• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

EDC-dumpen

IMG_5636.jpeg

Köpte messengerbag i Japan och rĂ„kade balla ur pĂ„ diverse karbinhakar i budgetaffĂ€rer. Den lĂ€ngst ner till höger kan man fĂ€sta en 50cl flaska pĂ„, sjukt smidigt. Även nöjd med Ghibli-hakarna.

IMG_9880.jpeg

Sprang pÄ en cykelbutik som sÄlde mÀrket och det Àr enligt hemsidan enda fysiska butiken i Japan som sÀljer dessa. Ren slump alltsÄ men hittade massa olika schyssta vÀskor. Gillar vÀskan skarpt, den kommer bli klockren till kortare mcrundor nÀr man vill fÄ med lÄs, solglasögon och lite annat skrÀp.

IMG_5638.jpeg

Nysnickrad minimal mc-knippa.

IMG_5639.jpeg

Nysnickrad hemknippa.

IMG_5640.jpeg

Hade tydligen köpt denna ocksÄ, sÄ drog ihop en ny jobb-knippa (ska Àven pÄ passerkort).

Nytillskott.
Microwallet frÄn paperwallet.
Liten men nja, de fem korten och lite sedlar fÄr verkligen trÀngas i facken. FÄr se om den Àr en winner. Fraktas frÄn USA sÄ det blev moms och tull, sÄ relativt en dyr historia. Men söt Àr den iaf.

PXL_20250221_122433831.jpg
PXL_20250221_122442156.jpg
Den ser riktgt fin ut. Vad landade slutnotan pÄ?
Har den separata kortfack?
Magnetremsor brukar slitas rÀtt snabbt nÀr dom ligger och skaver. Det kanske inte Àr ett aktuellt problem för moderna betalkort med chip, men passerkort har ofta magnetremsor.

Den ser riktgt fin ut. Vad landade slutnotan pÄ?
Har den separata kortfack?
Magnetremsor brukar slitas rÀtt snabbt nÀr dom ligger och skaver. Det kanske inte Àr ett aktuellt problem för moderna betalkort med chip, men passerkort har ofta magnetremsor.

585:- (inkl tull och moms) blev det.
Den har 4 kortfack och en för sedlar. I kortfacken gÄr det att knö in tvÄ kort per fack men det blir vÀldigt trÄngt.

IMG_7938.jpeg

Nitoms Stalogy Ă€r min absoluta favvopenna att snurra men jag tappar ju bort pennor hela tiden. De Ă€r dyra hĂ€r men billiga i Japan. Fick ett ryck nu och bestĂ€llde 10st frĂ„n Japan sĂ„ om nĂ„gon ”behöver” en sĂ„ sĂ€g till. Tar nog nĂ„gra veckor för dem att anlĂ€nda.

Edit: BestÀllde 5st röda ocksÄ.

Senast Àndrad:
IMG_7938.jpeg

Nitoms Stalogy Ă€r min absoluta favvopenna att snurra men jag tappar ju bort pennor hela tiden. De Ă€r dyra hĂ€r men billiga i Japan. Fick ett ryck nu och bestĂ€llde 10st frĂ„n Japan sĂ„ om nĂ„gon ”behöver” en sĂ„ sĂ€g till. Tar nog nĂ„gra veckor för dem att anlĂ€nda.

Edit: BestÀllde 5st röda ocksÄ.
Vad ligger de pÄ?

Tillbaka
Topp