Jodå, jag har en 424.10.37.20.01.001, det är versionen på 36,8mm med svart tavla och stållänk. Jag har bara burit min vid ett enda tillfälle hittills faktiskt, med den lokala distriktssköterskeföreningen här i Kronoberg
Den är uttagen hos AD i januari år 2014 och skyddsplasten sitter fortfarande på över safirglaset. Vi får se, den kanske åker på lite oftare framöver. De Ville Prestige har alltid varit Omegas instegsmodell i De Ville-kollektionen, tidigare med kaliber 1120 och sedan med kaliber 2500. De som tillverkas nu har likt mitt exemplar kaliber 2500D med gånghjul i tre nivåer tickande i sitt inre och listar i nuläget på 29,8k - därtill finns en mängd dyrare varianter med power reserve, subsekund m.m liksom varianter i guld eller guld/stål, med eller utan diamanter o.s.v att välja bland. En klassisk dressklocka; boettlocket är
pressure fit och kronan såklart inte skruvad. 30 meters WR, så det är inget att bada, duscha eller leva särskilt aktivt med, men perfekt till kostymen eller after work med jobbet. De säljer väl sådär i Europa och Nordamerika, men ska vara riktiga volymmodeller i Asien där de är betydligt mer populära enligt en Omega rep jag har pratat med.
Här är min...
...och här har vi den på Omegas hemsida.
En läckerbit, likt hela serien i stort. Finns lite prutmån på De Ville Prestige vilket gör klockorna till fantastiskt mycket
value for money med tanke på att de andas otrolig kvalitet och har en härlig, tekniskt avancerad pärla i sitt inre.
Vänligen
Forumets undersköterska