utan hade en åsikt om att den såg billig ut. Oavsett om den ska likna bakelit, så fråntar det inte hans åsikt (som jag delar) att den ser billig ut.

Eller är bakelit och billig två jämförbara motpoler? Du är så petnoga när du kommentarer andra, så nu blev det lite @Aurum stil mot @Aurum 🙂😉
Nej, han skrev att den såg billig ut medan jag säger att den snarare ser bakelit-vintage ut. Så jag kommenterar ”rätt” sak men sedan kan man tycka att vintageflörten ser billig ut, helt ok.
 
Topp