Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min Rosendo Mateu No 5 håller på att ta slut. Funderar på att antingen köpa en till eller en ny - varpå jag har seglat in på Halfeti Penhaligon's. Har varit nöjd med min RM5 men jakten på något bättre ligger alltid latent i bakhuvudet. Någon som har testat Halfeti?
Första ’riktiga’ dagen med denna så inte hunnit uppleva den så mycket men första intrycket är riktigt bra. Alltid lätt att vara lite överentusiastisk initialt men det känns som att den kan trumfa föregångarna i serien faktiskt, definitivt som ett alternativ för den svalare delen av året. Lite mer stram/mörk i sin karaktär än OG och övriga flankers. Jag gillar att den tar ut svängarna mer och att den fått mera ”djup”, nästan en hint av animaliskt ’skank’ fast på ett artigt och polerat Guerlainskt vis…Hur tycker du den är?
En tips är att du råkar outa dig själv o telefonnummer i bilden på paketet ifall du ev vill blurra ut det.Dagens köp:
Det här är en annorlunda historia. Denna doft skapades 1870 av Napoleons I andra fru - Marie Louise av Österrike. Det påstås vara första gången viol destillerades. Till sin hjälp hade hon en rad munkar. Receptet behölls av Borsari som tog receptet och släppte en ny version 1970.
![]()
Idag kom då paketet hela vägen från Slovenien. Men varför är detta så speciellt? Finns ju massor av parfymer som påstås ha anor?
Jo just denna är från original-destillationen. Av Kejsarinnan. Med andra ord är den över 100 år gammal!!
![]()
Hur doftar den då? Som den djupaste violdoft ni kan tänka er. Juicen är direkt trögflytande dessutom.
Riktigt kul köp!
En tips är att du råkar outa dig själv o telefonnummer i bilden på paketet ifall du ev vill blurra ut det.
Kalla mig gammaldags, men jag gillade 80-talet! Vill pusha lite extra för Cacharel Pour l’Home som verkar vara helt bortglömd.
![]()
Sett till popularitet när det begav sig, så hör såklart Kouros hemma i det sällskapet. Har dock ingen flaska. Har varit lite osäker på Kouros, men hade den såklart förr. Får köpa på mig en flaska vid tillfälle. Minns att det var en sån där älska eller hata-doft. Många som hade svårt för den.Vi är många som älskar 80-talet. Kouros är ju en graal tex.
Sett till popularitet när det begav sig, så hör såklart Kouros hemma i det sällskapet. Har dock ingen flaska. Har varit lite osäker på Kouros, men hade den såklart förr. Får köpa på mig en flaska vid tillfälle. Minns att det var en sådär älska eller hata-doft. Många som hade svårt för den.
Å andra sidan så avskyr ju jag Sauvage som har varit allas favorit de senaste åren. Jag mår illa och får huvudvärk av den. Smaken är som baken..
Tips önskas på parfymer till en 17 åring kille? Han har kört Prada l’homme senaste halvåret men den börjar nu lida mot sitt slut. Gärna tips i de nedre/mer humana prisklasserna
han har ju uppenbarligen smak som gillar Prada L’homme.Tips önskas på parfymer till en 17 åring kille? Han har kört Prada l’homme senaste halvåret men den börjar nu lida mot sitt slut. Gärna tips i de nedre/mer humana prisklasserna
Kan vara så att han snott den av sin pappahan har ju uppenbarligen smak som gillar Prada L’homme.
Efter att ha ägt dito några veckor måste jag säga satt den växt på mig. En riktigt mysig doft!