• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avlägg dina klocklöften här för 2022

Jag lovar att söka med ljus och lykta efter allt med de här boettformerna! Gotta catch ’em all 😎😱😱
657FCF54-B781-4E49-B5ED-134DB8E6638E.jpeg

Så om nån sitter på en Sinn 809, 810 eller en Precista 88 så hojta eller skicka PM…

Ut: En alternativt två klockor av nuvarande bestånd.

In: vill hemskt gärna ha provat nya Exp 1 alternativt ngn Cartier tank i vettig storlek. Sen hoppas jag hitta ngn ruskigt prisvärd ”no-name”-liknade vintage kronograf alternativt kompressor.

Helhetsmål: Max 1 klocka till vid nästa årsskifte.

Jag skall minska ner samlingen till mellan 5-7 klockor att gå runt på. Införskaffa winder för att se om det underlättar, ffa min Pie Pan som inte har snabbinställning av datum (blir ju skinnflådd när man skall snurra fram till rätt datum 😄).

Hmm, bryter varje år, men försöker med max 2 nya och använda de som finns….men jakten på nästa är ju det som är kul, kanske får besöka psykolog istället och lägga pengar på lite icke flippar terapi…..

Det närmar sig nyårsafton och för vissa kanske nya löften? Har ni några klockrelaterade nyårslöften för 2022 eller kanske något annat nyårslöfte?

Själv ska jag försöka ta det lite lugnt med inköp och njuta av det jag redan har. Det är lätt att man inte reflekterar över hur fina klockor man faktiskt har och bara söker nya kickar. Med det sagt kommer jag garanterat köpa nytt men inte i samma utsträckning. 😁

Jag ska även försöka titta lite mindre på köp/sälj för att minimera frestelsen och spontanköpen.

Jag vill även passa på att redan nu önska er ett gott nytt år! 🥳

Lite inspiration i form av tidigare års trådar:
Ok...det gick ju sådär med det nyårslöftet. 😂

Tillbaka
Topp