• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2018 the tråd >>>>>

Rulle

Audemars
Screenshot_20180318-202638.png


Står mer och mer att det kommer komma en master coaxial smp...
Nu blir man nyfiken speciellt på prisläget !
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Ni som har varit med ett tag! Ifall det blir det rolex släppet som det surras om, hur tror ni det påverkar kötiderna på batman och hulk tex?
 
Ni som har varit med ett tag! Ifall det blir det rolex släppet som det surras om, hur tror ni det påverkar kötiderna på batman och hulk tex?

Alltså kötiderna på alla stålmodeller har blivit längre trots diverse nysläpp... Tror inte det blir någon nämnvärd skillnad i kötid. Dock kan det bli så att hulken tas ur sortimentet som många spekulerar... Men... Jag vet ingenting, bara massa spekulationer ...
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Ni som har varit med ett tag! Ifall det blir det rolex släppet som det surras om, hur tror ni det påverkar kötiderna på batman och hulk tex?
Batman försvinner ju garanterat om det är en stålcoke på ingång. Dvs blir kötiderna noll.

Hulkens död är säkerligen planerad också, frågan är bara när, och om något/vad som ska ersätta den.
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Batman försvinner ju garanterat om det är en stålcoke på ingång. Dvs blir kötiderna noll.

Hulkens död är säkerligen planerad också, frågan är bara när, och om något/vad som ska ersätta den.
Ja vad ligger närmast där i så fall? Stålsmurf? Fan batman e så fin asså! Men om det blir coke på jubilé så kanske man ska hugga en sån iställer!
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Omega gjorde en LE PO 2010 som en hyllning till Semaster kollektionen som såg dagen ljus 1948. Därav 1948 ex. Den PO är enligt mig deras mest lyckade moderna dykare med lagom propotioner...synd att man ej höll fast vi det. Kommer vi se nåt liknande nu med SMP?
Har du bild eller referens nr? Är det liquidmetal?
 

m_s

Patek
2-Faktor
Ovanligt tyst från favoriten Tudor i år... förra året drog de igång 5 dagar innan på sociala medier, i år ingenting än!
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Det är väl dags för en stålpepsi med tanke på att de mjölkat ut det som finns att mjölka ut från vitguldaren och att de redan har "formulan" för insertet? Då är det väl rimligt att den släpps på jubilee också tänker jag mtp videoklippet på deras hemsida:) Alternativet är ju förstås Coke men jag hade hellre sett att de fortsätter skapa nytt, varför inte en Sprite med grön/svart bezel?:D Tror inte att hulken eller batman tas ur sortimentet utan snarare att de uppdateras.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Drog igång och drog igång, var det inte en läcka som gjorde att de satte igång tidigare? Eller var det något annat år kanske.
Förra året drog de igång 18:e mars via sitt IG. Enda året det var en läcka var det i princip samma dag då en tysk tidning visade upp Bronzon.
 

fc2

Rolex
Exakt vad är det som är virrigt med omegas produktportfölj?
Detta är lite off topic så ska svara snabbt.

En närmst oändlig mängd modeller, färgval mm gör att inte ens den största Omega-fanboy kan hålla reda på allt. Ogillar att använda Rolex som ett föredöme men på detta område skiljer de sig verkligen åt. Nog om detta i denna tråd.

För att komma tillbaka till tråden tror jag Omega kommer spotta ur sig en massa LE Seamasters iom jubileumet. För många säkert, och varje LE kommer säkerligen tillverkas i den sparsamma summan av något fyrsiffrigt.
Förhoppningsvis kommer de även spotta ur sig något high horology såsom en ny tourbillon.
 
Topp