• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MTB-tråden

Koj

Omega
Gött
BC449911-C842-4537-B8BF-52203564DF56.jpeg
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Någon här som kör/kört med en V650 på styret?
(fungerar ev. på något gravellopp men det verkar vara regel att man inte markerar banor då utan att man får en GPX-fil och då behöver man ju införskaffa någon form av GPS)
Eller har ni någon annan käck GPS att rekommendera så bara skriv :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du är grym på att handla! ;)
Kan inte låta bli! Kassett behövde jag faktiskt. Resten kanske var lite onödigt men kul.

Fullt logiskt så tänkte jag att om jag byter kassett så borde jag byta drev fram och kedja samtidigt, för att få jämnt slitage. Tror dessutom min kedja är lite för kort. När jag ändå ska byta drev så kan jag lika gärna gå över till bättre vevaxel och kolfibervevar, beställt lite kortare vevar också för att få mindre islag. Grepp och sadel var billigt. :angel:
 

Karl-Alfred

Omega
2-Faktor
Cykelvasan 2020! Scott Scale 940.
Var kör man bäst i Täby (Gribbylund)??
99E6F072-6B27-41C3-B8AA-07FBD74F46B4.jpeg
Får man fråga varför du inte stöttade lokalt, butiken i Täby? :)
Från Gribban så har du nära att köra Stolpaskogen -> Löttingekullen -> Roslagsleden/Stalles gula. Perfekt för den hojen du köpt.
Om du googlar stalles gula hittar du den på trailforks/happy. Från den är det enkelt att åka vidare på Roslagsleden.
 

Renadu

Cartier
Du är är grym på att handla! ;)
Kan inte låta bli! Kassett behövde jag faktiskt. Resten kanske var lite onödigt men kul.

Fullt logiskt så tänkte jag att om jag byter kassett så borde jag byta drev fram och kedja samtidigt, för att få jämnt slitage. Tror dessutom min kedja är lite för kort. När jag ändå ska byta drev så kan jag lika gärna gå över till bättre vevaxel och kolfibervevar, beställt lite kortare vevar också för att få mindre islag. Grepp och sadel var billigt. :angel:
Jo ibland känns det rätt att byta allt till nytt när man ändå är i gång! :) Vad jag har för mig så slits kedjan ut först, sedan kassetten och sist framdrevet.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jo ibland känns det rätt att byta allt till nytt när man ändå är i gång! :) Vad jag har för mig så slits kedjan ut först, sedan kassetten och sist framdrevet.
Beror nog på kvalitetsnivå, men ja, den ordningen blev det för mig.

Jag hade NX-kedja från början, den slets snabbt, efter cirka 50 mil behövde den bytas. Bytte till XX1-kedja, men efter 15mil till var kassetten kass och alla växlar ville inte gå i. Så nu byter jag hela skiten och går upp till 30T fram, misstänker att lite för kort kedja och 28T gav ganska stor ansträngning på kassetten.
 
Får man fråga varför du inte stöttade lokalt, butiken i Täby? :)
Från Gribban så har du nära att köra Stolpaskogen -> Löttingekullen -> Roslagsleden/Stalles gula. Perfekt för den hojen du köpt.
Om du googlar stalles gula hittar du den på trailforks/happy. Från den är det enkelt att åka vidare på Roslagsleden.
Det var en prissänkt fjolårsmodell och Täby butiken hade inget exemplar kvar. Så därför blev det köp i Häggvik.
Stort tack för tipsen! Har förstått att det är lite känsligt mellan cyklister och löpare i Täby så vill inte köra på fel ställen.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Kunde inte låta bli att ge mig ut idag så det blev tre mil via havet och lekplatsen med dottern där bak. Sjukt nöjd med att jag byggde ihop denna så att vi kan köra tillsammans, hon tycker att det är riktigt kul. :) Extra kul när man fick cykla tre kilometer ute i vattnet också för att någon tyckte att det var en bra idé. :rolleyes:
PSX_20200321_160259.jpg

PSX_20200321_160138.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kunde inte låta bli att ge mig ut idag så det blev tre mil via havet och lekplatsen med dottern där bak. Sjukt nöjd med att jag byggde ihop denna så att vi kan köra tillsammans, hon tycker att det är riktigt kul. :) Extra kul när man fick cykla tre kilometer ute i vattnet också för att någon tyckte att det var en bra idé. :rolleyes:
PSX_20200321_160259.jpg

PSX_20200321_160138.jpg
Coolt! Det gäller att börja tidigt!
Vita bandet, Simstadion?
 
Topp