Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är nu det blir dags för Sinn superman a' la Clark Kent! Med den stora sekundvisaren..... och manuellt verk! Gruppköp 100 personer?
Det jag skissar på utgår dessvärre inte från en 103 Om man ska vara lute tråkig och realistisk så är det ju tyvärr så att ju fler befintliga element man tar med desto billigare blir produktionen.
Återstår bara att resa tillbaka i tiden, flytta till Tyskland och ansöka om tyskt medborgarskap.Nu var det längesen jag postade nåt i den hör tråden. Såg denna på insta och det börjar kännas riktigt nära en Sinn igen..
Återstår bara att resa tillbaka i tiden, flytta till Tyskland och ansöka om tyskt medborgarskap.
Håller med om att den ser riktigt go ut dock
Går ej att få tag på eller?
Som supermannen skrev. Sen var det något i stil med att den endast såldes till Tyskland. Kika föregående sida eller om det var två. För trött för att leta/länkaGår ej att få tag på eller?
Jaja, det sket sig med andra ord..
Första sinnen jag verkligen fastnat för efter att ha blivit ofrivilligt sinnlös
Förutom vissa vintagemodeller såklart
Vad begärs för den? Om du inte ska ha den kan jag va intresseradJag har främst inställt på vintage men tyckte också att nya 103 var så pass bra att det till och med var värt att offra 256 och Ezm3. Men icke sa Nicke
Nu dök den här upp igår till ett lägre pris än nya 103 och jag måste säga att jag är klart frestad. Manuell troligtvis sent 80-tal tidigt 90-tal.
Jag har främst inställt på vintage men tyckte också att nya 103 var så pass bra att det till och med var värt att offra 256 och Ezm3. Men icke sa Nicke
Nu dök den här upp igår till ett lägre pris än nya 103 och jag måste säga att jag är klart frestad. Manuell troligtvis sent 80-tal tidigt 90-tal.
Svårt beroende, not? Riktigt nere i missbruket va? Visst är det en skön känslaJag har främst inställt på vintage men tyckte också att nya 103 var så pass bra att det till och med var värt att offra 256 och Ezm3. Men icke sa Nicke
Vi kommer få in samtliga fyra nyheter, skickades från fabrik i går fredag. Vi kommer inte få in 103 St C, såsom på bilderna ovan vilket är otroligt tråkigt, den är enbart ämnad för den tyska marknaden och de med en tysk adress.@ERIKSON URHANDEL Vilka av de nya modellerna kommer ni ta in till butik?
Vi kommer få in samtliga fyra nyheter, skickades från fabrik i går fredag. Vi kommer inte få in 103 St C, såsom på bilderna ovan vilket är otroligt tråkigt, den är enbart ämnad för den tyska marknaden och de med en tysk adress.
Den är inte tokig alls.
Det enda jag har svårt för är att det inte är Tri-Compax.
Jag ska kolla lite mer på 103 st c. Det kanske inte är helt kört än
Idag besökte jag @ERIKSON URHANDEL för första gången. Mycket trevlig upplevelse med bra bemötande i en trevlig butik.
Lyckades komma ut med både en bok och klocka Väldigt nöjd så här en timme senare.
Tack Det var just mångsidigheten som lockade med 556. Enkel, stilren men ändå ganska hård.Härlig känsla med ny klocka...grattis Hoppas att du blir nöjd och nu är det bara att börja köpa band då jag tycker att 556 är på samma nivå som "strap monster" som 104. Jag måste verkligen skaffa en 556 snart, känns som att det är en av grundbultarna i en Sinn-samling.
Tack Det var just mångsidigheten som lockade med 556. Enkel, stilren men ändå ganska hård.
Man kan klä den med vad som helst och det ser ändå bra ut. Jag fick med ett svart band med vita sömmar, ska bli kul att testa.
Exakt det bandet fick jag med.Jag kan rekommendera fjärilslåset från Sinn. Jag har det till min 903 och det både ser bra ut och är praktiskt och bekvämt.
Exakt det bandet fick jag med.
Låser ser grymt fint ut. Tack för tipset. Det måste jag kika på nästa gång jag tar mig till Sumpan.
Det där ser riktigt bra ut. Vad kostar ett sådant?Det sparar verkligen på bandet och jag tycker att det spännet ser bättre ut än det vanliga spännet. Hällorna sitter inte korrekt på bilden, det blev bara så när jag tog kort.
Det där ser riktigt bra ut. Vad kostar ett sådant?
Jag fick förresten en lektion av @Aurum och @NiklasArvid förut om Bi- och Tri-compax
https://klocksnack.se/threads/tråden-för-allmän-hjälp-inför-ditt-vintageköp.73598/page-33#post-2195690
https://klocksnack.se/threads/tråden-för-allmän-hjälp-inför-ditt-vintageköp.73598/page-33#post-2195724
Så den nya 103 och vintage-pandan ovanför är helt enkelt tre-registers kronografer