• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Maro

Audemars
Behöver en manual till UTC Orc! Någon som kan hjälpa?

Har ett problem mer den, i rött ljus så blir siffrorna hel kass, kan det ha med
Batteiet att göra? Siffrorna blir havla och oläsbara
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Jag har börjat bli sugen på en Sjöö Sandström det jag står och väljer mellan är en royal capital och en worldtimer.
Det jag fastnat för på royal capital är att den är så tunn osäker på vad jag tycker om den relativt breda glasringen, worldtimern är snygg och "billig" dock ser den lite klumpig ut.
Jag har inte haft möjlighet att prova dom än tyvärr men hör gärna era erfarenheter av dessa klockor.

Har inte testat RC men tittade på den hos NK
Det som jag reagerade på att kändes väldigt stor även om den bara är 40mm
Vet inte om det är den "enkla" designen som gör det
Snygg är den men jag skulle verkligen rekommendera att du testar den först :)
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Har inte testat RC men tittade på den hos NK
Det som jag reagerade på att kändes väldigt stor även om den bara är 40mm
Vet inte om det är den "enkla" designen som gör det
Snygg är den men jag skulle verkligen rekommendera att du testar den först :)
Jag tycker inte den är väldigt stor, men det är klart, den fyller sina 40mm utan problem. Den är framförallt tunn, med en stabil konstruktion. Den är mer "dressig" än "toolig".
Instämmer med föregående, åk och pröva.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Ruskigt elegant! Är normalt inte ett fan av Two-tone, men denna gillar jag. Undrar hur många som finns live och om den kommer med länk...
Antalet klockor som förses med guldbezel brukar vara ytterst begränsat. Min UTC Extreme Black Gold gjordes i ca 20 ex. Men den är iof sig dubbelt så dyr mot Royal Steel, finns ett ex hos NK.
image.jpg
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Kanske redan visat sig här, men jag vet att det var en diskussion tidigare kring hur den SS 50-års klocka skulle se ut. Kan inte komma ihåg att den diskussionen visade någon bild/skiss.
Var förbi Krons idag och tog med mig deras jubileumskatalog och där fanns en skiss på Royal Black Copper.
Tankar kring den?
IMG_4994.JPG
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Kanske redan visat sig här, men jag vet att det var en diskussion tidigare kring hur den SS 50-års klocka skulle se ut. Kan inte komma ihåg att den diskussionen visade någon bild/skiss.
Var förbi Krons idag och tog med mig deras jubileumskatalog och där fanns en skiss på Royal Black Copper.
Tankar kring den?
IMG_4994.JPG
Den blir säkert fin. Om jag får ha någon design åsikt så tycker jag att man borde göra luggarna kortare så bandet kommer närmare boetten. Sedan tycker jag man borde göra index och siffror i samma storlek som datumhålet och göra en liten kupning på urtavlan så den får mer djup.
 

Clocksauce

Cartier
Har någon koll på vilken ETA kaliber Sjöö Sandströms SS G5, som för övrigt sitter i skydivern, är baserad på? Är det thermokompenserat?
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Har någon koll på vilken ETA kaliber Sjöö Sandströms SS G5, som för övrigt sitter i skydivern, är baserad på? Är det thermokompenserat?
Här
https://klocksnack.se/threads/dagens-klocka-av-tie-torsdag-v-8.35747/
Skrev jag att det är ETA E 20.321 vilket inte Sjöö Sandström har motsagt, så det kanske stämmer.
Dessutom skrev jag lite mer om verket här:
https://klocksnack.se/threads/eta-verk-e20-321-kvarts-skydivern-mfl.31686/
Men tyvärr inget om thermokompensering. Vet inte om jag sett den upplysningen. Tror inte det är det.
 
Senast ändrad:

Clocksauce

Cartier
  • Like
Reactions: TiE

Back

Vacheron
2-Faktor
Vad har ni för gångtid på era SS?
Kollade på hemsidan och kunde inte hitta någon info om detta. Min UTC går i drygt 52 timmar.
 

Hawk100

Rolex
Bästa Klocksnackare,
Har idag erhållt vår sista Sjöö Sandström Worldtimer på länk och den allra sista tillverkade, nr. 100 av 100 totalt tillverkade. Så, jag frågar er först, är någon av er intresserad av denna?
Kostar 24.700.-.
Richard

Skynda skynda!!!
En sån här kan ni väl inte missa!!!
Har vi tur byggs det inte fler än 100......
IMG_2226.JPG
 
Topp