• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bakfylletråden

Nollning på Luleå Tekniska Universitet. Efter fyra dagar med festande varje kväll mår man som man mår... Idag är det vilodag men imorgon börjar festandet igen, kanske man är mer taggad när man vaknar imorgon? ;)

Senast ändrad:
Nollning på Luleå Tekniska Universitet. Efter fyra dagar med festande varje kväll mår man som man mår... I morse när jag vaknade kunde jag konstatera att jag aldrig i mitt liv varit fullare än jag var igår. Minnesluckor och mår skit allmänt. Idag är det vilodag men imorgon börjar festandet igen, kanske man är mer taggad när man vaknar imorgon? ;)
Trevligt med en fellow klocksnackare på ltu. Vad för klocka är det man ska leta efter?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Och vadfan är detta jag fotat 0315?
20140824_031137.jpg
Någon form av lume, fotat på ren reflex. ;)

Najs! Vilket program? Du kan leta antingen efter SKX eller en 40-tals Omega. I september kommer föräldrarna med två till Seiko som inte kom med i första flyttlasset... ;)
Systemvetare, vad läser du själv?

är snubben som har en äggformad blå nolleskylt som är halvt uppäten(går rykten om att vi har en eller flera personer som äter nolleskyltar pga inga pengar från staten).

Vad är det du säger, självklart åkte man med alla klockor på armen, leave no man behind.

Jag har en BB som borde komma inom ett par dagar, annars är det en tissot prc200 med blå urtavla du borde leta efter.

Systemvetare, vad läser du själv?

är snubben som har en äggformad blå nolleskylt som är halvt uppäten(går rykten om att vi har en eller flera personer som äter nolleskyltar pga inga pengar från staten).

Vad är det du säger, självklart åkte man med alla klockor på armen, leave no man behind.

Jag har en BB som borde komma inom ett par dagar, annars är det en tissot prc200 med blå urtavla du borde leta efter.

Aha! Läser Teknisk Design, kan vara en av mina kompisar som åt din nolleskylt, han har ett bett på sin och ett minus för att han äter nolleskyltar ;) Ska hålla utkik på Stuk imorgon!

Jaha. reporting in as normal!
Jag var inte ens bakfull när jag vaknade. Jag mådde så bra, tills jag drack vatten. då slog hela helvetet till. Vatten är fan farligt för kroppen...l

Vaknade vid 12:40, upptäckte att jag har tvättid vid 13(vadfan?) på med kläder och in i hissen, vid entrén ligger det något som ser ut som pasta och skinka och något som ser ut som mjölktänder. Hade ångest i en kvart till jag kom på att jag inte åt det igår.. Ack sköna bakfylla.

Jaha. reporting in as normal!
Jag var inte ens bakfull när jag vaknade. Jag mådde så bra, tills jag drack vatten. då slog hela helvetet till. Vatten är fan farligt för kroppen...l

Vet du inte att vatten dödar dig i längden? ;)

Vaknade vid 12:40, upptäckte att jag har tvättid vid 13(vadfan?) på med kläder och in i hissen, vid entrén ligger det något som ser ut som pasta och skinka och något som ser ut som mjölktänder. Hade ångest i en kvart till jag kom på att jag inte åt det igår.. Ack sköna bakfylla.
Vet du inte att vatten dödar dig i längden? ;)

Var du orolig att du hade ätit mjölktänder?

Det där med att vakna kabrakfull är ju alltid intressant.
Nu fick jag någon jävla knyck och ställde mig och lagade mat. Stekt rostbiff med whiskysås blev det. Varifrån orken att göra detta kom vetefan faktiskt.
Måste bli människa snart... Ska lämna polarens leg som jag trydligen tog igår. Varför i hela helvetet jag snodde det vetefan...

Var du orolig att du hade ätit mjölktänder?

Det där med att vakna kabrakfull är ju alltid intressant.
Nu fick jag någon jävla knyck och ställde mig och lagade mat. Stekt rostbiff med whiskysås blev det. Varifrån orken att göra detta kom vetefan faktiskt.
Måste bli människa snart... Ska lämna polarens leg som jag trydligen tog igår. Varför i hela helvetet jag snodde det vetefan...

Nä, det var majs ;)

Och hur fan fick du lust på mer alkohol i maten dagen efter? :O Gott låter det ju dock, trots det nuvarande tillståndet.

Nä, det var majs ;)

Och hur fan fick du lust på mer alkohol i maten dagen efter? :O Gott låter det ju dock, trots det nuvarande tillståndet.

Jag har absolut ingen jävla aning... Det svåraste med matlagningen var att öppna flaskan... Laphroaig har ju en doft som man gärna inte känner dagen efter....
Det var väldigt gott. OCH jag har en matlåda tills jag kommer hem från nattens dumheter=)

Fick nåt tokryck, studsade upp ur sängen och drog ner på stan. Hunnit tjacka en lägehet, en shysst macka och dessutom röstat. Sen kom bakfyllan, som en rak höger.. Kommer fan inte upp från sängen ens, bara inse att resten av söndagen kommer vara långt ifrån lika produktiv.

image.jpg

Amatörer!
Min bakfylla igår var utanför denna världen!
jag jobbade fyra dygn i sträck, sedan gick jag på finmiddag. Börjar med en eller fem öl i baren. Förrätten serveras såklart med brännvin, öl, och vackra damer som underhållning.
Sedan kommer huvudrätten som såklart dricks med rödvin.
Sedan blir det kaffe och avec (tror jag). Sedan ett oräkneligt antal öl, drinkar och sprit. Vaknade 0700 på tisdagen och hade mobilen i ena handen och en halväten cheeseburgare i andra... sedan gick det bara utför...

Har tydligen haft sönder en manchettknapp också. Den är numera platt. Men både kostym och skjorta är hela och rena...

Tillbaka
Topp