Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det har anlänt
Bra där @Vinterdykarn! Tog du med dig flaggan också?Stapplar omkring med sargade fötter och knän efter en jättefin tur mellan Nikka och Abisko.
Kanske lägger ut texten i ett senare inlägg.
Hursom, jag kan bara applådera det senaste i raden av ”KS Explorer”-banden. Det är otroligt bekvämt och funktionellt.
![]()
![]()
Inte denna gång. Blev tvungen att spara vikt pga skadad och inflammerad hälsena vid start...Bra där @Vinterdykarn! Tog du med dig flaggan också?
Ännu inte medlem (Vägval KS Explorers Club
Hej på er,
Ni som följer tråden har sett att vi i dagarna passerade 50 medlemmar. Otroligt kul förstås, men i och med det ställs vi också inför ett vägval. När vi startade klubben beställde vi nämligen just 50 märken. I skrivande stund finns det endast två märken kvar.
Frågan är nu hur vi ska göra framgent. Priset på att beställa nya märken har gått upp avsevärt sedan klubben bildades. Jag har ett förslag som jag gärna tar emot feedback på.
Förslag:
Vi beställer nya märken av en annan typ (fortfarande med vapnet som motiv). Dessa märken kommer erbjudas både nya och gamla medlemmar, men kväver att man genomför ett nytt äventyr och skriver reserapport här i tråden.
De varianter av märken jag har tittat på är:
- Mörkt lädermärke med vapnet tryckt i guld och kardborre på baksidan
- PVC-märke i full färg med kardborre på baksidan
Dessa märken skulle kosta ca 150kr per styck, inklusive porta för varje medlem. Nya tygmärken skulle kosta ca 100kr per styck, inklusive porto. Jag tar i så fall hela kostnaden som det ser ut nu och respektive medlem betalar för sitt märke efter genomfört äventyr.
Låter detta som en bra idé?
Vilken variant av märke föredrar ni?
Är priset okej?
/Niklas
![]()
Det låter bra, kör!Vägval KS Explorers Club
Hej på er,
Ni som följer tråden har sett att vi i dagarna passerade 50 medlemmar. Otroligt kul förstås, men i och med det ställs vi också inför ett vägval. När vi startade klubben beställde vi nämligen just 50 märken. I skrivande stund finns det endast två märken kvar.
Frågan är nu hur vi ska göra framgent. Priset på att beställa nya märken har gått upp avsevärt sedan klubben bildades. Jag har ett förslag som jag gärna tar emot feedback på.
Förslag:
Vi beställer nya märken av en annan typ (fortfarande med vapnet som motiv). Dessa märken kommer erbjudas både nya och gamla medlemmar, men kväver att man genomför ett nytt äventyr och skriver reserapport här i tråden.
De varianter av märken jag har tittat på är:
- Mörkt lädermärke med vapnet tryckt i guld och kardborre på baksidan
- PVC-märke i full färg med kardborre på baksidan
Dessa märken skulle kosta ca 150kr per styck, inklusive porta för varje medlem. Nya tygmärken skulle kosta ca 100kr per styck, inklusive porto. Jag tar i så fall hela kostnaden som det ser ut nu och respektive medlem betalar för sitt märke efter genomfört äventyr.
Låter detta som en bra idé?
Vilken variant av märke föredrar ni?
Är priset okej?
/Niklas
![]()
Explorer after dark alltså?Det låter bra, kör!
Har iofs blivit dåligt med nya äventyr för min del. Det är mest playboy-aktiviter för mig när jag har Rolex på handleden. (Kanske en ny klubb, Rolex Playboy Club.)
Nä tänkte mer på playboysporter som vindsurfing, dykning, snowboard med moderna bekvämligheter. Nattsuddet blir sällan mer än att somna framför en serie i soffan.Explorer after dark alltså?![]()