Den där Streamlinern skojar man fan inte bort..![]()
![]()
![]()
Litet axplock av bilder från dagens mässa! Men roligast av allt är nästan kolla på folks som går runt och deras klockor måste jag säga

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där Streamlinern skojar man fan inte bort..![]()
![]()
![]()
Litet axplock av bilder från dagens mässa! Men roligast av allt är nästan kolla på folks som går runt och deras klockor måste jag säga
Otroliga klockor verkligen aldrig testat dem på armen förut men jäklar vad de satt braDen där Streamlinern skojar man fan inte bort..![]()
Som den yngre generationen hade sagt: w&w24 känns lite mid hittills (förutom några svindyra limiterade pjäser)
Nu är ju sunburst inte en färgreferens och klockorna du refererar till har just bruna sunburst tavlor men ok…Tråkigt med sunburst, snyggt med brunt
![]()
![]()
Det var väl det han menade, snyggt att de var bruna, men tråkigt att det var sunburst.Nu är ju sunburst inte en färgreferens och klockorna du refererar till har just bruna sunburst tavlor men ok…
Touché, Elkann är inte riktigt vaken såhär tidigt.Det var väl det han menade, snyggt att de var bruna, men tråkigt att det var sunburst.
Fet Santos.Nu kör vi Tudor
![]()
![]()
![]()
Tycker inte riktigt färgen på insertsiffrorna, tavlan, index och visare inte skapar en så snygg helhet. Skarpare kontraster hade nog kunnat få fram det svarta och röda bättre![]()
Bra släpp av Tudor
Håller med, i brist på ord tycker jag att GMT:n ser "billig" ut. Ser inte ut som en premiumprodukt. Tycker det också gäller övriga nya släpp från Tudor exkl. helguldaren då, av uppenbara anledningar (även om den snarare upplevs som en bronsare mer än en guldklocka).Tycker inte riktigt färgen på insertsiffrorna, tavlan, index och visare inte skapar en så snygg helhet. Skarpare kontraster hade nog kunnat få fram det svarta och röda bättre
Den är verkligen cool med enbart borstat guld och tonerna i tavlan passar så bra. Har forfarande lite svårt att få ihop kombon Tudor och helguld, men är väl en positioneringsklocka och steg mot att ses som mer premium än idag.Nu kör vi Tudor
![]()
![]()
![]()
Skulle snarare säga att den mer känns som vintage bakelit-gmt än billig.Håller med, i brist på ord tycker jag att GMT:n ser "billig" ut. Ser inte ut som en premiumprodukt. Tycker det också gäller övriga nya släpp från Tudor exkl. helguldaren då, av uppenbara anledningar (även om den snarare upplevs som en bronsare mer än en guldklocka).
Går ju inte att jämföra med en äkta vintageklocka! Största misstaget är oavsett GMT-visaren som är oanvändbar. Men gissar att det kanske blev för mycket färg hit och dit och rörigt om även den visaren hade haft färg.Skulle snarare säga att den mer känns som vintage bakelit-gmt än billig.
![]()
Klart det går att jämföra, men inte likställa, speciellt om vi pratar om var inspirationen kom ifrån. Jag är rätt säker på att det är just bakelit-gmt de försökt efterlikna.Går ju inte att jämföra med en äkta vintageklocka! Största misstaget är oavsett GMT-visaren som är oanvändbar. Men gissar att det kanske blev för mycket färg hit och dit och rörigt om även den visaren hade haft färg.
Är beredd att instämma med @Aurum men vad gäller läsaren på GMT visaren så blir det för plottrigt när den kommer i gilt också. Trist eftersom jag faktiskt gillar modellen i sig.Går ju inte att jämföra med en äkta vintageklocka! Största misstaget är oavsett GMT-visaren som är oanvändbar. Men gissar att det kanske blev för mycket färg hit och dit och rörigt om även den visaren hade haft färg.
Nu pratade @Nicbex inte om vart inspiration kommit från, utan hade en åsikt om att den såg billig ut. Oavsett om den ska likna bakelit, så fråntar det inte hans åsikt (som jag delar) att den ser billig ut.Klart det går att jämföra, men inte likställa, speciellt om vi pratar om var inspirationen kom ifrån. Jag är rätt säker på att det är just bakelit-gmt de försökt efterlikna.
Nej, han skrev att den såg billig ut medan jag säger att den snarare ser bakelit-vintage ut. Så jag kommenterar ”rätt” sak men sedan kan man tycka att vintageflörten ser billig ut, helt ok.Nu pratade @Nicbex inte om vart inspiration kommit från, utan hade en åsikt om att den såg billig ut. Oavsett om den ska likna bakelit, så fråntar det inte hans åsikt (som jag delar) att den ser billig ut.
Eller är bakelit och billig två jämförbara motpoler? Du är så petnoga när du kommentarer andra, så nu blev det lite @Aurum stil mot @Aurum![]()
Kan inte hjälpa det...men jag gillar jeans PP'n!Jeans och disco
![]()
![]()
Bra disco - sämre jeans. Vad är prislappen på Hublot-Pateken?Jeans och disco
![]()
![]()
Fattar inte varför de inte bara adderade länken från början? Detta är väl en gammal klocka med ny länk? Gillar den!Nu kör vi Tudor
![]()
![]()
![]()
OffensivBra disco - sämre jeans. Vad är prislappen på Hublot-Pateken?
Den är svinbraKan inte hjälpa det...men jag gillar jeans PP'n!