• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Det är nu det blir dags för Sinn superman a' la Clark Kent! Med den stora sekundvisaren..... och manuellt verk! Gruppköp 100 personer? :)

Det är nu det blir dags för Sinn superman a' la Clark Kent! Med den stora sekundvisaren..... och manuellt verk! Gruppköp 100 personer? :)

Det jag skissar på utgår dessvärre inte från en 103 :) Om man ska vara lute tråkig och realistisk så är det ju tyvärr så att ju fler befintliga element man tar med desto billigare blir produktionen.

Äh...behöver ingen ny 103 när jag har min 103 uni-pointer :D

IMG_20181026_130717.jpg

Jaja, det sket sig med andra ord..
Första sinnen jag verkligen fastnat för efter att ha blivit ofrivilligt sinnlös

Förutom vissa vintagemodeller såklart ;)

Jaja, det sket sig med andra ord..
Första sinnen jag verkligen fastnat för efter att ha blivit ofrivilligt sinnlös

Förutom vissa vintagemodeller såklart ;)

Jag har främst inställt på vintage men tyckte också att nya 103 var så pass bra att det till och med var värt att offra 256 och Ezm3. Men icke sa Nicke :)
Nu dök den här upp igår till ett lägre pris än nya 103 och jag måste säga att jag är klart frestad. Manuell troligtvis sent 80-tal tidigt 90-tal.

Skärmavbild 2018-10-26 kl. 22.50.17.png

Jag har främst inställt på vintage men tyckte också att nya 103 var så pass bra att det till och med var värt att offra 256 och Ezm3. Men icke sa Nicke :)
Nu dök den här upp igår till ett lägre pris än nya 103 och jag måste säga att jag är klart frestad. Manuell troligtvis sent 80-tal tidigt 90-tal.

Vad begärs för den? Om du inte ska ha den kan jag va intresserad :)

Den är inte tokig alls.
Det enda jag har svårt för är att det inte är Tri-Compax.
Jag ska kolla lite mer på 103 st c. Det kanske inte är helt kört än ;)

Svårt beroende, not? Riktigt nere i missbruket va? Visst är det en skön känsla :rolleyes:
För egen del kom en Planet Ocean hem igår och saknar ändå lite den Aerospace som lämnade i veckan...

Vi kommer få in samtliga fyra nyheter, skickades från fabrik i går fredag. Vi kommer inte få in 103 St C, såsom på bilderna ovan vilket är otroligt tråkigt, den är enbart ämnad för den tyska marknaden och de med en tysk adress.

Kul :) Tror att de nya varianterna av 104 kommer sälja bra. U1 B har ju tuff konkurrens av sina syskon, men jag tycker att den borde gå helt ok trots det. Modigt att ta in Damaszener :)

Efter inköp av ny håltång har jag äntligen kunnat anpassa både originalbandet från Sinn samt ett svart läderband från i klassisk pilotstil efter mina smala handleder.

Sinn original mörkbrunt läder med kontrastsöm i off-white. Ett tjockt, maffigt band med lyxig känsla. Oväntat skönt, faktiskt!
DD691994-44F7-4567-A48B-4FED337B6409.jpeg

608FB1AA-F336-4061-BCE9-66712B69A36D.jpeg

6D8B2B36-FF47-45D6-9D6A-3CDAED051F58.jpeg

Det svarta bandet från Kvarnsjö Leather med vit kontrastsöm är redan vid första användningen mycket mjukt och följsamt. Ett skönt band som man knappt känner att det sitter där. Ser trevligt ut också!

4702540D-409C-473F-AE23-2F9DDFD3A871.jpeg

36CF9B13-0CDE-4331-B2B7-5803BC086B41.jpeg

B0F48D43-B58C-46EA-87BF-5E1BE4E5D97E.jpeg

Den är inte tokig alls.
Det enda jag har svårt för är att det inte är Tri-Compax.
Jag ska kolla lite mer på 103 st c. Det kanske inte är helt kört än ;)

Jag fick förresten en lektion av @Aurum och @NiklasArvid förut om Bi- och Tri-compax :)

https://klocksnack.se/threads/tråde...ör-ditt-vintageköp.73598/page-33#post-2195690

https://klocksnack.se/threads/tråde...ör-ditt-vintageköp.73598/page-33#post-2195724

Så den nya 103 och vintage-pandan ovanför är helt enkelt tre-registers kronografer :)

Idag besökte jag @ERIKSON URHANDEL för första gången. Mycket trevlig upplevelse med bra bemötande i en trevlig butik.
Lyckades komma ut med både en bok och klocka :) Väldigt nöjd så här en timme senare.

IMG_20181027_143000.jpg

Härlig känsla med ny klocka...grattis :) Hoppas att du blir nöjd och nu är det bara att börja köpa band då jag tycker att 556 är på samma nivå som "strap monster" som 104. Jag måste verkligen skaffa en 556 snart, känns som att det är en av grundbultarna i en Sinn-samling.

Härlig känsla med ny klocka...grattis :) Hoppas att du blir nöjd och nu är det bara att börja köpa band då jag tycker att 556 är på samma nivå som "strap monster" som 104. Jag måste verkligen skaffa en 556 snart, känns som att det är en av grundbultarna i en Sinn-samling.
Tack :) Det var just mångsidigheten som lockade med 556. Enkel, stilren men ändå ganska hård.
Man kan klä den med vad som helst och det ser ändå bra ut. Jag fick med ett svart band med vita sömmar, ska bli kul att testa.

Tack :) Det var just mångsidigheten som lockade med 556. Enkel, stilren men ändå ganska hård.
Man kan klä den med vad som helst och det ser ändå bra ut. Jag fick med ett svart band med vita sömmar, ska bli kul att testa.

Jag kan rekommendera fjärilslåset från Sinn. Jag har det till min 903 och det både ser bra ut och är praktiskt och bekvämt.

20180601_134548.jpg

Tillbaka
Topp