• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
SĂ„ fort jag gĂ„r in i denna trĂ„d sĂ„ börjar jag öka efter annonser.. Hade en mycket bra Ă„rsklocka (85:a) som jag gav till en polare pga han tyckte den va coolast av mina klockor 😊
Fick feeling! Inte burit min pÄ nÄgra veckor. (Tror jag)

IMG_1781.jpeg
 

1965ek

Patek
2-Faktor
PÄ vÀg mot vÄrt eget smultronstÀlle i Italien. För ovanlighetens skull bara en klocka med. 14 dagar och under 7kg i handbagaget efter prioriteringar gjorde att det blev sÄ. Gör ett stopp pÄ ett hotell i stan dÀr jag vÀxte upp.
IMG_5471.jpeg
 
Senast Àndrad:
D

Deleted member 26382

Guest
Hittade ett silikon armband frÄn Amazon som passade perfekt och Àr mycket mjukare. Flyttade över lÄs och bandhÄllare frÄn original bandet.
PXL_20230716_185102334.jpg

PXL_20230716_185656127.jpg
Var det inte sÄ de sÄg ut för trettio Är sedan typ. Jag hade den 1995 och dÄ tror jag att det var en ND skala pÄ armbandet.
 
Senast redigerad av en moderator:

v0n

Patek
2-Faktor
Hej, nu har Ă€ven jag en sĂ„n hĂ€r sen nĂ„gra veckor tillbaka đŸ‘‹đŸŒ
En kul och finurlig liten rackare minsann, Àr supernöjd! Har förstÄtt att originalbandet fÄtt en del kritik, men tycker faktiskt det Àr helt ok hittills
(fĂ„r man stryk nu? đŸ«Ł)
F1pw3XT.jpg

aYgfNqM.jpg

YTzhLcv.jpg
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Hej, nu har Ă€ven jag en sĂ„n hĂ€r sen nĂ„gra veckor tillbaka đŸ‘‹đŸŒ
En kul och finurlig liten rackare minsann, Àr supernöjd! Har förstÄtt att originalbandet fÄtt en del kritik, men tycker faktiskt det Àr helt ok hittills
(fĂ„r man stryk nu? đŸ«Ł)
F1pw3XT.jpg

aYgfNqM.jpg

YTzhLcv.jpg
Kul att se den i sitt rÀtta element! Hur tycker du dykfunktionerna fungerar?
 
  • Like
Reactions: v0n

v0n

Patek
2-Faktor
Kul att se den i sitt rÀtta element! Hur tycker du dykfunktionerna fungerar?
Den gillar att vara i vattnet helt klart! 😄

Ses mest som gimmick/kul grej, men har jÀmfört lite siffror med datorn pÄ andra armen och den Àr förvÄnansvÀrt precis i mÀtningarna.
Den saknar sÄklart ganska vitala funktioner med tanke pÄ det jag pysslar med, men hade heller inte rÀknat med nÄt annat.
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Jaha, det fick bli en sprillans JP! MĂ„ste sĂ€ga att jag Ă€ndĂ„ föredrar de Ă€ldre modellerna, efter att bara ha burit dem de senaste Ă„ren. Men med det sagt, Ă€lskar Ă€ndĂ„ den hĂ€r, och det var ju Ă€ndĂ„ med en JP2000 som man debuterade i trĂ„den back in 2016 😄

FĂ„r se vad som hĂ€nder med min gamla C022
 FĂ„r bli att försöka fixa, alternativt sĂ€lja som repobjekt. Men det tar vi dĂ„. Till dess njuter jag av den hĂ€r đŸ„°đŸ‘ŒđŸŒ
IMG_5703.jpeg
 
Senast Àndrad:

Sigurd

Cartier
24mm Morellato cordura. Ett ganska tunt (typ 3mm) band som ocksÄ smalnar av till 20mm vid spÀnnet och gör att klockan bÀrs betydligt mindre Àn allt jag tidigare provat pÄ Aqualand.

Insidan av bandet Àr fodrat med Lorica som Àr nÄgon form av mjukt men tÄligt lÀderliknande fibermaterial. Morellato tillverkar enligt min erfarenhet vÀldigt bra och inte speciellt dyra band.

Har haft klockan pÄ oavbrutet i snart tvÄ veckor med havsbad, sol, jobb i trÀdgÄrden och en kortare övning med jobbet. Förutom att bandet formats sÄ ser jag inget slitage att tala om.

IMG_1606.jpeg

IMG_1607.jpeg

IMG_1608.jpeg
 
Topp