• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Moorflax

Patek
2-Faktor
Nu jäklar!
413_07072009_945.jpg

Äntligen hemma igen! Nu, minst sagt välsmord och väl omhändertagen!
Fyra veckor i sin hemby, men äntligen tillbaka.
Måste vila vänsterhanden lite.... det tyska ubåtsstålet tynger ned armen....
Tillåt mig presentera...

IMG_20170724_164753.jpg

Jäkla fin klocka! Många av er känner den redan, men för de som inte fingrat på den så är det en COSC-klassad quartsare med "bouncing second". Fränt, kolla videon (och glöm musiken).
Som vanligt med Sinn, späckad med teknisk finesser. Temperaturtålighet har provats flitigt av klocksnackare tidigare. @demondave lät den sitta i fronten på sin Scania som ett grillmärke under vintern med allt vad det innebär i form av stenskott, salt och inte minst kyla. Inget som lämnade några synliga spår efter sig.
COSC-certifierad som sagt. Imponerande gång måste jag säga.
IMG_20170724_194112.jpg

IMG_20170724_194256.jpg

IMG_20170724_194229.jpg

Mitt ex är tillverkat 2009, men av det finns i princip inga spår alls att finna. Bortsett från en rispa på claspens främre del är den banne mig i nyskick. Inte ens glasets AR ser ankommet ut.
Nu fullset, med allt som en gång ingick.
Lite bilder nedan.
IMG_20170724_193950.jpg

IMG_20170724_194335.jpg

IMG_20170724_195012.jpg

IMG_20170724_194943.jpg

Och som en bonus tänkte jag bjuda på några jämförelsebilder med mina andra två Sinnisar.
IMG_20170724_195248.jpg

UX:en är ju en rätt stor klocka, men inte iögonfallande tycker jag.
IMG_20170724_195530.jpg

Några jämförande fickbilder...
IMG_20170724_195728.jpg
IMG_20170724_195804.jpg
IMG_20170724_195846.jpg


Mot slutet en trio på en nöjd ägares arm :)
IMG_20170724_200154.jpg

...men det allra coolaste
- Hur mycket är klockan?
- Jo, elva minuter i fem :cool:
IMG_20170724_164904.jpg
Ooh så snyggt! :heart::heart:
Den är ju så sjukt rätt den där klockan! Gillar också att du inte har sdr-ringen. Passar mycket bra in i samlingen!
11 i fem-bilden är bara bäst. Hur många klockor fixar detta? Ja det skulle vara den där Bell & Rossen då.
Just ja, stort grattis till en störtskön dykare!
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Ooh så snyggt! :heart::heart:
Den är ju så sjukt rätt den där klockan! Gillar också att du inte har sdr-ringen. Passar mycket bra in i samlingen!
11 i fem-bilden är bara bäst. Hur många klockor fixar detta? Ja det skulle vara den där Bell & Rossen då.
Just ja, stort grattis till en störtskön dykare!
Tackar!
Ja, den känns helrätt! Ser också fram emot att inte ens behöva bry mig yttepyttelite om att kolla att den går rätt, papperen indikierar ju att det ska vara under kontroll.
Skönt att läsa servicepappren. Man kan inte byta batteri, om det skulle behövas, utan att byta olja i klockan, och för att göra det måste verket isär och rengöras. Hur fränt är inte det? Nu har de tagit isär alla mekaniska delar och gått igenom all elektronik. I toppskick helt enkelt.

Bjussar på en klassisk bild, tio över tio och 37 sekunder. UX style :cigar:
IMG_20170724_222029.jpg
 
Senast ändrad:

ironcastle

Patek
2-Faktor
Vad var det där om lastbil/Sinn/kylarprydnad? Vill höra mer! :)
Du kan väl inte ha missat tråden som startades för ett par år sedan drygt, där @StrawberryFields tog täten i det här med att frysa ned sin klocka? För er som inte läst rekommenderas den varmt då den inbjuder till ett flertal skratt :hilarious:
Hur som helst tog @demondave den till ytterligare en nivå...
https://klocksnack.se/threads/frös-ned-min-sinn.35878/page-12
Läs och skratta!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Du kan väl inte ha missat tråden som startades för ett par år sedan drygt, där @StrawberryFields tog täten i det här med att frysa ned sin klocka? För er som inte läst rekommenderas den varmt då den inbjuder till ett flertal skratt :hilarious:
Hur som helst tog @demondave den till ytterligare en nivå...
https://klocksnack.se/threads/frös-ned-min-sinn.35878/page-12
Läs och skratta!
Läste bara de första sidorna när det begav sig.
Men det bästa kom ju sedan! :D
 

mega

Rolex
Tackar!
Ja, den känns helrätt! Ser också fram emot att inte ens behöva bry mig yttepyttelite om att kolla att den går rätt, papperen indikierar ju att det ska vara under kontroll.
Skönt att läsa servicepappren. Man kan inte byta batteri, om det skulle behövas, utan att byta olja i klockan, och för att göra det måste verket isär och rengöras. Hur fränt är inte det? Nu har de tagit isär alla mekaniska delar och gått igenom all elektronik. I toppskick helt enkelt.

Bjussar på en klassisk bild, tio över tio och 37 sekunder. UX style :cigar:
IMG_20170724_222029.jpg
Det ser nästan ut som om man tryckt visare och tavla på papper, väldigt imponerande.
 
Topp