• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Priser på väg ner?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Skulle vara intressant med en till bild för att få bekräftat att det inte bara är bilden. Den allmänna uppfattningen verkar annars vara att man köper Rolex inte för finishen utan för exklusiviteten. Rätt ironiskt mot bakgrund av att det är den mest tillverkade klockan och att saker annars tenderar att vara exklusiva på grund av att deras finish är tidskrävande och kostsam.
Alla ”fel” på Rolex klockor tenderar ju att kosta extra premium i andra hand av någon märklig anledning.

Det känns som att priserna har gått ner men när sedan säljare publicerar annonser med nya ”lägre” priser så tror spekulanter att det är outlet och kan köpa 30% under det redan annonserade låga priset.

Som jag spekulerade så ligger Rolexpriserna ungefär still i SEK. Kronan har sjunkit, samtidigt som priset på sportrolex sjunkit lite också.

Det hela kan ju ta lite olika vägar. Får vi en "kris" men inte systemhotande kan nog priset på sportrolex gå ner en bit även i SEK. Får vi en systemkris blir SEK "värdelös" och då lär priset i SEK rusa.

Skulle vara intressant med en till bild för att få bekräftat att det inte bara är bilden. Den allmänna uppfattningen verkar annars vara att man köper Rolex inte för finishen utan för exklusiviteten. Rätt ironiskt mot bakgrund av att det är den mest tillverkade klockan och att saker annars tenderar att vara exklusiva på grund av att deras finish är tidskrävande och kostsam.
För otrolig finish rekommenderar jag Grand Seiko. Handgjorda. Sjukt detaljarbete på dem!

Kan ju absolut vara så, jag svarar bara utifrån vad jag fick uppleva idag! :)

Tack! Känns riktigt roligt att äntligen få hämta ut från AD utan att någon annan ska göra vinst på mig! Ja det var en Pepsi! :)
IMG_20200328_143655.jpg

Grattis! Oavsett om priserna går upp eller ner, så är det en väldigt trevlig klocka (imho bland de finaste i Rolex nuvarande sortiment) som kommer att ge dig glädje i många år. Och det är ju faktiskt det viktigaste.

Jag är sjuk i huvudet. Detta är modeller som inte intresserar mig överhuvudtaget. Är däremot intresserad av finansiella bubblor, vilket väl får vara min "in" på just detta.
Oklar om jag orkar hålla det uppe eller ej - men kollade alla listade Submariner på Blocket fr.o.m. 8:e mars.
Till och med idag 73 stycken (minus de som sålts under dagarna jag inte hållit koll).
Från igår till idag har 3 stycken listats som sålda:

116610LV -20 för 145.000 kr
114060 -19 för 99.000 kr
114060 -19 för 99.000 kr

De båda senare är dock sannolikt samma då de var från en och samma handlare och samma årtal.

Och igår till idag är det två ytterligare som listats som sålda:

116613LB -19 för 130.000 kr
114060 -19 för 98.500 kr

Båda dessa sålda av privatsäljare.
Båda också upplagda så sent som i fredags och utan några prisbumpar.

Det ligger en osåld oanvänd 114060 -20 för 96' så det känns osannolikt att den gick för det.

Frågan är vad slutpriset hamnade på...

Ja, ni får nog dessvärre hålla tillgodo med att jag bara kan se vad de faktiskt listas för.
Vi får se om jag, i ett nästa steg, tar det så långt att jag börjar hacka deras PM. ;)

Blocket har ju lite större publik än Blocket, så det är är ju inte helt rättvist att jämföra vad som finns här mot vad som finns där.
Till och med den här specifika tråden borde göra att det är svårare att sälja dyrt här.

O jag köpt

kommer aldrig ske så länge Rolex inte öppnar upp produktionen och dränker marknaden med klockor vilket aldrig kommer ske. Är det något Rolex kan så är det att bevarar sitt varumärke.
Du tror inte det räcker med att efterfrågan av lyxur hamnar i fritt fall för att många av hypeRollarna ska hamna på butikshyllan igen?

Intresserad av hur det funkar det när dom kränger beggat över list som pre-owned? Är rolex okej med det? Säg att man får ett samtal om att plocka ut en ny Daytona, kan man då direkt byta in den med 100% högre inbytesvärde (och lägga till mellanskillnaden) och sedan plocka ut en guldrolle med 20% rabatt? Någon som testat?

Jo så är det ju, om det aldrig mer säljs en Rolex så är det sista exets pris som gäller tills vidare. Låter fantastiskt som om de har en skattkista att ta ur för att täcka sina löpande kostnader och sluta distribuera produkter till AD som ev får klappa igen.

Vi får som sagt se om fallet på lyxklockor blir trögare än börserna. Det är logiskt iof då många inkl mig själv fortfarande lever på hoppet att detta kommer lösa sig, hyffsat i alla fall.

Vem har påstått att alla Rolex är tillgängliga till listpris? Var isf, hos AD?
Är övertygad om att det fortfarande är är rätt tomt hos AD men att vissa som stått på lista blivit uppringda och erbjudits sportstål. Det är inte samma sak som att det finns stålsub I skyltfönstret.
AD har Rolex men inte till vanliga svenssons. Det är de flesta medvetna om, är du ”rätt” person så åker det fram....

O jag köpt

kommer aldrig ske så länge Rolex inte öppnar upp produktionen och dränker marknaden med klockor vilket aldrig kommer ske. Är det något Rolex kan så är det att bevarar sitt varumärke.
Många som köpt Rolex dyrt vill gärna hävda att värdet aldrig kommer falla.. Men vi får väl se..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp