• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Så. Buffé!

9A526A02-C88D-4113-8538-34B94D84CDEE.jpeg
 

Oljud

Omega
Det här blir spännande :)
20190411_181653.jpg
20190411_182046.jpg


@Oljud hur rekommenderar du att man avnjuter denna?
Ser man på, kul. Jag skulle nog välja att dricka den ren med lite is alternativt göra en Gin Old Fashioned av den. Funkar absolut som en GT också, tycker att rom-tonerna kommer fram lite mer då, de är lite återhållsamma när man dricker den ren. Men det här har ni redan upptäckt märker jag :)
Såg att Flip nämndes här ovan vilket antagligen är en skitbra ide, Flip är nastan alltid gott oavsett sprit ;)
 

urkronan

Omega
Stod ett bra tag och snackade med Hernö på Öl och whiskey mässan i Göteborg i helgen. Härlig kille med intresse som guidade igenom de delar av sortimentet som man inte hunnit med att testa innan. Navy strength imponerade, tidigare varit skrämd av alkoholhalten men kryddorna kom fram på ett helt annat sätt. Han tog även fram lite extra ingredienser och blandade till en sådan här
https://hernogin.com/cocktail-drinks/herno-tonic-infused-espresso-coffee-syrup/
vilken jag då och där uppskattade väldigt väl, kan vara ett bra tips om man som jag utöver gin är en sucker för kaffe.. ska testa slänga ihop en själv inom snar framtid
 
Topp