• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pruta hos AD?

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Som jag trodde. Tack för svar :) Eriksson är bäst, kommer definitivt att bli dem jag handlar av.
Deras ambition är att priset ska vara i nivå med resten av Europa så blir inte mycket utrymme kvar. Men om du köper en på länk kan du kanske få med ett läder eller gummiband på köpet.
 
Hej!
Har funderat ett tag på om jag skulle ta och införskaffa mig en Cartier Tank Solo. Var inne i Cartierbutiken i Stockholm och testade den för någon månad sen och de tar 28k för den. Såg sedan att NK även säljer Cartier och tänkte att jag kanske skulle göra ett försök att pruta lite, mest för att våga testa det, köper nog klockan för ord pris annars. Så min fråga är iaf, vad har ni för erfarenhet av att pruta på Cartierklockor och tror ni NK eller huvudbutiken är lättast att få ner priset i?
 

Fridolfz

Breitling
Hej!
Jag går i tankarna på att köpa mig en Panerai PAM01537. Hur mycket tror ni att det går att få ner den i pris på tex Krons?

Mvh
Fredrik
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej!
Har funderat ett tag på om jag skulle ta och införskaffa mig en Cartier Tank Solo. Var inne i Cartierbutiken i Stockholm och testade den för någon månad sen och de tar 28k för den. Såg sedan att NK även säljer Cartier och tänkte att jag kanske skulle göra ett försök att pruta lite, mest för att våga testa det, köper nog klockan för ord pris annars. Så min fråga är iaf, vad har ni för erfarenhet av att pruta på Cartierklockor och tror ni NK eller huvudbutiken är lättast att få ner priset i?
Pruta på NK?!! Personalen kommer nog få sig en chock men lycka till! :D
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej!
Har funderat ett tag på om jag skulle ta och införskaffa mig en Cartier Tank Solo. Var inne i Cartierbutiken i Stockholm och testade den för någon månad sen och de tar 28k för den. Såg sedan att NK även säljer Cartier och tänkte att jag kanske skulle göra ett försök att pruta lite, mest för att våga testa det, köper nog klockan för ord pris annars. Så min fråga är iaf, vad har ni för erfarenhet av att pruta på Cartierklockor och tror ni NK eller huvudbutiken är lättast att få ner priset i?
Även Nymans säljer Cartier och är en trevlig plats för att förhandla pris. Schysst klocka förresten!
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Hade fått uppfattningen att det är svårt att förhandla på Nymans om man är helt rookie. Egentligen handlar det mest om att se om jag lyckas, som sagt kommer jag vilja ha klockan ändå
Gå till alla tre nämnda butiker och prova att pruta lite. Det är bara att du köper den hos dem som ger dig bästa priset.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Hade fått uppfattningen att det är svårt att förhandla på Nymans om man är helt rookie. Egentligen handlar det mest om att se om jag lyckas, som sagt kommer jag vilja ha klockan ändå
Det är alltid svårt att förhandla om man vill göra det svårt. Man går in, är trevlig, säger att man vill köpa och undrar om man kan komma överens om priset. Lika enkelt på Nymans* som hos bilhandlaren - de vill sälja och du vill köpa, någonstans i mitten kommer ni ses och skaka hand.

*Svårare på Rolle, AP. Men nu snackar vi Cartier.
 

Lauda

Patek
2-Faktor
-Den Omega Seamaster (210.30.42.20.01.001) listar på 54600kr

Kan man förvänta sig ett bättre pris på AD i Sverige?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
-Den Omega Seamaster (210.30.42.20.01.001) listar på 54600kr

Kan man förvänta sig ett bättre pris på AD i Sverige?
Svårt att tro att du får 25% vilket typ är priset off hos gråhandlare, lite mer t.om. Om du inte har någon relation till AD'n du tänkt köpa det vill säga.
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Svårt att tro att du får 25% vilket typ är priset off hos gråhandlare, lite mer t.om. Om du inte har någon relation till AD'n du tänkt köpa det vill säga.

-Jag blev erbjuden 8% rabatt. Men det tar emot att betala 50K när man kan få samma klocka för 42K på Chrono24.

Jag förväntar mig naturligtvis inte att få 25%. Men 8% var för lite tycker jag.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
-Jag blev erbjuden 8% rabatt. Men det tar emot att betala 50K när man kan få samma klocka för 42K på Chrono24.

Jag förväntar mig naturligtvis inte att få 25%. Men 8% var för lite tycker jag.
Bara att köpa hos handlare. Finns för typ 38k på Chrono24 från välkända handlare.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Vet du exakt vad du vill ha så kan man alltid kolla med AD på ngt trevligt resmål i Europa och ta en liten avstickare med flyg och ett par nätter på hotell. Det kan ofta gå att hamna på i princip gråhandlarpriser. Har man ngn sorts partner så kan man så klart bjuda med denne. Priset för hela upplevelsen kan bli lägre än priset på klockan i Sverige och den ev partnern tenderar att bli positivt inställd till klockköpet...blir liksom en trevlig upplevelse och minisemester samt en ny klocka.
 

Rulle

Audemars
-Jag blev erbjuden 8% rabatt. Men det tar emot att betala 50K när man kan få samma klocka för 42K på Chrono24.

Jag förväntar mig naturligtvis inte att få 25%. Men 8% var för lite tycker jag.
om ad'n ej säljer rolex då kan man lika bra handla på chrono!:hilarious:
mallofthewatch i monaco har dom flesta nya smp i lager till bra priser!
dom listar ofast inte allt dom har på chrono
 

marw

Panerai
2-Faktor
Även om du köper av gråhandlare kan man ställvis passa på att ta en liten avstickare till gråhandlarens hemstad om den är värd ett besök. Då kan man inspektera allt på plats, slippa frakt och ofta komma ned ytterligare i pris. Alltid värt att fundera på och kolla upp.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Vad gäller att pruta.... Eller förhandla.... Så kom ihåg att det är du som kund som sitter på beslutet! Hitta en bra jämförelse någonstans o gå in med en trevlig charmig o bestämd attityd. Man får vara beredd på att ge några kronor mer för möjligheten att få klämma o känna o handla i butik (och säg gärna att du inser det.) Men.. förklara sedan att det knappast är värt mer än x kronor. Dock gör du gärna affär här och nu och du vill gärna handla av XX eftersom du tycker dom är seriösa och trevliga. Grejen är bara att det inte för vara för stor skillnad mot priset du kan få hos yy. Var inte heller rädd för att skjuva lite på sanningen. Normalt sett gör jag aldrig det annars men förhandlingar är ett spel som man spelar bra eller mindre bra...:)
 
Topp