Avsaknad? Du har uppenbarligen aldrig haft en Rolex? Haft efterföljaren till din och visst var t ex senaste PO bättre men inte sakas AR på AT.![]()
Trots avsaknaden av AR är den fortfarande helt magisk!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Avsaknad? Du har uppenbarligen aldrig haft en Rolex? Haft efterföljaren till din och visst var t ex senaste PO bättre men inte sakas AR på AT.![]()
Wow, ljuset du har fått till på tavlan för att jag *nästan* börjar tveka på ifall jag inte skulle köpt en Aqua Terra ändå...![]()
Släng ett öga på signaturenAvsaknad? Du har uppenbarligen aldrig haft en Rolex? Haft efterföljaren till din och visst var t ex senaste PO bättre men inte sakas AR på AT.
Tack ska du ha, den blå tavlan är verkligen helt fantastisk! kolla bilderna i paketöppningstrådenWow, ljuset du har fått till på tavlan för att jag *nästan* börjar tveka på ifall jag inte skulle köpt en Aqua Terra ändå...
Haha många tack för länken, men våga inte få mig att tappa hoppet för min Heuer Heritage Autavia nuTack ska du ha, den blå tavlan är verkligen helt fantastisk! kolla bilderna i paketöppningstrådenVarje gång man funderar på att flippa är det bara att klicka in där en sväng så ändrar man tankarna ganska fort.
https://klocksnack.se/threads/paketöppning-min-första-enhörning.65807/
Men visst har den AR?![]()
Ja absolut, visst har den det. Men som du kan se på bilden så reflekterar den en del iaf. Bättre eller sämre beroende på vad man jämför med.Men visst har den AR?
Reflekterar minimalt jämfört med en Rolex Explorer t.ex. Förstår inte varför Rolex inte använder AR, lite irriterande faktiskt. Så sett så tycker jag AT'ns AR är bra =)Ja absolut, visst har den det. Men som du kan se på bilden så reflekterar den en del iaf. Bättre eller sämre beroende på vad man jämför med.
Äh, jag tycker du ska vara nöjd med ARn, här har du lite perspektivJa absolut, visst har den det. Men som du kan se på bilden så reflekterar den en del iaf. Bättre eller sämre beroende på vad man jämför med.
Bra jämförelse bild!Äh, jag tycker du ska vara nöjd med ARn, här har du lite perspektiv
![]()
Reflekterar minimalt jämfört med en Rolex Explorer t.ex. Förstår inte varför Rolex inte använder AR, lite irriterande faktiskt. Så sett så tycker jag AT'ns AR är bra =)
Äh, jag tycker du ska vara nöjd med ARn, här har du lite perspektiv
![]()
Blev nöjd med bilden så passar på att posta även här
![]()
![]()
Hakar på i samma anda![]()
Eller hur, riktigt bra!Rikrigt härlig färg på tavlan!
Det lutar åt att Aqua terra blir min första riktiga kvalitetsklocka. Mest haft Seiko och Orient tidigare, men nu när jag inte längre är student har jag äntligen råd att unna mig något bättre (dyrare).
Det jag inte blir riktigt klok på är i vilka storlekar Aqua terra kommer i. För herrmodellen har jag sett 41 mm, 36 mm och 38 mm. Jag föredrar den äldre varianten med blank urtavla framför den nya räfflade urtavlan. Finns den som både 41, 36 och 38? Är inte 36 mm väldigt litet för en herrklocka eller hur tänker ni andra kring det. Mina handleder är visserligen ganska smala.
Vad är ett rimligt pris för den gamla AQ, den med slät urtavla? Har inte hittat så många annonser på den. Och hur ser boett och länk ut - är de i blankpolerat eller borstat stål?
Jag försöker följa priserna på Chrono24 till och från. Jag tycker att det vanligaste för automataren med svart tavla är inom ett intervall på 25-29 tusen. Rimligt eller inte har jag svårt att svara på, jag skulle nog försöka satsa mot nedre delen av intervallet eller strax under det. Köpte och sålde en själv 2013 för strax under 20k.
Boetten har delar polerade (ring runt glaset och bevels) medans länken helt är i borstat stål. Viss reservation för fel då jag utgår från min railmaster men tror boett ch länk är densamma.
Det lutar åt att Aqua terra blir min första riktiga kvalitetsklocka. Mest haft Seiko och Orient tidigare, men nu när jag inte längre är student har jag äntligen råd att unna mig något bättre (dyrare).
Det jag inte blir riktigt klok på är i vilka storlekar Aqua terra kommer i. För herrmodellen har jag sett 41 mm, 36 mm och 38 mm. Jag föredrar den äldre varianten med blank urtavla framför den nya räfflade urtavlan. Finns den som både 41, 36 och 38? Är inte 36 mm väldigt litet för en herrklocka eller hur tänker ni andra kring det. Mina handleder är visserligen ganska smala.
Tack! Jag har sett priser så låga som 16 K. Men då är det utan box/cert och kanske tveksamma säljare.