• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Det var en bild som fick mig att ändra åsikt om U1an, ska visa. Tror det är @KenKun som är skyldig till denna bilden!
IMG_2157.JPG
Japp, min bild :)
Såld tyvärr.

Har alltid hållt U1 som den stora favoriten i Sinnsortimentet. Men igår böjade @ironcastle bomba tråden med bilder på UX, det gjorde så att jag började vackla lite...

IMG_20170724_195012.jpg
Haha, så kan det gå! Caset är väl samma mellan UX:en och U1:an, men jag gillar verkligen visarna på UX:en sååå mycket mer än Lego-visarna på U1:an. Vill man ha automatiskt verk och med samma schyssta svärdvisare så finns ju U2:an också. Samma storlek som UX/U1 men med GMT. Samma diameter hos dem alla, men UX:en är lägst med 13,3 mm, U1:an 14,3 mm och U2:an hela 15,5 mm. Jag vet vilken jag väljer ;)
Teknisk höjd får man i dem alla i olika versioner. Jag har varit skeptisk till Quartz-verk för att tickandet inte eggar mig, men UX:en: chronometercertifierad, bounce-sekunden, termokompenserad, batteritid på någonstans kring 7 år och som grädde på moset , i o m högkvalitetsquartz-verket, en avvikelse under sekunden i månaden; vad mer kan man egentligen önska sig?
Jag har önskat mig en klocka i lådan som inte behöver trängas om winderplatserna, som alltid är upptagna, men ändå alltid är igång och håller tiden. Visst jag har några andra också, någon Aqualand och lite annat, men de väcker inga varma känslor som denna gör. De har liksom inget som sticker ut. Men UX:en, vad mer kan man önska sig av en Quartz-klocka? Jag skulle tro att denna blir långvarig i min låda. Känns helt rätt!
IMG_20170726_223130.jpg

IMG_20170726_224039.jpg

Senast ändrad:
Äntligen har jag lyckats få tag på en Sinn 556 Anniversary som är på ingång. Bilder och information om hur jag upplever klockan kommer nästa vecka.

Dock kommer klockan utan H-länken som jag nu hoppas hitta. Om någon sitter på en sådan och vill bli av med det, hör av er. Annars får det bli ett nytt från Erikson.

Senast ändrad:
Äntligen har jag lyckats få tag på en Sinn 556 Anniversary som är på ingång. Bilder och information om hur jag upplever klockan kommer nästa vecka.

Dock kommer klockan utan H-länken som jag nu hoppas hitta. Om någon sitter på en sådan och vill bli av med det, hör av er. Annars får det bli ett nytt från Erikson.
Anniversary är ju trevlig! Skönt utan datum. :)
Som med alla varianter av 556 så funkar den i alla kläder.

IMG_0912.JPG

Anniversary är ju trevlig! Skönt utan datum. :)
Som med alla varianter av 556 så funkar den i alla kläder.

IMG_0912.JPG
Håller med dig. Det är just det ljusbruna lädret som följer med klockan. Gillar även utseendet med H-länken. Kan vara kul att ha möjligheten att byta till länk/läder när man känner för det :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp