• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

Barfly

Cartier
Den är god den här 😊
20210130_190425.jpg
 

Lyden

Panerai
Dubbelpostar från Hemmabaren!


Simple.​


Recept:
• 5cl Lydén Distillery Dry Gin
• 5 cl färskpressad grapefruktjuice
• 5cl Fever Tree Mediterranean Tonic
• En skiva grape

Hur man gör den:
Börja med att fylla ditt favoritglas med is, häll sedan lika delar Gin, grapefruktjuice och tonic. Garnera med en skiva grapefrukt.

Servera och njut!

2_MG_4943.jpg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
I stugan i helgen så passande nog blev det ND Mountain Dry Gin. Tyvärr hade de varken grape eller rosmarin i bybutiken så det fick bli lite apelsinzest istället.

En trevlig bekantskap, känns frisk i smaken med björk och fjällkvanne och rätt bra sting från timutpeppar. Rekommenderas!
20210205_202149.jpg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Ny bekantskap igen. Åre Bränneri är ett nystartat destilleri men de har redan hunnit släppa 4 sorters gin. Detta är den senaste. En limiterad utgåva med smak av vinter. Djupa toner av apelsin och nejlika bl.a. men ändå inte så murrig. God!
20210207_205840.jpg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Föresten! Testade Ogin Nature ikväll på Brygg. Väldigt vass smak i början, men grymt bra och fräsch :)

Edit: även en skvätt av Artic som smakprov. Vilken jag är glad jag inte köpte för pengen, funkar inte i GT, helt OK ren men inte mer än så dessvärre.
Kul! Jag var faktiskt på en privat tillställning där Jon-Oskar stod för mat och dryck. Han hade med sig lite gin, bl.a. nature och pink gin i typ 50-60%. Drack bara neat och vilken grym smakrikedom! Men som du säger, inte i första hand tänkt för GT. Var väldigt intressant att höra om hans tanke och filosofi bakom ginen.
20210128_195602.jpg
20210128_194129.jpg
 
Topp