• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Oj, satt och läst igenom nästan allt... het topic på Rob E och Nymans... det är upp och ner... men senare tiden verkar Nymans vara sämst, vågar man ens gå in på den butiken? Själv så gillar jag Bergström (Uppsala)

Ska se om jag kan få priset i närheten av Uret :)
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Hiss till Jarl Sandin som utfärdar äkthetsintyg på en arbetsdag till ett överkomligt pris (500 SEK)

Hiss även till Bergströms Ur i Göteborg som i regel är mycket trevliga vid besök. Tumme upp för gratis länkkortning på en pre-owned Datejust som inte inhandlats hos dem exempelvis, riktigt bra service!
 

ScubaKing

Audemars
Han är lite butter av naturen, men något av en glad gobbe.

Det sa dem om Djingis Khan med......

25016166843_049eefa218_b.jpg
 

Oscar900218

Cartier
Tänkte passa på att hissa Krons. Var inne idag och skulle titta på en länk till min Aqua terra samt lite övriga band till bland annat min speedy. Fick superbra service av Patrik som tog sig tid och svarade på alla mina frågor! :)
 

Makkanxd

Rolex
Vill hissa Rydbergs i Helsingborg.

Köpte en klocka på Rydbergs nydligen. Fick mycket bra hjälp av Johan den dagen. Gjorde även ett köp av ett Breitlinggummi idag, även det av Johan. Fick ett bra pris, även hjälp att korta länk och montage av gummit i priset! Topp :)

Kan även passa på att säga några vänliga ord om en ung dansk kille på Rydbergs. Mycket hjälpsam och trevlig!
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Du menar de som kostar extra mycket pengar. För nog är väl Omega stort? Och nog säljer Swatch mer än Patek? ;)
Nej, jag menade de stora märken som tilltalar mig :)

Swatch säljer massor, men det gör H&M också ;)
Omega tar oskäligt mycket betalt för många av sina modeller i en uttalad strävan att närma sig Rolex mfl.
 

ghed

Breitling
Utfärdar varken hiss eller diss än, men tänkte ställa en fråga angående ADs och cert. Mottog tidigare idag en Casio från en nätbutik som påstår sig vara AD av Casio. Certet är dock ostämplat och blankt. Jag förväntade mig att ett cert alltid skulle vara ifyllt från en AD? Hur ligger det till?
 

Nic

Rolex
2-Faktor
En väldigt stor hiss till @Nymans Ur 1851 Stockholm för en suverän service och genomtrevligt bemötande vid mitt besök igår. Ett extra stort tack till vänliga säljaren Zamantha för trevligt snack under vår klockprovning som resulterade i köpet av en Datejust 116200.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Utfärdar varken hiss eller diss än, men tänkte ställa en fråga angående ADs och cert. Mottog tidigare idag en Casio från en nätbutik som påstår sig vara AD av Casio. Certet är dock ostämplat och blankt. Jag förväntade mig att ett cert alltid skulle vara ifyllt från en AD? Hur ligger det till?
Spara kvittot bara så är det lugnt. Ganska vanligt med just Casio verkar det som. Certet ser knappt ut som ett cert, tror det är det som är problemet + att det ligger i en plastficka.
 
Topp