Precis. De har inte panik än.Nästan ingen verkar behöva pengar NU med tanke på priserna och antalet sålda objekt.
Om de var tillräckligt rädda skulle de sänka priserna, nu verkar det det mest vara folk som vill casha in utan att förlora deg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Precis. De har inte panik än.Nästan ingen verkar behöva pengar NU med tanke på priserna och antalet sålda objekt.
Om de var tillräckligt rädda skulle de sänka priserna, nu verkar det det mest vara folk som vill casha in utan att förlora deg.
Just.Precis. De har inte panik än.
Det är ju känt av alla att man inte kan förlora pengar på en Rolex. Risken finns nog att en del börjat betrakta en Rolex som likvärdigt med likvida medel. Det är ju inte sant nu, i alla fall inte till de priser man varit vana vid.Just.
Men är det inte märkligt att ingen behöver pengar men samtidigt ligger det en jäkla massa till salu..
Mötte en liten handlare som är gammal i gemet för en liten stund sedan. Han hade blivit kontaktad och frågad om han ville köpa och säljarna hade tagit buden som är långt under vad man begär på annonsmarknaden. Det är så det ser ut. Köparens marknad.
Precis så är det. Med den infon så utgår jag från att jag som köpare från handlare kan erbjuda motsvarande bud, dvs med kraftig rabatt. Så rullar det vidare med sänkning efter sänkning då det finns många kanaler att köpa klockor via. Bara att denna tråd finns på KS gör ju att nedgången är självuppfyllande.
Precis så är det. Med den infon så utgår jag från att jag som köpare från handlare kan erbjuda motsvarande bud, dvs med kraftig rabatt. Så rullar det vidare med sänkning efter sänkning då det finns många kanaler att köpa klockor via. Bara att denna tråd finns på KS gör ju att nedgången är självuppfyllande.
Om vi nu ändå spekulerar i nedgången vad skulle då ni experter säga att ett rimligt pris är på en hyfsat ny Submariner, Gmt Batman och en stål Daytona är?
på k&s tycker jag mig kunna se att man vill ha ca 95 för en ny Submariner no date, ca 140 för en GMT Batman och ca 200 för en Daytona detta är ju säljarnas önskan men vad ligger vi på idag för att dessa säljare ska få till ett avslut?
Om vi nu ändå spekulerar i nedgången vad skulle då ni experter säga att ett rimligt pris är på en hyfsat ny Submariner, Gmt Batman och en stål Daytona är?
på k&s tycker jag mig kunna se att man vill ha ca 95 för en ny Submariner no date, ca 140 för en GMT Batman och ca 200 för en Daytona detta är ju säljarnas önskan men vad ligger vi på idag för att dessa säljare ska få till ett avslut?
Haha, det är ju precis det du gör.Inte för att hälla bensin på elden men tänkte bidra med något som hände idag. Min nära vän köpte en i princip oanvänd 116610, uttagen vinter -19 idag. För 70000:-
Let the domino begin?
Tydligen mist sitt jobb, så desperat känns korrekt. Men det är väl så det kan börja gå neråt. Han är inte den ende som blivit av med jobbet, eller kommer bli av med det framöver. Obs, tänker verkligen inte engagera mig mer i den här tråden. Ville bara dela med mig av infon jag fått.Haha, det är ju precis det du gör.
Kanske var det någon som var desperat, kanske var den fejk? Vem vet?
Det är naturligtvis jättetråkigt för den drabbade, samtidigt ännu tråkigare att personen inte hade någon annan buffert än klockan. Tough times.Tydligen mist sitt jobb, så desperat känns korrekt. Men det är väl så det kan börja gå neråt. Han är inte den ende som blivit av med jobbet, eller kommer bli av med det framöver. Obs, tänker verkligen inte engagera mig mer i den här tråden. Ville bara dela med mig av infon jag fått.
Verkligen. Men säkra före det osäkra. Tänker att många har mer pengar i klockor än de borde. Spontant gissat.Det är naturligtvis jättetråkigt för den drabbade, samtidigt ännu tråkigare att personen inte hade någon annan buffert än klockan. Tough times.
Det är naturligtvis jättetråkigt för den drabbade, samtidigt ännu tråkigare att personen inte hade någon annan buffert än klockan. Tough times.
Det är fortfarande tråkigt för den enskilde, även om hen är "dum i huvudet".Da bor man ju vara ratt dum i huvudet om man koper sig en lyxklocka for sina sista sparpengar.....
Att det kommer bli aka av vad galler begagnade onodiga lyxvaror framover kan vi vara ratt sakra pa. Nar lavinen val startar sa kommer det som ansags billigt i borjan vara tokdyrt i slutet.
Det gäller inte bara klockor. Vet folk som har allt möjligt lyx(MC, sportbil, båt osv) fast de inte ens har en månadslön i buffert på banken.Da bor man ju vara ratt dum i huvudet om man koper sig en lyxklocka for sina sista sparpengar.....
Att det kommer bli aka av vad galler begagnade onodiga lyxvaror framover kan vi vara ratt sakra pa. Nar lavinen val startar sa kommer det som ansags billigt i borjan vara tokdyrt i slutet.
Nu känner man sig stressad att köpa beggat över list...Inte för att hälla bensin på elden men tänkte bidra med något som hände idag. Min nära vän köpte en i princip oanvänd 116610, uttagen vinter -19 idag. För 70000:-
Let the domino begin?
Finns alltid ngn idiot som blir stressad och säljer innan man vet vart det tar vägenInte för att hälla bensin på elden men tänkte bidra med något som hände idag. Min nära vän köpte en i princip oanvänd 116610, uttagen vinter -19 idag. För 70000:-
Let the domino begin?
De har tagit det väl bokstavligt och satt ALLA pengar i klockor isf..Det där med sparpengar: Hur många gånger har man inte läst här (KS) att det är roligare att ha en Rolex på handleden än sparpengar och även mer lönsamt.
- Det är dem som lyssnat på sånt som sitter i knipa nu.
Den blev iaf såld till skillnad från majoritetenOm många av de som äger hypade modeller har satt sig i så snäv sits är det ju bara att konstatera att det är rätt åt dem.
Men en försäljning för 25-30k under vad de andra annonseras för idag säger ju lika lite som ett dyrt exemplar på c24.
Har sålts Subar för 90k+ senaste veckorna också!Den blev iaf såld till skillnad från majoriteten
Kan ju tänka mig att det t.ex snurrar rätt mycket folk i restaurangbranschen som kanske inte har jättemarginaler men som tjänat hyggligt per månad och varit ganska trygga i att ha jobb och därför varit befogat bekväma med klockköp. Plötsligt går botten helt ur världen på ett sätt som väldigt få kunnat ens fantisera om och chanserna att hitta jobb de närmsta månaderna ser ut att vara noll. Inte nödvändigtvis idioter, optimister kanske men detsamma kan ju i så fall garanterat sägas om rätt stora delar av befolkningen som tagit på sig sanslösa bostadslån på en snurrande marknad som man aldrig tror kan gå ner.Da bor man ju vara ratt dum i huvudet om man koper sig en lyxklocka for sina sista sparpengar.....
Går fort. Situationen mkt värre idag än för 2 veckor sedan.Har sålts Subar för 90k+ senaste veckorna också!
- Finns massor av folk (många yngre) som inte har en månadslön sparat.De har tagit det väl bokstavligt och satt ALLA pengar i klockor isf..