True... Blev ganska irriterad faktiskt.I TOLD YOU!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
True... Blev ganska irriterad faktiskt.I TOLD YOU!![]()
True... Blev ganska irriterad faktiskt.
Jag sa faktiskt till honom att jag tar illa upp av en sån fråga, och att det är ohyfsat. Sen var det inte så mycket mer med det men ändå...I TOLD YOU!![]()
Just det, han sa till och med "Men var är graveringen i innerringen då?".....I TOLD YOU!![]()
Se det positivt; att byta jobb är det absolut snabbaste sättet att klättra på lönestegen!Middag med jobbet.
VD:n och en kollega frågade nästan i mun på varandra vad min Daytona everose kostade...
Det slutade med en massa klocksnack, fast åt det tråkiga hållet. Bara en massa babbel om hur dyra vissa klockor är, och att det inte är värt, prioriteringar, osv., osv.
Buh
Ska faktiskt börja på ett nytt jobb efter sommaren, heheSe det positivt; att byta jobb är det absolut snabbaste sättet att klättra på lönestegen!
Ska faktiskt börja på ett nytt jobb efter sommaren, hehe![]()
Egentligen inte, men nu blev hela teamet varslade, så alla fick leta efter nytt jobb, motvilligt...Skönt att slippa dom då![]()
-Är det där verkligen en RÅÅLLECKS??Fösta dagen Gloooor dom
Tredje till fjärde dagen kanske någon vågar fråga..... Är det en....
Sälj den och köp något obskyrt.Jag sa faktiskt till honom att jag tar illa upp av en sån fråga, och att det är ohyfsat. Sen var det inte så mycket mer med det men ändå...
Som?Sälj den och köp något obskyrt.
Platina-Credor?
Nu är det väl lite halvt off-topic men några här ju redan varit inne på det: Vilka reaktioner brukar ni få när ni kommenterar andras klockor? I min erfarenhet beror det ofta på vilken klocka man kommenterar, var i världen man gör det och hur "seriös" klocknörds-klocka man själv bär.
Kul annekdot, jag hade lite samarbetssvårigheter med en kollega (han verkade inte riktigt tycka om mig, jag var ny) men en dag kommenterade jag hans Tudor Pelagos som riktigt trevlig. Sen började vi prata klockor och har haft en utmärkt relation. Tudor... Bringing people together![]()
Vad var det för klocka då?Haha, härligt! Det påminner mig om en händelse för ett tag sedan. Jag är relativt ny hos min nuvarande arbetsgivare och har en del kontakt med fackliga representanter. En dag skulle jag ta upp en känslig fråga med ett förbund/representant. Innan jag hann det märkte representanten att vi körde likadan klocka. Vi bytte några meningar om det innan han var professionell nog att bryta av och återgå till frågan. Resten av samtalet gick för övrigt bra och kan tänkas att jag vann några poäng pga. klockan, haha.
Longines HydroconquestVad var det för klocka då?
@regnguden är student har jag för mig och älskar klockorJag bär nästan alltid min Sinn 104 under mina dagliga bravader i Uppsala. De enda som någonsin kommenterat min klocka är utbytesstudenter och de flesta av dom tyskar. Tills i lördags, då en kille såg att jag hade en Sinn och ville testa. Mycket trevligt. Det va den första människan jag träffat förutom min broder som hört talas om Sinn under året jag ägt klockan. Klockintresset i 20årsåldern och på studenter verkar vara ytterst svagt tråkigt nog.
Låter trist, men till hösten får du förstärkning, för då sätter jag mig på ÅngströmJag bär nästan alltid min Sinn 104 under mina dagliga bravader i Uppsala. De enda som någonsin kommenterat min klocka är utbytesstudenter och de flesta av dom tyskar. Tills i lördags, då en kille såg att jag hade en Sinn och ville testa. Mycket trevligt. Det va den första människan jag träffat förutom min broder som hört talas om Sinn under året jag ägt klockan. Klockintresset i 20årsåldern och på studenter verkar vara ytterst svagt tråkigt nog.