• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

3B993224-ECFC-4A15-B561-8F315A7B76C8.jpeg

Trots avsaknaden av AR är den fortfarande helt magisk!
Avsaknad? Du har uppenbarligen aldrig haft en Rolex? Haft efterföljaren till din och visst var t ex senaste PO bättre men inte sakas AR på AT.

Avsaknad? Du har uppenbarligen aldrig haft en Rolex? Haft efterföljaren till din och visst var t ex senaste PO bättre men inte sakas AR på AT.
Släng ett öga på signaturen ;) Bara för att Rolex har värdelös AR betyder ju inte det att AT´ns AR är bra. Personligen upplever jag väldigt ofta reflektioner och frågan är ju om man ska behöva förvänta sig det av en klocka i den prisklassen. :) Dock är jag fortfarande lika frälst i den, så det kvittar..... Men en tänkvärd parantes!

Haha @Broderjimmy jag förstår dig, det bästa tipset jag kan ge dig om du är nöjd med din klocka är att logga ut från KS ;) Så länge man hänger här så kommer man alltid att bli sugen på nytt! Det är också fina klockor, men det utesluter ju inte tillökning ;)

Ja absolut, visst har den det. Men som du kan se på bilden så reflekterar den en del iaf. Bättre eller sämre beroende på vad man jämför med.
Reflekterar minimalt jämfört med en Rolex Explorer t.ex. Förstår inte varför Rolex inte använder AR, lite irriterande faktiskt. Så sett så tycker jag AT'ns AR är bra =)

Reflekterar minimalt jämfört med en Rolex Explorer t.ex. Förstår inte varför Rolex inte använder AR, lite irriterande faktiskt. Så sett så tycker jag AT'ns AR är bra =)

Jo absolut, i jämförelse med en Rolex är den fantastisk! :) Men om man slutar att jämför-med Rolex och enbart tittar på Omegan så upplever jag ändå att den reflekterar en hel del :) Men som sagt, är sjukt nöjd med klockan överlag!

Det lutar åt att Aqua terra blir min första riktiga kvalitetsklocka. Mest haft Seiko och Orient tidigare, men nu när jag inte längre är student har jag äntligen råd att unna mig något bättre (dyrare).

Det jag inte blir riktigt klok på är i vilka storlekar Aqua terra kommer i. För herrmodellen har jag sett 41 mm, 36 mm och 38 mm. Jag föredrar den äldre varianten med blank urtavla framför den nya räfflade urtavlan. Finns den som både 41, 36 och 38? Är inte 36 mm väldigt litet för en herrklocka eller hur tänker ni andra kring det. Mina handleder är visserligen ganska smala.

Det lutar åt att Aqua terra blir min första riktiga kvalitetsklocka. Mest haft Seiko och Orient tidigare, men nu när jag inte längre är student har jag äntligen råd att unna mig något bättre (dyrare).

Det jag inte blir riktigt klok på är i vilka storlekar Aqua terra kommer i. För herrmodellen har jag sett 41 mm, 36 mm och 38 mm. Jag föredrar den äldre varianten med blank urtavla framför den nya räfflade urtavlan. Finns den som både 41, 36 och 38? Är inte 36 mm väldigt litet för en herrklocka eller hur tänker ni andra kring det. Mina handleder är visserligen ganska smala.

Vad är ett rimligt pris för den gamla AQ, den med slät urtavla? Har inte hittat så många annonser på den. Och hur ser boett och länk ut - är de i blankpolerat eller borstat stål?

Vad är ett rimligt pris för den gamla AQ, den med slät urtavla? Har inte hittat så många annonser på den. Och hur ser boett och länk ut - är de i blankpolerat eller borstat stål?

Jag försöker följa priserna på Chrono24 till och från. Jag tycker att det vanligaste för automataren med svart tavla är inom ett intervall på 25-29 tusen. Rimligt eller inte har jag svårt att svara på, jag skulle nog försöka satsa mot nedre delen av intervallet eller strax under det. Köpte och sålde en själv 2013 för strax under 20k.

Boetten har delar polerade (ring runt glaset och bevels) medans länken helt är i borstat stål. Viss reservation för fel då jag utgår från min railmaster men tror boett ch länk är densamma.

Jag försöker följa priserna på Chrono24 till och från. Jag tycker att det vanligaste för automataren med svart tavla är inom ett intervall på 25-29 tusen. Rimligt eller inte har jag svårt att svara på, jag skulle nog försöka satsa mot nedre delen av intervallet eller strax under det. Köpte och sålde en själv 2013 för strax under 20k.

Boetten har delar polerade (ring runt glaset och bevels) medans länken helt är i borstat stål. Viss reservation för fel då jag utgår från min railmaster men tror boett ch länk är densamma.

Tack! Jag har sett priser så låga som 16 K. Men då är det utan box/cert och kanske tveksamma säljare.

Den äldre kom i 36, 39.2, 41 och 49 mm. Jag har haft 39:an, uret består nästan helt av urtavla. Jag har drygt 18 cm om handleden och funderar ibland på om 36:an hade varit rätt istället. Möjligen att du får en något större vintagekänsla med den mindre men jag tycker inte att det är en för liten storlek för modellen.

Tack! Jag har sett priser så låga som 16 K. Men då är det utan box/cert och kanske tveksamma säljare.

Det va lågt, kanske från en privatsäljare? Inget fel med det men min prisbild är baserad från butiker och motsvarande så en diff kan då nog finnas naturligt. Annars har jag sett kvartsmodellen gå runt dom priserna. För dom priserna had jag varit noga med att kontrollera säljaren

Kör på 38:an. Den är absolut snyggast och mest praktisk då en mindre klocka är snyggare till lite mer formell klädsel se som kostym osv:)

Tillbaka
Topp