Tack för bilden! Då har man lärt sig nåt idag igen!De ser ut såhär (bild lånad från nätet). De var vanliga på äldre kronografer och kom oftast som 16- eller 18mm. Letar själv efter ett gammalt 18.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för bilden! Då har man lärt sig nåt idag igen!De ser ut såhär (bild lånad från nätet). De var vanliga på äldre kronografer och kom oftast som 16- eller 18mm. Letar själv efter ett gammalt 18.
Finns inga äkta 18 mm sun buckles.De ser ut såhär (bild lånad från nätet). De var vanliga på äldre kronografer och kom oftast som 16- eller 18mm. Letar själv efter ett gammalt 18.
Finns inga äkta 18 mm sun buckles.
Vet som sagt inte exakt när beta spännena kom men tror inte det var så tidigt som 71. Men remmen inkl spänne kan ju mycket väl blivit bytt någon gång under 70-talet.Vilken kunskapsbank, imponerande!
Ok, det är så pass sent ändå..? Camaron är ju förmodligen från 1971 så då skulle den haft ett sun-spänne då menar du? Hur såg det ut?
För bra tydligen...eller vad ska man tro?Bra klocka på Tradera.
Han har definitivt fått ett bud utifrån. Ingen kopia.För bra tydligen...eller vad ska man tro?
Är det verkligen ok enligt Traderas regler och allmän auktionsetik?Han har definitivt fått ett bud utifrån. Ingen kopia.
Nej, det är därför han motiverar med att den är fejk.Är det verkligen ok enligt Traderas regler och allmän auktionsetik?
Då borde ju Tradera agera väl?Nej, det är därför han motiverar med att den är fejk.
Inte ovanligt.Då borde ju Tradera agera väl?
Vilken soppa det här verkar bli, aldrig sett nåt liknande på Tradera....
Vad ska de agera på? Inte som att de besitter kunskapen att kunna avgöra om det är fejk eller inte?Då borde ju Tradera agera väl?
Vilken soppa det här verkar bli, aldrig sett nåt liknande på Tradera....
Men då kan man ju alltid säga så vid en upplagd auktion om den inte går som man vill menar du....?Vad ska de agera på? Inte som att de besitter kunskapen att kunna avgöra om det är fejk eller inte?
Enda som finns är väl att anmäla. Det händer hela tiden.
Men i mitt tycke inte ok nånstans....Inte ovanligt.
Inte någon annans heller, skulle jag tro.Men i mitt tycke inte ok nånstans....
Inte någon annans heller, skulle jag tro.
Min Heuer 347 på spa hos urmakaren.. Har varit där i drygt två månader så tänkte kika förbi och se vad som dröjer.
Det fattas tydligen en del (Längst ut till höger) i verket Men urmakaren kämpar på och letar efter en ny originaldel
Trist! Hoppas det löser sig. Kanske kan vara värt att leta reda på fjädern själv. Brukar går fortare.Min Heuer 347 på spa hos urmakaren.. Har varit där i drygt två månader så tänkte kika förbi och se vad som dröjer.
Det fattas tydligen en del (Längst ut till höger) i verket Men urmakaren kämpar på och letar efter en ny originaldel
Tack så mycket! Tycker den är helt fantastisk.Jättefin big-eyes! Hoppas han hittar en ersättningsdel. Valjoux 23?
Tack! Boetten är toppskick, rostfritt stål, inte ett märke.Trist! Hoppas det löser sig. Kanske kan vara värt att leta reda på fjädern själv. Brukar går fortare.
Fint tavla, hur ser boetten ut?
Tack så mycket! Tycker den är helt fantastisk.
Det är ett Valjoux 22
Jaha, vad roligt med en äldre modell! Utveckla gärna, vad är det för klocka?Ja, den är jättefin. Har ett något äldre Valjoux 22 (omärkt) på service själv. Blir väl anledning att posta i tråden vad det lider, men hela uret är lite av ett projekt.
Tror inte det blir fel. Det kan ju ta olidligt lång tid för vissa urmakare att hitta delar... Ett alternativ kan ju vara att låta @McGyver tillverka?Tack! Boetten är toppskick, rostfritt stål, inte ett märke.
Är rädd att om jag börjar leta delar själv kommer något bli fel, låter därför urmakaren sköta det
Tror inte det blir fel. Det kan ju ta olidligt lång tid för vissa urmakare att hitta delar... Ett alternativ kan ju vara att låta @McGyver tillverka?
https://klocksnack.se/threads/mcgyver-mekar.17642/page-21#post-3224685