• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 335 52.2%
  • Hesalit

    Röster: 307 47.8%

  • Totala väljare
    642

DrDre

Patek
Grymt!
BF02535C-BD42-48D5-BC96-B3EA140A1F84.png

Verkar finnas för massor av länder som tävlar i OS. Kul ide.

9FD98752-D3A2-4286-A8E3-BB6D78122C29.jpeg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor

Code

AKA Vincent B
Kanske inte hör hemma här men nån som har ett push-clasp till salu eller vet var man kan köpa? Till Omega PO 42mm.
Tack :)
fullsizeoutput_14be1.jpeg
 

Rulle

Audemars
Kanske inte hör hemma här men nån som har ett push-clasp till salu eller vet var man kan köpa? Till Omega PO 42mm.
Tack :)
fullsizeoutput_14be1.jpeg
Pröva att googla adjusteble clasp omega så finns där större trådar på både WUS och omegaforums där dom skrivit ut var delarna heter och vad man behöver till respektive modell för att få det att funka!
Finns ju med länkbitar så man kan använda dom nya spännena på ikke skruvade länkar!
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
SMPc på ingång är tanken men jag har så överjävligt svårt att välja mellan blå eller svart. Vad gör jag?

Hjälp!! :nailbiting:
Blått är somrigt och trevligare med en blå om du varvar med en annan svart klocka. Vill du köra med nato så är svart betydligt enklare att matcha färgmässigt, på den blå får man hålla sig helt till länken tycker jag.
 

Rulle

Audemars
Den är inte lätt. Har exakt samma bryderier som du har.
SMPc på ingång är tanken men jag har så överjävligt svårt att välja mellan blå eller svart. Vad gör jag?

Hjälp!! :nailbiting:
Köpte själv precis en svart!
Bezeln går mer åt det gråahållet då å då på denna vilket är rätt snyggt!

Fastna för den svarta efter att ha sett denna på youtube!

(Antar att det är nån här från ks som lekt till det)
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Köpte själv precis en svart!
Bezeln går mer åt det gråahållet då å då på denna vilket är rätt snyggt!

Fastna för den svarta efter att ha sett denna på youtube!

(Antar att det är nån här från ks som lekt till det)
Kan ha avgjort kampen mellan blå och svart för min del. En KS:are som arbetar som croupier?
 

Rulle

Audemars
Mysig liten film. Vilken fingerfärdighet. Tackar!
som skåning så hoppas jag inte att jag har allt för mycket fel men det ser ut som videon är tagen i Stockholm?!

Kan ha avgjort kampen mellan blå och svart för min del. En KS:are som arbetar som croupier?
vilken blir det då ;)?
jag gillar den blåa men jag är sj jävligt tråkig och svart är alltid svart....
även om man har många svarta klockor så kan man alltid köra på en svart till!

sen tänkte jag köpa en klassisk james bond smp 2531 frammåt så man har en blå i samlingen med haha
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
som skåning så hoppas jag inte att jag har allt för mycket fel men det ser ut som videon är tagen i Stockholm?!


vilken blir det då ;)?
jag gillar den blåa men jag är sj jävligt tråkig och svart är alltid svart....
även om man har många svarta klockor så kan man alltid köra på en svart till!

sen tänkte jag köpa en klassisk james bond smp 2531 frammåt så man har en blå i samlingen med haha
Haha, lutar helt klart mot svart då den känns lättare att variera och att jag redan har en blå AT8500. Kommer att hinna ändra mig några gånger innan jag kommer till avslut.

Även rätt sugen på en pre-keramik typ 2220.80 eller en 2531.80 även om jag har ägt dem båda men det är en riktig klassiker. Dock så har jag märkt en sjuk inflation gällande prisbilden på dessa den senaste tiden. Får några futtiga tusingar till så får man en SMPc.
 

SVENUR

Omega
2-Faktor
som skåning så hoppas jag inte att jag har allt för mycket fel men det ser ut som videon är tagen i Stockholm?!


vilken blir det då ;)?
jag gillar den blåa men jag är sj jävligt tråkig och svart är alltid svart....
även om man har många svarta klockor så kan man alltid köra på en svart till!

sen tänkte jag köpa en klassisk james bond smp 2531 frammåt så man har en blå i samlingen med haha
Stockholm stämmer bra!

Jag lutar åt en blå..., eller svart... Fan....;)
 
Topp