Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har 2,5 breda maxxis fram och 2,3 bak. Hur upplevde du att gå upp till bredare bak? Om du nu gjorde det
Fet rumpa.
Märkte inte så stor skillnad, både DHR2 i 2.4” och ASSEGAI (2.5”) ger grymt bra grepp.Har 2,5 breda maxxis fram och 2,3 bak. Hur upplevde du att gå upp till bredare bak? Om du nu gjorde det
Måste kolla vad jag har för däckMärkte inte så stor skillnad, både DHR2 i 2.4” och ASSEGAI (2.5”) ger grymt bra grepp.
Möjligt att Assegai var lite sävligare att trampa, men det var ingen stor skillnad i så fall. Nu har det dessutom nyligen regnat och tidigare rundor med förra däcket var det snustorrt, så det kan lika gärna varit skillnaden i underlag.
Märkte dock skillnad mellan DHR2 i Maxterra och DHR2 i Dual compound. Maxterra greppar bättre, framförallt vid bromsning på hällar, men Dual Compound rullar lite bättre och framförallt slits mycket långsammare.
Nej, men brukar meddela frugan och @Chrisse när jag drar ut. Räknar iskallt med att frugan reagerar inom 3 timmar och att Chrisse reagerar inom 3 veckor.Cyklar alltid ensam, kör ni någon spårning till familjen om något skulle hända? Inte många som kommer förbi här en regnig dag!
Du är en i övrigt frisk kille, klarar lätt 3 veckor i skogenNej, men brukar meddela frugan och @Chrisse när jag drar ut. Räknar iskallt med att frugan reagerar inom 3 timmar och att Chrisse reagerar inom 3 veckor.
Jag har googlat ihjäl mig på det där och det enklaste är att dela sin plats via Hitta. Strava har sitt ”live track” och Harmin har sin egen version av detsamma. Men enklast är att meddela när man drar iväg och dela via Hitta (förutsatt att man har iPhone).Tror reaktionstiden här hemma är för långsam 3 Tim +
Du kan inte dela positionen till andra i realtid, men du kan dela den till SOS när du ringer dem. Bra app, ja. Den varnade för brand i området i förrgår när jag cyklade. Mötte tre brandmän på toppen av en kulle som undrade varför jag gick upp istället för cyklade.SOS alarm har en bra app. Jag har för mig att man lätt kan dela position i den. Hur som helst så är det en riktigt bra app.
112-appen
Få information snabbt om händelser som inträffar i ditt närområde så att du kan känna dig tryggare och undvika direkt eller indirekt fara.www.sosalarm.se
Ok, har bara använt den vid olyckor ett par gånger och då har det funkat braDu kan inte dela positionen till andra i realtid, men du kan dela den till SOS när du ringer dem. Bra app, ja. Den varnade för brand i området i förrgår när jag cyklade. Mötte tre brandmän på toppen av en kulle som undrade varför jag gick upp istället för cyklade.
Hoppas på uppehåll imorgon, då blir det fjärde dagens cykling i rad.
Bekännelse av pinsam vurpa del 2.. Första dagen på semestern. Lätt geggigt, bra flöde, bra flås, bra tider. På grusparkeringen innan jag skall kasta cykeln:Då så, min första OTB. Efter ett litet klipp-drop (1) så åkte jag "ner" i en närmast pinsamt liten grop med en sten framför (2) och fick stopp. Jag hade för låg fart och ingen koncentration. Tur att ingen såg mig
Bättre att vurpa litet än stort är mitt motto.
Inte personligen men min fru har cyklat där litegrann med Abloc (utgår oftast från Tumlaren med sina turer). Jag har en kompis som alltid kör där ute och som är helt frälst. Vi bor på Smögen så vi har inte långt dit, jag borde verkligen prova själv…Är det någon som provat Ramsvikslandet?
Blir en sväng imorgon, kikade lite youtube och det såg väldigt trevligt ut.Inte personligen men min fru har cyklat där litegrann med Abloc (utgår oftast från Tumlaren med sina turer). Jag har en kompis som alltid kör där ute och som är helt frälst. Vi bor på Smögen så vi har inte långt dit, jag borde verkligen prova själv…
Efter några rundor kan jag säga att det är sjukt bra grepp med Assegai bak, bättre än DHR2. Svårt att få sladd dock, om man nu gillar att sladda i kurvorna.
Fet rumpa.