• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

ante_77

Cartier
2-Faktor
Hittade en rare idag.
Synd att unlimited krediten är borttagen på mitt kort.
C5E3E93A-BCFC-481C-8591-D6E90951A2BE.jpeg
 

Wasabi

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor

DrDre

Patek
JLCs "julhälsning" är makalöst vacker.

"Reverso Tribute Enamel Hidden Treasures
Designed, made and assembled in our Manufacture
_
To create an elegant counterpoint to the rich gold and russet tones of the painting reproduced in miniature, Sunset at Montmajour by Van Gogh, our Métiers Rares Workshop decorated this Reverso dial with the traditional sunrayed guilloché. On top of it, thin layers of translucent enamel were applied to create a captivating deep green and underline the delicate guillochage realised."

5D2C34EA-5FF1-41FC-B83A-40492D41218A.jpeg
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Köpte en clasp till min Reverso idag. Gör inte samma misstag som jag, köp klockan MED claspen istället för att köpa till det i efterhand 🤣
027B08CB-B8E5-4400-B3F8-EBA899BB4298.jpeg
Vet ni varför Monoface (talar om Small Seconds) ej har en clasp (utan spänne), medan Duoface har det? Lite tråkigt att behöva köpa till en clasp om man är ute efter en Monoface...
 

Kratos

Omega
JLCs "julhälsning" är makalöst vacker.

"Reverso Tribute Enamel Hidden Treasures
Designed, made and assembled in our Manufacture
_
To create an elegant counterpoint to the rich gold and russet tones of the painting reproduced in miniature, Sunset at Montmajour by Van Gogh, our Métiers Rares Workshop decorated this Reverso dial with the traditional sunrayed guilloché. On top of it, thin layers of translucent enamel were applied to create a captivating deep green and underline the delicate guillochage realised."

5D2C34EA-5FF1-41FC-B83A-40492D41218A.jpeg
Heelt galet vad snygg den är
 

Laplander

Rolex
Vet ni varför Monoface (talar om Small Seconds) ej har en clasp (utan spänne), medan Duoface har det? Lite tråkigt att behöva köpa till en clasp om man är ute efter en Monoface...
Ibland har en högre och tyngre klocka vikspänne som "motvikt" medans en lättare och tunnare klocka kan ha C-spänne för att bli riktigt smäcker.
Men det finns givetvis massor av undantag till och från detta.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Ibland har en högre och tyngre klocka vikspänne som "motvikt" medans en lättare och tunnare klocka kan ha C-spänne för att bli riktigt smäcker.
Men det finns givetvis massor av undantag till och från detta.
Blir den verkligen märkbar elegantare i detta fall? När jag testade på både Mono och Duo märkte jag ingen skillnad rent estetiskt i bandet. :)

Förresten, hur känner ni Reverso-ägare kring tåligheten? Hört att stålet är markant mjukare än t.ex. Rolex dito, vilket innebär att caset kan vara rätt känsligt.
 
Topp