• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jag kan tänka mig släppa min 103. Steglös bezel är säkert kanon för vissa, dock inte med två småbarn som drar i en.

Den finns nästan. 103 med klickbezel skulle vara perfekt för mig!
Tack för erbjudandet, men behöver sälja av en del först om det ska bli köp i det dyrare segmentet :bag::)

• Like
Reactions: NRE
Någon som har tips på bra canvas band till ezm3 sugen på att testa
28BE2C0D-19CD-4B2F-83A1-90053CC04CAF.jpeg

Vet att jag har läst någonstans tidigare i tråden där det har diskuterats vad som anses "normalt" för en klocka att tappa/ gå för fort under ett dygn men hittar det tyvärr inte.

Till min fråga då:
Jag mäte min klocka under 48 timmar och märkte att den gick 12 sekunder snabbare. Jag testade att lägga den med kronan ner ena natten och på "rygg" andra natten. Är 12 sek under 48 timmar något man bör vara nöjd med? Kan tillägga att klockan köptes ny för ungefär två veckor sedan.

Vet att jag har läst någonstans tidigare i tråden där det har diskuterats vad som anses "normalt" för en klocka att tappa/ gå för fort under ett dygn men hittar det tyvärr inte.

Till min fråga då:
Jag mäte min klocka under 48 timmar och märkte att den gick 12 sekunder snabbare. Jag testade att lägga den med kronan ner ena natten och på "rygg" andra natten. Är 12 sek under 48 timmar något man bör vara nöjd med? Kan tillägga att klockan köptes ny för ungefär två veckor sedan.
Låter helt normalt, ca +6sek om dagen är inget konstigt alls. Eftersom den fortfarande är relativt ny så kan den sakta ner sig något och gå ännu bättre efter ett tag :)

Till min fråga då:
Vilken modell är det?

Jag har för mig i bakhuvudet att Sinn har en gräns på +-10-15 sek/24h för att det skall vara inom felmarginal, detta efter 8 veckors "inkörning" när det gäller nya klockor.

Så +6sek / 24h bör vara mer än godkänt!
Kan väl även minska efter ytterliggare några veckors användande.

Till min fråga då:
Ja, det blir 6 sek/dag, vilket är klart godkänt för en icke-COSC-certifierad klocka.

COSC är -4/+6 spd, om jag minns rätt. Rolex har ju sin ”Superlative” som är -2/+2 spd och Omega kör METAS, -0/+4 spd.

Sinn ligger snäppet under COSC, det kallas för ”Top Grade”-urverk som kan diffa lite mer än COSC, men jag minns inte exakt.

Låter helt normalt, ca +6sek om dagen är inget konstigt alls. Eftersom den fortfarande är relativt ny så kan den sakta ner sig något och gå ännu bättre efter ett tag :)

Tack
Vilken modell är det?

Jag har för mig i bakhuvudet att Sinn har en gräns på +-10-15 sek/24h för att det skall vara inom felmarginal, detta efter 8 veckors "inkörning" när det gäller nya klockor.

Så +6sek / 24h bör vara mer än godkänt!
Kan väl även minska efter ytterliggare några veckors användande.
Det är en sinn 556.
Då väntar jag och ser hur den tickar efter åtta veckor ;)

Tillbaka
Topp