leiden
Silver
Vi får hjälpas åt att hålla utkik efter den på diverse auktions- och annonssidor.Hoppas den kommer tillbaka. Förstår dig man vill ju ha tillbaka den som hade. Inte samma sak med nytt liksom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vi får hjälpas åt att hålla utkik efter den på diverse auktions- och annonssidor.Hoppas den kommer tillbaka. Förstår dig man vill ju ha tillbaka den som hade. Inte samma sak med nytt liksom.
Fyfan vad jobbigt. Jag "tappade bort" en klocka (en av mina favoriter dessutom) för ett halvår sedan. Den dök upp i klockrullen efter flera månader, helt sjukt. Jag måste ha gått igenom den där rullen minst 20 gånger.Nej, tyvärr så är det blankt vilket får mig att tro att den blev kvar.
Annars borde jag komma ihåg någonting från senare på kvällen att jag hade hanterat klockan.
Samtidigt som man blir glad när man hittar saker som varit borta ett tag så är det nästan lite läskigt hur de bara kan finnas där helt plötsligtFyfan vad jobbigt. Jag "tappade bort" en klocka (en av mina favoriter dessutom) för ett halvår sedan. Den dök upp i klockrullen efter flera månader, helt sjukt. Jag måste ha gått igenom den där rullen minst 20 gånger.
Du har inte "gömt" den i bilen i handsfacket, under stolen etc?
Jag lider verkligen med dig eftersom jag nyligen råkat ut för samma sak. Man börjar nästan tvivla på sig själv, det är det värsta...
Håller tummarna jag med!Har du hittar klockan @Clark Kent? Håller tummarna!
Har du hittar klockan @Clark Kent? Håller tummarna!
Gratulerar till köpet och håller såklart tummarna att du hittar din U1:a!Tyvärr ingen U1 än.
Återigen för transperens skull så vill jag bara meddela här i tråden att jag har köpt två av @Lumbeno ´s Sinn som dök upp från ingentstans. 140b och 103.
Det går bra att PM:a mig om man har några frågor kring det hela.
Gratulerar till köpet och håller såklart tummarna att du hittar din U1:a!
Har du serienummer uppskrivet så man kan pm:a dig om den skulle dyka upp någonstans?
Tråkigt med U1:an.Tyvärr ingen U1 än.
Återigen för transperens skull så vill jag bara meddela här i tråden att jag har köpt två av @Lumbeno ´s Sinn som dök upp från ingentstans. 140b och 103.
Kul att se! Gillar verkligen de två grymt mycket! Hoppas att vi kan ses vid något tillfälle så jag får klämma på domTyvärr ingen U1 än.
Om du känner dig trygg med det så kan du skicka serienummer till mig också så ska jag hålla utkik.Ja då, måste bara hem och ta fram cert. Men skickar senare på PM.
Och Tack Jag är faktiskt löjligt lycklig över att ha adderat två livs-keepers till min lilla samling
Stort grattis och ett litet plåster på såret för den förlorade U1:an!Tyvärr ingen U1 än.
Stort grattis till dig också!!Grattis till 103:an också @Clark Kent
Transparens är bra, har köpt resterande. Fann tonen bra med @Lumbeno vilket resulterade i två affärer. Inga klockor hemma än, hade tänkt ligga lågt tills dess egentligen. Kommer behöva en stund att begrunda och känna in klockorna som Ernst hade gjort. Någon kommer nog säljas, men jag vet minst två som stannar hos mig.
Med tanke på mina hoardertendenser kommer jag antagligen kära ner mig i allihopa
Vet du vad du köpt och vet han vad han sålt?Grattis till 103:an också @Clark Kent
Transparens är bra, har köpt resterande. Fann tonen bra med @Lumbeno vilket resulterade i två affärer. Inga klockor hemma än, hade tänkt ligga lågt tills dess egentligen. Kommer behöva en stund att begrunda och känna in klockorna som Ernst hade gjort. Någon kommer nog säljas, men jag vet minst två som stannar hos mig.
Med tanke på mina hoardertendenser kommer jag antagligen kära ner mig i allihopa
Riktigt intressant! Får man fråga vad ett högt pris är i det här sammanhanget?
Förstår inte varför ni kallar den 103, det är en Sinn 101 med val 726, väldigt lik Breguet XX.
Väldigt ovanliga och har ett högt värde, jag har letat efter en i över ett år.
Här kan ni läsa lite mer:
http://forums.watchuseek.com/f24/sinn-101-review-414144.html
Kan man vintage så vet man att dessa även sitter i vissa Heuers och JLCs som betingar galna pengar.
Har ju inga bra bilder att utgå ifrån men 30 hade jag gett för den utan att veta mer än jag vet utifrån bilderna här i tråden.Riktigt intressant! Får man fråga vad ett högt pris är i det här sammanhanget?
Vet du vad du köpt och vet han vad han sålt?
Slog ni en tärning när ni satte priset?Något mer du funderar över?
Okej, tack för svaret, då låg jag rätt i min egen känsla för vad som kunde vara ett rimligt pris men, eventuellt, fel på modellHar ju inga bra bilder att utgå ifrån men 30 hade jag gett för den utan att veta mer än jag vet utifrån bilderna här i tråden.
Slog ni en tärning när ni satte priset?
Om båda parter är nöjda så är väl allting gottNej, och troligtvis inte. Vi kom fram till ett pris för det första jag köpte, det jag tror är ett par 143 och Lemanian, sedan återkom säljaren för att se om jag ville köpa resten. Han medveten om att han kunde få mer om han sålde styckvis via rätt kanaler, vilket flera här påpekade, men annat verkade väga tyngre.
Värt att notera är att jag tar hela risken, så jag kan gå på en jäkla bränna också, även om min fuffensradar inte gett utslag i min kontakt med killen.
En 143 var mitt ingångsläge, för att den är satans cool. Keeper. Något mer du funderar över?
Tog man inte kontakt med Sinn för att få hjälp med modell-verifiering, äkthet och värdering? Eller har jag förstått fel?Ett tips till @Lumbeno nästa gång han ska sälja något är att ta reda på vad han säljer innan han säljer.
Erikssons är knappast kända för sina kunskaper om vintage-Sinn. Har touchat just ämnet 101 med dem tidigare och de visste inte vad det var för modell. De hade inte heller någon aning om vad en vintage 103 är värd.
Att gå dit för äkthetskontroll och värdering är inget jag skulle rekommendera.
Ni får tycka vad ni vill, jag har sagt vad jag tycker.Alla hade väl ändå chansen att ge honom bud på klockorna, även du @yonsson, om det var så att du letat länge så borde du väl ha varit lite mer vaken när han skrev ut att den fortfarande var till försäljning. Jag pratade också med honom igår, men jag var inte beredd att betala det han hade fått bud på. Dock ska tilläggas att jag inte har speciellt bra koll på vintage Sinn. Han valde själv att vända sig hit för att få info och förmodligen för att sälja dessa och fick garanterat mycket mer betalt än sättet han tänkte sälja dom på från början,om jag förstått det rätt via Facebook?