• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 370 53.9%
  • Hesalit

Röster: 317 46.1%

• Totala väljare
    687
image.png
image.png
Jodå, jag har en 424.10.37.20.01.001, det är versionen på 36,8mm med svart tavla och stållänk. Jag har bara burit min vid ett enda tillfälle hittills faktiskt, med den lokala distriktssköterskeföreningen här i Kronoberg :D Den är uttagen hos AD i januari år 2014 och skyddsplasten sitter fortfarande på över safirglaset. Vi får se, den kanske åker på lite oftare framöver. De Ville Prestige har alltid varit Omegas instegsmodell i De Ville-kollektionen, tidigare med kaliber 1120 och sedan med kaliber 2500. De som tillverkas nu har likt mitt exemplar kaliber 2500D med gånghjul i tre nivåer tickande i sitt inre och listar i nuläget på 29,8k - därtill finns en mängd dyrare varianter med power reserve, subsekund m.m liksom varianter i guld eller guld/stål, med eller utan diamanter o.s.v att välja bland. En klassisk dressklocka; boettlocket är pressure fit och kronan såklart inte skruvad. 30 meters WR, så det är inget att bada, duscha eller leva särskilt aktivt med, men perfekt till kostymen eller after work med jobbet. De säljer väl sådär i Europa och Nordamerika, men ska vara riktiga volymmodeller i Asien där de är betydligt mer populära enligt en Omega rep jag har pratat med.

Här är min...

image.jpg

...och här har vi den på Omegas hemsida.

image.png

En läckerbit, likt hela serien i stort. Finns lite prutmån på De Ville Prestige vilket gör klockorna till fantastiskt mycket value for money med tanke på att de andas otrolig kvalitet och har en härlig, tekniskt avancerad pärla i sitt inre.

Vänligen
Forumets undersköterska
Såg dessa på Omegas sida. Suveränt snygga tycker jag.

Precis som jag trodde; klart att någon här hade erfarenheter av De Ville Prestige, tack för input! Inte alls omöjligt att jag köper en i framtiden men andra klockor står före i kön :)

Testade denna idag. Mäktig pjäs men lite stor :)

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Mycket snygg klocka! Det är första gången jag ser riktiga bilder (ej photoshopade reklambilder) av klockan. Beställde min i samband med Baselmässan i mars, då jag fick en liten MMS-bild att se på av min AD. Om allt går vägen får jag mitt exemplar i morgon. M.a.o då finns bägge Basel 2016-klockorna hemma :happyhappy:.

Se länk:
https://klocksnack.se/threads/vilka-har-klockrelaterade-paket-på-ingång.21465/page-17#post-1317153

Efter denna leverans väntar min Graal från :patek: :nailbiting:
Kirex

Mycket snygg klocka! Det är första gången jag ser riktiga bilder (ej photoshopade reklambilder) av klockan. Beställde min i samband med Baselmässan i mars, då jag fick en liten MMS-bild att se på av min AD. Om allt går vägen får jag mitt exemplar i morgon. M.a.o då finns bägge Basel 2016-klockor hemma :happyhappy:.

Se länk:
https://klocksnack.se/threads/vilka-har-klockrelaterade-paket-på-ingång.21465/page-17#post-1317153

Efter denna leverans väntar min Graal från :patek: :nailbiting:
Kirex
Coolt! Lite udda att köpa fet PO o patek? Men jag gillar sånt :)

SM300 finns med gult guld oxå. Kändes som dina bilder visade en sådan..
Vet att den finns i gultguld också. När jag testade den först så trodde jag att den var i just gultguld, men var hos två separata ad den dagen och båda sa att den kulören var sedna gold. Dom borde ha rätt kan man tycka :)

Ni som kör NATO, har ni kollat på Omegas egna ? Ja, dom kostar på (runt 2000:- ?) men jag testade Spectre i affär i fjol som satt på NATO och det imponerade, grymt skönt band.

omega-spectre-750x400.jpg

Då var min andra Basel 2016-klocka hemma i stallet. Det är en Omega Seamaster Planet Ocean Chronometri 600 sedna gold/steel ref 215.20.46.51.03.001.

sIMAG0871.jpg
sIMAG0877.jpg
sIMAG0889.jpg

Här finns fler bilder av samma modell, som är mycket bättre fotade av @Hebbe:
https://klocksnack.se/threads/officiella-omegatråden.54123/page-19#post-1503959

Här är en bild av min Omega Seamaster Planet Ocean 600 Chronograph som jämförelse.
Omega Seamaster Planet Ocean 9300 liquid metal.jpg
Kirex

:omega:nummer 4
Det går bra för dig nu! Två saftiga TT-kronografer av grym kaliber. Stort grattis till både denna och Pateken :)

Det går bra för dig nu! Två saftiga TT-kronografer av grym kaliber. Stort grattis till både denna och Pateken :)
Ja, jo så kan man se det. Omegan beställde jag i mars och när jag fick beskedet att den kommit fick jag dagen efter klartecken på Pateken också. Hade först tänkt lämna Omegan åt sitt öde:nailbiting:, men med tanke på priset jämfört med Pateken var det inte så stor "skada" skedd. Man kan säga "Grädde på moset" i detta fall ;). Hoppas ingen blir f-b på mig nu när jag skriver så vårdslöst om pengar :rage:.
Ki

Stort grattis, det är nog forumets första med kaliber 9900 (kaliber 9300 med Master Chronometer Certification). Härlig klocka !

Vänligen
Forumets undersköterska

Ja, jo så kan man se det. Omegan beställde jag i mars och när jag fick beskedet att den kommit fick jag dagen efter klartecken på Pateken också. Hade först tänkt lämna Omegan åt sitt öde:nailbiting:, men med tanke på priset jämfört med Pateken var det inte så stor "skada" skedd. Man kan säga "Grädde på moset" i detta fall ;). Hoppas ingen blir f-b på mig nu när jag skriver så vårdslöst om pengar :rage:.
Ki
Vilket sammanträffande att de blev "klara" nästan samtidigt! Synd att lämna en fin Omega så kul att du knep bägge två. Äh, folk kan tycka vad de vill, personligen tycker jag bara det är kul att folk visar upp sina dyrare ägodelar på ett ödmjukt sätt :)

Är det nån som har tips om bandbytar verktyg? läst gott om ett fabrikat vid namn Bergeon, är det nån specifik man ska köpa för att den ska lira med en Omega?

Tillbaka
Topp