Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ser fram emot dina intryck allteftersom!
Jag vill va mÀ'PSA:
PÄminner om att det finns en kontinuerlig PM-trÄd för köp & sÀlj av parfymer, om nÄgon som lÀser detta och inte Àr med men skulle vilja, sÀg bara till sÄ fÄr ni en inbjudan.
Fixat.Jag vill va mÀ'![]()
Du har ju glömt den överlĂ€gset bĂ€sta!?SlĂ€ngde ihop âlĂ€dergĂ€ngetâ,
![]()
Favorit Àr beroende pÄ dagsform. AdP Colonia Leather tycker jag dock verkar lite underskattad nÀr lÀder diskuteras.
Vilken/vilka lÀder favoriter har ni?
Vet att jag glömde GLâŠDu har ju glömt den överlĂ€gset bĂ€sta!?
![]()
HahaVet att jag glömde GLâŠ
Trevligt gĂ€ng! Vilken Ă€r favoriten av dem?SlĂ€ngde ihop âlĂ€dergĂ€ngetâ,
![]()
Favorit Àr beroende pÄ dagsform. AdP Colonia Leather tycker jag dock verkar lite underskattad nÀr lÀder diskuteras.
Som sagt sÄ finns ingen statisk favorit, det varierar frÄn tillfÀlle till tillfÀlle.Trevligt gÀng! Vilken Àr favoriten av dem?
Har sneglat lite pÄ Colonia Leather ett tag och kanske slÄr till pÄ en sÄn framÄt Black Friday. Verkar lovande i beskrivningarna. Och iom att jag blev sÄ positivt överraskad av HR Rouge Privé sÄ blir intresset Àn större för den. Den stÄr högst upp pÄ listan över nÀsta lÀderjuice som skall inhandlas. Sen eventuellt Falcon Leather. Verkar ocksÄ intressant.
Om jag just nu skulle försöka rangordna dĂ€r lĂ€dern Ă€r en framtrĂ€dande not. Kan ha glömt nĂ„gon banger.SlĂ€ngde ihop âlĂ€dergĂ€ngetâ,
Hahaha, jag Ă€r ju helt vĂ€ck idag, glömde GB ocksĂ„âŠOm jag just nu skulle försöka rangordna dĂ€r lĂ€dern Ă€r en framtrĂ€dande not. Kan ha glömt nĂ„gon banger.
1. Roja - Great Britain
2. Roja - Semi-Bespoke 21
3. Roja - Musk Aoud (vÀldigt annorlunda take pÄ lÀder)
4. TF - Tuscan Leather
5. Chanel - Cuir de Russie
6. Dior - Leather Oud (vintage)
7. Dior - Cuir Cannage
8. Widian - London
9. Roja - Fetish
10. TF - Ombre Leather 16
Haha! Trodde du bara skojade med GL.Hahaha, jag Ă€r ju helt vĂ€ck idag, glömde GB ocksĂ„âŠ
Ălskar den.Har nĂ„gon provat denna och kan sĂ€ga nĂ„got om upplevelsen av den?![]()
Den Àr fin. Classy. Old school. Simplicity done right!Har nÄgon provat denna och kan sÀga nÄgot om upplevelsen av den?![]()
Tack! LÄter bra det, fÄr nog bli en flaska sÄ smÄningom!!Den Àr fin. Classy. Old school. Simplicity done right!
Tack! Ja dĂ„ Ă€r det avgjort, det blir en flaskaĂlskar den.
LĂ€der, mossa, ros, animalisk. Old-school. Stark performance.
Bar den pÄ jobbet i början av denna vecka och i torsdags kom en kollega (som aldrig pratat parfym förut) och frÄgade mig om det var Antaeus jag jag burit hÀromdagen och att han tyckte det luktade fantastiskt gott.
Ja, det skrev du ju. Man ska lÀsa ocksÄ bara.Som sagt sÄ finns ingen statisk favorit, det varierar frÄn tillfÀlle till tillfÀlle.
GÄr det fortfarande att köpa AdP Colonia Leather nya? Trodde att den var ersatt med den svarta EDP versionen (aldrig testat, vet inte om det Àr samma juice?).
Nummer 3 och 5 har jag i skÄpet (liten dekant pÄ 3:an dock - tyvÀrr!), och bortsett frÄn namnet pÄ nummer 5 sÄ hade jag aldrig kunnat urskilja lÀder i nÄgon av dem. Jag har kanske en för snÀv syn pÄ lÀdernoten.Om jag just nu skulle försöka rangordna dÀr lÀdern Àr en framtrÀdande not. Kan ha glömt nÄgon banger.
1. Roja - Great Britain
2. Roja - Semi-Bespoke 21
3. Roja - Musk Aoud (vÀldigt annorlunda take pÄ lÀder)
4. TF - Tuscan Leather
5. Chanel - Cuir de Russie
6. Dior - Leather Oud (vintage)
7. Dior - Cuir Cannage
8. Widian - London
9. Roja - Fetish
10. TF - Ombre Leather 16
Det Ă€r en intressant not som kommer i mĂ„nga olika formen. CdR och dess avkommor t.ex. helt vĂ€sensskild frĂ„n lĂ€derdofter som Tuscan Leather, London osv. Första gĂ„ngen jag doftade pĂ„ CdR sĂ„ var det inte heller âlĂ€derâ för mig men stilen har nu blivit âthe epitomeâ av lĂ€der i parfymvĂ€g för min del. Great Britain gĂ„r i precis samma stil men mer animalisk och fler lager till sig Ă€n de CdR-versioner jag testat.Nummer 3 och 5 har jag i skĂ„pet (liten dekant pĂ„ 3:an dock - tyvĂ€rr!), och bortsett frĂ„n namnet pĂ„ nummer 5 sĂ„ hade jag aldrig kunnat urskilja lĂ€der i nĂ„gon av dem. Jag har kanske en för snĂ€v syn pĂ„ lĂ€dernoten.
Vilken Àr denna "GL" ni snackar om? Green Leather?
Edit: Slarvade visst med sifforna.
Colonia Leather Àr iaf garanterat bra!Ja, det skrev du ju. Man ska lÀsa ocksÄ bara.
Ja, den finns pÄ nÄgra stÀllen Ànnu. Och den kommer och gÄr lite hÀr och dÀr. Men den Àr vÀl diskad sen ett tag och ersatt med Leather Edp, precis som du sÀger. Vissa sÀger att det Àr samma och vissa menar att det skiljer sig lite dem emellan, men sÄ lÄter det ju alltid. Jag slÄr nog till pÄ den första utav dem som jag inbillar mig att jag gör ett "fynd" pÄ. Jag hade ett litet sample pÄ Leather Edp som jag luktade pÄ i begynnelsen av nörderiet men vid den tidpunkten förkastade jag hela genren. SÄ den Àr provad men jag minns inte hur den var. Gav den 3/5 dÄ, förmodligen Àr det nÄt annat idag.
Har heller aldrig testat CH MEN (eller dess flankers) som mÄnga prisar i lÀdervÀrlden, men lika mÄnga Àr besvikna över longevityn. FÄr se om den blir incoming vid nÀsta designer-rÀd hos Tallink.
Nummer 3 och 5 har jag i skÄpet (liten dekant pÄ 3:an dock - tyvÀrr!), och bortsett frÄn namnet pÄ nummer 5 sÄ hade jag aldrig kunnat urskilja lÀder i nÄgon av dem. Jag har kanske en för snÀv syn pÄ lÀdernoten.
Vilken Àr denna "GL" ni snackar om? Green Leather?
Edit: Slarvade visst med sifforna.