Jag syftade på.. ja nästan allt som berör kablar, det blir alltid krig om vilka interfaces, märken, tekniker som är bästHär pratar vi dock olika interface och jämför - inte specifikt olika kablar som ska föra över samma signal.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag syftade på.. ja nästan allt som berör kablar, det blir alltid krig om vilka interfaces, märken, tekniker som är bästHär pratar vi dock olika interface och jämför - inte specifikt olika kablar som ska föra över samma signal.
Gjutjärn? Magnetiskt och leder inte värme superbra, förstår int heller riktigt hur den är gjuten...På tal om lite äldre steg, det här är en rätt unik förstärkare jag hade ett tag. Tillverkat i mestadels gjutjärn så man blev alltid överraskad när man skulle flytta på det
Mission 777, dual mono, det byggdes som ett "inga kompromisser" steg på den tiden 1982-84
Sålde det sedan till en person i Hongkong trots den halvt hutlösa frakten på 270€ som det blevSer nu att priset gått upp till nästan det dubblat mot när jag sålde mitt för bara drygt ett år sedan.
![]()
![]()
![]()
![]()
Ursäkta röran i förra köket/verkstan
![]()
![]()
Nu måsta jag faktiskt kolla upp det, det sades att det var gjutjärn när jag köpte det och jag orkade aldrig kolla upp det men nu blev jag nyfiken och är inte rädd att erkänna när man har felGjutjärn? Magnetiskt och leder inte värme superbra, förstår int heller riktigt hur den är gjuten...
23kg rena flugviktenNu måsta jag faktiskt kolla upp det, det sades att det var gjutjärn när jag köpte det och jag orkade aldrig kolla upp det men nu blev jag nyfiken och är inte rädd att erkänna när man har felGjutet alu var det tydligen!
På vikten kunde man dock tro det var gjutjärn, tror det vägde in på 23kg så säkert därför det antogs vara gjutjärn utan att kolla fakta närmare
![]()
Kul med 12:an. Är den "original" eller har du fått på några uppgraderingar?Kör med mina gamla Naim grejer och Linn LP12. Funderar på att uppgradera med en Naim ND5 XS2. Någon forum medlem som har en sådan?![]()
Trevligt Måberg! Blir nyfiken över din reaktion när allt är igång sedan. Framförallt dina intryck av receivern.Hittade denna skönhet, Heco Elan 30a, på Hifitorget och kunde inte låta bli! Var ju trots allt bara drygt 42mil enkel väg att åka och hämta den...Har sedan innan Heco högtalare men har haft en billig gammal System1 bas från BRL ihop med dem.
![]()
![]()
Inget fancy alls. Kör Tidal via PC - via hdmi till > marantz sr5013.Vad kör ni för digitala källor för övrigt? Streamers?
Bra sett, helt korrekt inte Linn arm. Om det kan betraktas som en uppgradering kan man säkert debattera länge om. Separat strömkälla hade inte varit dumt.Kul med 12:an. Är den "original" eller har du fått på några uppgraderingar?
Inte Linn-arm eller hur?
Tack! Ja nu kliar det något fruktansvärt i fingrarna att få packa upp allt och koppla in allt. Flyttlasset går på lördag men sambon blir nog inte överlycklig om det första jag gör är att börja med ljudet...Trevligt Måberg! Blir nyfiken över din reaktion när allt är igång sedan. Framförallt dina intryck av receivern.
Jag uppgraderade också min sub för ett halvår sedan. Bästa 7000kr jag spenderat på länge
Blev en svs pc-2000. Liiite skillnad i storlek och ljud.
![]()
Inget fancy alls. Kör Tidal via PC - via hdmi till > marantz sr5013.
Inte så stort avtryck på golvet. 42cm i diameter. 86cm hög dock så blev inte en jublande sambo när hon kom hem direktTack! Ja nu kliar det något fruktansvärt i fingrarna att få packa upp allt och koppla in allt. Flyttlasset går på lördag men sambon blir nog inte överlycklig om det första jag gör är att börja med ljudet...
Oj jäklar, jag som tyckte min "nya" Heco sub var stor!
Ja då tar ju faktiskt Heco'n mer golvyta ändå, 400×610×535Inte så stort avtryck på golvet. 42cm i diameter. 86cm hög dock så blev inte en jublande sambo när hon kom hem direkt
Men hon märkte ju faktiskt skillnad på ljudet och hon uppskattade den biten iaf
Tidal eller annan hifi-streaming är ett måste!Tänkte bara säga att det finns utrymme för fler på mitt Tidal family om man vill ha bättre kvalité än Spotify
300kr/månad. Just nu är vi 3st som delar. Kan lägga till 3 till
320kbps (Spotify) märker man av är ganska lågt när man får testa på Tidals hifi. Tänkte bara slänga ut de här att om man vill testa och komma undan lite billigare kan man dra ett PM till migTidal eller annan hifi-streaming är ett måste!
Dagen Spotify kommer ut med hög kvalité så kommer nog tidal gå under. Jag kommer nog gå över till Spotify då ocksåKan säga att jag provade Apple Music nu men har precis gått tillbaka till Spotify. Appen är gräslig. Och jag saknade mina playlists. Spotify HIFI senare i år tydligen.
Även provat tidal ett tag, rätt bra ljud, appen skräp.
Det blir nog så.Dagen Spotify kommer ut med hög kvalité så kommer nog tidal gå under. Jag kommer nog gå över till Spotify då också
Kanske är idé att skaffa ett gratis Spotifykonto och börja bygga spellistor ifrån tidal som jag använt ett tag nu.
Det tycker jag låter som en idé.Kanske är idé att skaffa ett gratis Spotifykonto och börja bygga spellistor ifrån tidal som jag använt ett tag nu.
Så kan man gå över dagen som hifi kommer
Jag har kört Qobuz i ett par månader nu. Det strular aldrig.Jag har kört Qobuz ett tag nu.
Vill bara tipsa er om att testa innan ni binder upp er. Just nu är jag ganska frustrerad för det strular som fan på jobbet.
De flesta dagar så kan jag inte ens starta låtarna. Misstänker att det beror på att min dator körs via VPN och Tyskland.
Men när jag kör Qobuz via Roon så funkar det, så jag blir tokig...
De synkade heller inte sparade artister mellan app i telefonen och mac/pc.
Ljudet är riktigt bra däremot när det väl funkar. Men mitt tips är att vänta lite till då det finns en del barnsjukdomar fortfarande.
Och här kommer en bild på dagens setup som jag fortfarande är väldigt nöjd med!
![]()
Jag har kört Qobuz i ett par månader nu. Det strular aldrig.
Streamar tom högsta kvalite via BT i bilen, hickade till kanske 2-3 gånger Sthlm-Kalmar t&r.
Annars kör jag streamer hemma, i princip alla vakna timmar.
Man behöver VPN enbart för att regga Qobuz, men inte efter registrering.
Tycker kvaliten är snäppet bättre än Tidal. Kör nästan bara Qobuz nu, trots att jag har mina spellistor på Tidal.
Behagligare att lyssna på.
Testa utan VPN!
Ska testa Qobuz så fort min nya streamer kommer. Har hittills bara kört Tidal.Jag har kört Qobuz i ett par månader nu. Det strular aldrig.
Streamar tom högsta kvalite via BT i bilen, hickade till kanske 2-3 gånger Sthlm-Kalmar t&r.
Annars kör jag streamer hemma, i princip alla vakna timmar.
Man behöver VPN enbart för att regga Qobuz, men inte efter registrering.
Tycker kvaliten är snäppet bättre än Tidal. Kör nästan bara Qobuz nu, trots att jag har mina spellistor på Tidal.
Behagligare att lyssna på.
Testa utan VPN!
Tog bara upp det som ett exempel på att tjänsten fungerar bra, utan avbrott etc, även under "svårare" förhållanden,Ska testa Qobuz så fort min nya streamer kommer. Har hittills bara kört Tidal.
Däremot tror jag inte du får ut hi res via blåtand. Om ny hi res betyder okomplicerad 192/24 eller liknande.
Tog bara upp det som ett exempel på att tjänsten fungerar bra, utan avbrott etc, även under "svårare" förhållanden,
BT i bilen använder jag "bara för att det går", inte ute efter någon större musikupplevelse.