• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Elbil- och laddhybridstråden

Har du eller kommer du skaffa laddbar bil?


  • Totala väljare
    993
Förutom detaljen att man byggt en hybrid som inte kan åka med förbränningsmotorn avstängd på vintern. Känns som man missat målet lite då :rolleyes:
Värsta med Optima är ljud som kommer från bagageluckan o ventilation som kyler batterier. Det var det som avgörde att det inte blev en Optima helt enkelt. Kanske nästa leasing, vi få se.
 
Förutom detaljen att man byggt en hybrid som inte kan åka med förbränningsmotorn avstängd på vintern. Känns som man missat målet lite då :rolleyes:

Men är det någon som tänker i de banorna?

Jag kunde verkligen inte bry mig mindre.

Nackdelen med Kia är väl att den har samma förmånsvärde som Passat, men att den sistnämnda är på alla sätt och vis trevligare.
 
vad gör ni med bilarna ;P, har haft en Audi TT(var 3 år gammal när jag sålde), Passat(var 3 år gammal när den såldes), Golf(3 år gammal när den byttes in) och nu en Tiguan(1 år gammal) ingen har påvisat något av det ni nämner
Även jag har åkt Audi och VW i 15år och aldrig haft ett problem, kör ca 5000mil per år.
 
Vi har kört vw transporter. 3 st i rad som gått ca 20 000 mil vardera.
Inga problem som orsakat stopp.
Inte många småfel heller. Bara tuta o köra.
 
Men är det någon som tänker i de banorna?

Jag kunde verkligen inte bry mig mindre.

Nackdelen med Kia är väl att den har samma förmånsvärde som Passat, men att den sistnämnda är på alla sätt och vis trevligare.
Köper man en hybrid är ju tanken att den ska gå på el? En märkbar skillnad om det kostar 2kr milen än 10kr.
 
vad gör ni med bilarna ;P, har haft en Audi TT(var 3 år gammal när jag sålde), Passat(var 3 år gammal när den såldes), Golf(3 år gammal när den byttes in) och nu en Tiguan(1 år gammal) ingen har påvisat något av det ni nämner
OK, men det där var nästan helt nya bilar. De borde ju gå helt problemfritt.

Men som rapporterats i tråden av de som har större flottor med bilar, så går många VW AG bilar inte problemfritt som helt nya heller.

Även om en Audi känns som om den har högre kvalitet än en VW så handlar det mest om bättre ljudisolering, dyrare material i kupén och snyggare design. Jag skulle inte förvänta mig att en Audi håller bättre än en VW, tidigare hade den väl dock bättre rostskydd. Möjligtvis håller Skoda bättre då den väl får lite äldre mer beprövad teknik.

En bil bör ju hålla 10-15 år eller mer utan att rasa ihop, även om man självklart kan behöva byta slitagedelar och en och annat mindre sak.
 
Senast ändrad:
Nu börjar det utkristalliseras 2 alternativ...
BMW 330e Touring xDrive med M sport paket och lite annat lulllull eller Volvo V60 T6 Inscription recharge står det mellan.
Audin A6 landade tyvärr 668:- över min ram och inget att plocka bort ur offerten. Den var nog annars en favorit...
Förnuftet säger Volvo då den i princip blir fullmatad. Hjärtat säger BMW då den var makalöst tyst och härlig att köra...
Give me your thoughts..:)
 
Beror på hur du kör, kör du som en gubbe ( :p ) så spelar det nog ingen roll.

Kör du lite inspirerat så .... Blir lika förvånad varje gång jag tänker på hur exv min styr in i kurvor trots den tunga vikten och rft-däck

Nu börjar det utkristalliseras 2 alternativ...
BMW 330e Touring xDrive med M sport paket och lite annat lulllull eller Volvo V60 T6 Inscription recharge står det mellan.
Audin A6 landade tyvärr 668:- över min ram och inget att plocka bort ur offerten. Den var nog annars en favorit...
Förnuftet säger Volvo då den i princip blir fullmatad. Hjärtat säger BMW då den var makalöst tyst och härlig att köra...
Give me your thoughts..:)
 
Senast ändrad:
Nu börjar det utkristalliseras 2 alternativ...
BMW 330e Touring xDrive med M sport paket och lite annat lulllull eller Volvo V60 T6 Inscription recharge står det mellan.
Audin A6 landade tyvärr 668:- över min ram och inget att plocka bort ur offerten. Den var nog annars en favorit...
Förnuftet säger Volvo då den i princip blir fullmatad. Hjärtat säger BMW då den var makalöst tyst och härlig att köra...
Give me your thoughts..:)

För mig blev det T6an, en månad kvar.. Hade visserligen inte lika roliga alternativ som du tycks ha, men den verkar ganska pigg :D
 
Nu börjar det utkristalliseras 2 alternativ...
BMW 330e Touring xDrive med M sport paket och lite annat lulllull eller Volvo V60 T6 Inscription recharge står det mellan.
Audin A6 landade tyvärr 668:- över min ram och inget att plocka bort ur offerten. Den var nog annars en favorit...
Förnuftet säger Volvo då den i princip blir fullmatad. Hjärtat säger BMW då den var makalöst tyst och härlig att köra...
Give me your thoughts..:)
Spontant så känns ju M-sport / R-design vara det de bör stå mellan än den lite gubbigare Inscription ;)?
 
Nu börjar det utkristalliseras 2 alternativ...
BMW 330e Touring xDrive med M sport paket och lite annat lulllull eller Volvo V60 T6 Inscription recharge står det mellan.
Audin A6 landade tyvärr 668:- över min ram och inget att plocka bort ur offerten. Den var nog annars en favorit...
Förnuftet säger Volvo då den i princip blir fullmatad. Hjärtat säger BMW då den var makalöst tyst och härlig att köra...
Give me your thoughts..:)
BMWn alla dagar i veckan. Den är snyggare, piggare och roligare, nyare och modernare. Volvons bilplatform (SPA) är 10 år gammal nu.
 
Då hade jag valt bort nån grej för att få r-designen istället, skiljer ju bara 10k på listpris
Har inte kollat själv men en kollega lånade hem en T6:a över helgen för test. Det var en R. Han gillade den starkt men sa att den klev upp rejält i pris. Var inte var du fått 10k från men jag kan inte heller skriva under på kollegans uppgifter. Får kolla upp...
 
listpriset för V60 i grund skiljer 10k mellan inscription och R-design för T6 recharge, 531 konta 541



Har inte kollat själv men en kollega lånade hem en T6:a över helgen för test. Det var en R. Han gillade den starkt men sa att den klev upp rejält i pris. Var inte var du fått 10k från men jag kan inte heller skriva under på kollegans uppgifter. Får kolla upp...
 
Senast ändrad:
Har inte kollat själv men en kollega lånade hem en T6:a över helgen för test. Det var en R. Han gillade den starkt men sa att den klev upp rejält i pris. Var inte var du fått 10k från men jag kan inte heller skriva under på kollegans uppgifter. Får kolla upp...
Jag som är fullständigt opartisk i allt detta råkar av en händelse sälja Volvo :rolleyes: så det är från min prislista jag fått de uppgifterna ;)
 
listpriset för V60 i grund skiljer 10k mellan inscription och R-design för T6 recharge, 531 konta 541
Aha!! Nu vet jag. Han jämför med Inscription Expression. En ”bantad” Inscription alltså. Det förklarar saken. Ska kolla med Volvo säljaren... Å andra sidan verkar majoriteten här rösta för BMW ändå ;-)
 
Bmwn är ju rappare osv. Ljudvolym mellan bilarna kan jag inte uttala mig om.

Skicka mig specen på bilen så kollar vi på den.. If you like..
Volvo är sjukt känslig för däck och obalans det är sak som är säker, med denna plattform :)
Dom flesta förare märker det inte ens, men är man lite mer intresserad av bilar känner man det.
 
Tillbaka
Topp